Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla er kanskje ikke så opptatt av miljøet?

Startet av hsa77, fredag 09. mars 2018, klokken 21:17

« forrige - neste »

arthur

Tåler dere virkelig ikke å bli gjort oppmerksom på oppslag i pressen? Ja, ja, ikke greit dette her. God tur og god bedring! :+1:
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Amoss

Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 13. mars 2018, klokken 20:28
Takk Amoss for utfyllende svar, og jeg skjønner at dette er litt utenfor tema. Men aksjemarkedet er vel i mange henseende basert på rykter av både positiv og negativ karakter. Det er vel også noen som prøver å "snakke" opp en aksje med nyheter som ikke alltid er rotfestet i sannheter.

Ja, dette har du så klart helt rett i på begge punktene.  For ordens skyld er eneste investeringen fra min side i noen bilprodusent ett 10lappes reservasjons-depositum for Model 3, og har derfor ingen vikarierende økonomiske motiver hverken den ene eller den andre veien.

Sitat fra: arthur på tirsdag 13. mars 2018, klokken 23:02
Tåler dere virkelig ikke å bli gjort oppmerksom på oppslag i pressen? Ja, ja, ikke greit dette her. God tur og god bedring! :+1:

Jeg tror nok vi alle tåler å bli gjort oppmerksomme på oppslag i pressen. Det som har blitt reagert på her er vel heller at du KUN har funnet negative artikler, og gjerne gir dem en egen tråd for ekstra oppmerksomhet, selv om de kanskje like godt kunne lagt dem i eksisterende tråder. Hadde det vært en lett blanding av positive og negative oppslag tror jeg neppe noen hadde reagert på det.
Model S 85D

turfsurf

Sitat fra: arthur på tirsdag 13. mars 2018, klokken 23:02
Tåler dere virkelig ikke å bli gjort oppmerksom på oppslag i pressen? Ja, ja, ikke greit dette her. God tur og god bedring! :+1:
Det er vel du som trenger god bedring, graver etter oppslag om Tesla i media, og vinkler de mest mulig negativt.

Ikke noe feil med å poste linkene, men kunne like fint vært lagt i Tesla i media tråden uten en negativ innfallsvinkel.

Du må jo regne med å bli satt til veggs når det eneste du starter nye tråder om er negative oppslag om Tesla. Og så presterer du i tillegg å bli sutrete når det blir påpekt.

Det er jo soleklart at du har en agenda mot Tesla, hva den er skal jeg ikke spekulere i.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

arthur

Sitat fra: turfsurf på onsdag 14. mars 2018, klokken 06:26
Sitat fra: arthur på tirsdag 13. mars 2018, klokken 23:02
Tåler dere virkelig ikke å bli gjort oppmerksom på oppslag i pressen? Ja, ja, ikke greit dette her. God tur og god bedring! :+1:
Det er vel du som trenger god bedring, graver etter oppslag om Tesla i media, og vinkler de mest mulig negativt.

Ikke noe feil med å poste linkene, men kunne like fint vært lagt i Tesla i media tråden uten en negativ innfallsvinkel.

Du må jo regne med å bli satt til veggs når det eneste du starter nye tråder om er negative oppslag om Tesla. Og så presterer du i tillegg å bli sutrete når det blir påpekt.

Det er jo soleklart at du har en agenda mot Tesla, hva den er skal jeg ikke spekulere i.

"Graver etter oppslag om Tesla i media....."i - Jøss hva du vet om meg som jeg ikke engang vet selv. Nei, graver ikke etter noe som helst hva angår Tesla, men hvis man leser diverse media for å være orientert om "Mye og mangt" så er det nesten vanskelig å IKKE legge merke til de mange oppslag om Tesla som stort sett befinner seg på "første side". Med andre ord er det mulig at det finnes noen med en "agenda" hva angår Tesla, men kanskje da du bør vurdere om dette er en agneda hos pridusentene av nyhetene og ikke leserne av nyhetene?
Så du gjentar deg selv og tillegger andre medlemmer en agenda uansett og helt uavhengig av hva den enkelte selv mener om det, men nytter vel ikke å få deg til å innse at du tar feil og burde trekke inn hornene? Tror det!

Og en tur i frisk luft har vel sjelden, eller aldri, skadet, anbefales fortsatt og skiføret i dag må bli glimrende, gleder meg! :+1:
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

turfsurf

Lurer på hvordan du får til at jeg gjentar meg selv når jeg ikke har postet i tråden tidligere. Lurt å ha kontroll på hvem man svarer.

Ellers så svarer du jo aldri på det flere her har spurt deg om, hvorfor er stort sett de eneste trådene du har startet negativt vinklede poster om Tesla i media? Hadde du lest om mye og mangt så hadde du kanskje lurt på andre ting og? Litt rart at det eneste man er interessert i på ett elbil forum er "click-bait" artikler om Tesla.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

arthur

Sitat fra: turfsurf på onsdag 14. mars 2018, klokken 08:08
Lurer på hvordan du får til at jeg gjentar meg selv når jeg ikke har postet i tråden tidligere. Lurt å ha kontroll på hvem man svarer.

Ellers så svarer du jo aldri på det flere her har spurt deg om, hvorfor er stort sett de eneste trådene du har startet negativt vinklede poster om Tesla i media? Hadde du lest om mye og mangt så hadde du kanskje lurt på andre ting og? Litt rart at det eneste man er interessert i på ett elbil forum er "click-bait" artikler om Tesla.

Er det en rettssak du prøver å gjennomføre her? I så fall, lykke til!

Mulig du opplever at det er noen spørsmål jeg ikke har svart på, mulig dette er hva jeg anser som påstander, påstander som ikke er relevante da jeg ikke kjenner meg igjen i disse og derfor heller ikke kan besvare disse.

Jeg har skrevet 944 innlegg på dette forumet og siden du synes å ha god tid så kan du jo lese gjennom alle innleggen og deretter danne deg et faktisk inntrykk av hva som jeg har skrevet siden "bevisene" foreligger, sågar skriftlig.

Hva hvilke tema jeg er interessert i så er det kanskje ikke alltid relevant å kun se på hva jeg måtte ha skrevet av innlegg i disse trådene da jeg benytter forumet som et meget attraktivt oginformativt "oppslagsverk" hvor jeg får svar på mangt og meget utenå måtte spørre eller starte en egen tråd om dette.

Og sånn for ordens skyld; jeg har elbil og to elsykler idag, har to nye elbiler i bestilling, ingen av dem Tesla, så ja, jeg har interesse for temaet. Men nok om det/meg for nå er det tid for å glide/smøre skiene og benytter anledningen til å ønske deg en fin dag! :+1:

Og for ordens skyld; jeg melder meg ut av denne "diskusjonen" som kun går på person og anmoder "alle" om å fortsette tråden til tema, ikke person så fristende det enn synes å være for "dere"!
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

doldis1

Sitat fra: Knut Røe på tirsdag 13. mars 2018, klokken 20:48
Å få folk til å droppe kjøpet tror jeg Tesla klarer helt utmerket på egen hånd. Makan til kaos er det få som klarer å stelle istand.

Har tiger'n dødd av pelsskabb, eller var tiger'npelsen bare en forkledning med gjesten Knut Røe inni ? :o Ja,ja død eller bare borte, åkke som kom det jo noe godt utav denne lille kontroversen  ;)

hsa77

Nye transporter av samme standard fortsetter: https://www.nrk.no/ostfold/tesla-fortsetter-med-farlige-bilfrakter-1.13970763

"I Tesla Motors i Norge sier kommunikasjonssjef Even Sandvold Roland at de prøver å få slutt på de dårlige transportene.

– Vi jobber med å rydde opp. De dårlige bilfrakterne vil bli tatt ut så snart vi finner alternativer. Vi har bedt Norges Lastebileierforbund om hjelp til å finne andre leverandører som har kapasitet til volumet vårt, sier Roland."

De har ihvertfall innsett at dette ikke er greit. Hadde de satt trafikksikkerhet og miljø først hadde de satt transporten på vent inntil en seriøs transportør kunne ta over. Det hadde selvfølgelig betydd at noen kunder hadde fått litt ekstra ventetid, men den støyten burde de tatt for å unngå å være med på å forsøple veiene våre med trafikkfarlige forurensende lastebiler med underbetalte sjåfører.
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

Agmuns

Møter de gamle vrakene omtrent hver dag - de kommer gjerne samlet i 2 eller 3 vogntog. Senest i dag på vei til jobb (som oftest møter jeg dem på vei hjem fra jobb). Ganske sterk kontrast mellom disse lastebilene og de jeg er vant til å se som er norskregistrerte - selv for en som meg som ikke har peiling på lastebiler.

Bra myndighetene har ekstra fokus på denne useriøse leverandøren (spedisjonsfirmaet - ikke Tesla).

doldis1

#84
 
SitatNormalt frakter Tesla sine biler til Norge via Drammen havn, men Roland sier de har hatt utfordringer med å få nok biler gjennom den veien som følge av kapasitetsproblemer

SitatVi har bedt Norges Lastebileierforbund om hjelp til å finne andre leverandører som har kapasitet til volumet vårt, sier Roland.

Drammen havn bør ordne opp i rotet og Norges lastebileierforbund bør bruke kreftene på annet enn å score billige poeng i media..

Disse problemene Drammen havn har, noen som vet om dette er noe som rammer alle bilimportørene eller rammer det tilfeldigvis bare Tesla ?

Rio

Sitat fra: doldis1 på tirsdag 20. mars 2018, klokken 15:57
Disse problemene Drammen havn har, noen som vet om dette er noe som rammer alle bilimportørene eller rammer det tilfeldigvis bare Tesla ?

*knegg*
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).


hsa77

De fortsetter bare å rulle over grensen disse transportene: https://mobile.twitter.com/i/web/status/976202094289014786

Bra vegvesenet følger med!
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

Løve

Sitat fra: doldis1 på tirsdag 20. mars 2018, klokken 15:57
SitatNormalt frakter Tesla sine biler til Norge via Drammen havn, men Roland sier de har hatt utfordringer med å få nok biler gjennom den veien som følge av kapasitetsproblemer

SitatVi har bedt Norges Lastebileierforbund om hjelp til å finne andre leverandører som har kapasitet til volumet vårt, sier Roland.

Drammen havn bør ordne opp i rotet og Norges lastebileierforbund bør bruke kreftene på annet enn å score billige poeng i media..

Disse problemene Drammen havn har, noen som vet om dette er noe som rammer alle bilimportørene eller rammer det tilfeldigvis bare Tesla ?

Virker som om det er bare Tesla som driter i trafikksikkerhet, miljø og tariffer når de velger transportør.

Burger

Er det bare Tesla transport som stoppes eller er det bare det som kommer fram i media?

Genuint interessert i svaret fordi det er skremmende om det er mange slike pr dag.
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA