Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla er kanskje ikke så opptatt av miljøet?

Startet av hsa77, fredag 09. mars 2018, klokken 21:17

« forrige - neste »

Amoss

Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 13. mars 2018, klokken 14:14
Unnskyld min uvitenhet. Jeg vet hva shorter er, men er det ulovlig? Inntrykk av at det brukes som skjellsord.

Ikke alt som er lovlig er moralsk forsvarlig.  Eldre menn som prøver seg på 16-17 år gamle jenter gjør ikke noe ulovlig (så lenge de ikke tar bilder av det!), men utrykket "gammel gris" er vel fortsatt å regne som ett skjellsord?

Ellers behøver ikke utrykket "shorter" være ett skjellsord i seg selv, men mange som satser på den taktikken prøver å bidra med å senke kursen ved å skape unødig mye negativitet om selskapet. Dels ekstra pes på "ekte" negative ting, dels halvsannheter og direkte "fake news". Så ved å omtale folk som "shortere" så mener man gjerne "vi ser at de peser på med negative innfallsvinkler og lurer på om de har noen skjulte økonomiske motiver for å spre unødig mye dritt". Og det kan nok være helt på kanten eller kanskje over kanten for hva som er lovlig å spre usannheter for å påvirke kursen i en retning man selv har fordel av.
Model S 85D

hsa77

Ganske imponerende om noen innbiller seg at et par innlegg på et knøttlite forum kan påvirke aksjekursen til Tesla....
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

Amoss

Sitat fra: hsa77 på tirsdag 13. mars 2018, klokken 14:37
Ganske imponerende om noen innbiller seg at et par innlegg på et knøttlite forum kan påvirke aksjekursen til Tesla....

Tja, si det... Man har i alle fall sett at aksjekursen har latt seg påvirke slike innlegg på andre større/internasjonale forums eller artikler på lugubre steder som SA.

Ser også ett annet sted her på forumet at det nå kan se ut til å være svært mange (relativt sett) som velger å kansellere sine Model 3 reservasjoner. Det kan være nærliggende å tro at det kan ha sammenheng med gjentatte negative innlegg over lang tid fra spesielt noen få svært iherdige bidragsytere. Så klart ikke for alle og nødvendigvis ikke alene, men det gjør det lettere å påvirke tvilerne om å falle ned på den siden av gjerdet. Mange kanselleringer og lavt salg av TM3 i Norge kan fort vise seg å slå ut på aksjekursen. Eller bare at noen bringer videre "shorter nyheten" "Massive kanselleringer av Model 3 i Norge!" til utenlandske forumer eller SA.

Så nei, att noen få innlegg her automatisk vil påvirke kursen på aksjen er jeg enig i, men som det heter "mange bekker små, utgjør til slutt en stor å".

Ps: merk at det ikke var meg om brakte utrykket inn i denne debatten.
Model S 85D

Rio

Sitat fra: doldis1 på tirsdag 13. mars 2018, klokken 09:25
Sitat fra: arthur på tirsdag 13. mars 2018, klokken 08:29
Er ikke du også det?

http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2017/11/130-milliarder-kroner-blaast-i-Tesla

Tåpelig vinkling. 2. nov 2017-Teslas mørkeste time. Jeg var selv inne den dagen og kjøpte aksjer så lavt som 293,8. Noen uker senere, 14 des, nådde kursen 347,5. Jeg er sikker på at du og alle andre nordmenn gjennom Oljefondet har tjent penger på TSLA ..

Du driver stadig og skriver ned Tesla og starter tråder med det som mål, burde det ikke snart gå opp for deg at elbilalderen ER Tesla ?
Skulle dine våte drømmer om en Tesla-konkurs bli virkelig vil de Tyske hyklerne sammen med Toyota kunne trenere elbilalderen med 10-år !


Så var det dette med edruelighet.


Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

arthur

Sitat fra: doldis1 på tirsdag 13. mars 2018, klokken 09:25
Sitat fra: arthur på tirsdag 13. mars 2018, klokken 08:29
Er ikke du også det?

http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2017/11/130-milliarder-kroner-blaast-i-Tesla

Tåpelig vinkling. 2. nov 2017-Teslas mørkeste time. Jeg var selv inne den dagen og kjøpte aksjer så lavt som 293,8. Noen uker senere, 14 des, nådde kursen 347,5. Jeg er sikker på at du og alle andre nordmenn gjennom Oljefondet har tjent penger på TSLA ..

Du driver stadig og skriver ned Tesla og starter tråder med det som mål, burde det ikke snart gå opp for deg at elbilalderen ER Tesla ?
Skulle dine våte drømmer om en Tesla-konkurs bli virkelig vil de Tyske hyklerne sammen med Toyota kunne trenere elbilalderen med 10-år !

Her ser vi nok en gang hvor sår du er for enhver form for tilsynelatende negative nyheter eller informasjon om Tesla. Mitt poeng var at vi alle er aksjonærer i Tesla enten vi liker det, eller ei (via Oljefondet), og min link var dokumentasjon på nettop det. At oppslaget kan oppfattes som negativt om, eller for, Tesla er en tilfeldighet, men det var linken jeg fant i farten. At oppslaget var negativt skyldes markedets dom, ikke min, men fra de som faktisk satser på Tesla og sågar "put their money where their mouth is".

For meg er det bare hyggelig at/om Tesla gjør det bra, overlever og gir sine aksjonærer et godt resultat/utbytte uavhengig av om jeg har planer om å kjøpe en Tesla, eller ikke. SIden jeg har bestilt både en Kona og en Niro så er for så vidt det lite sannsynlig i den nærmeste fremtid.

Siden du har puttet egne sparepenger i selskapet så er det ikke helt unautrlig at du foretrekker linker med gode nyheter fremfor linker med dårlige, eller dårligere, nyheter er naturlig, men ingen grunn til at du derved tillegger "alle andre" motiver de ikke har.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

doldis1

#65
 arthur,

SitatSiden du har puttet egne sparepenger i selskapet så er det ikke helt unautrlig at du foretrekker linker med gode nyheter fremfor linker med dårlige, eller dårligere, nyheter er naturlig, men ingen grunn til at du derved tillegger "alle andre" motiver de ikke har.

Tullprat! At du forsøker å vende pistolen mot meg forandrer ikke det faktum at du i alle dine siste tråder skriver ned Tesla .

Du svarer heller ikke på hvilken motivasjon du har for å gjøre det! Kan man misstenke at du har VIKARIERENDE MOTIVER for å være på dette forumet ?

Motorwatt

Takk Amoss for utfyllende svar, og jeg skjønner at dette er litt utenfor tema. Men aksjemarkedet er vel i mange henseende basert på rykter av både positiv og negativ karakter. Det er vel også noen som prøver å "snakke" opp en aksje med nyheter som ikke alltid er rotfestet i sannheter.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

doldis1

Denne dissingen av Tesla er ikke så uskyldig som det kan se ut som. En skal være klar over at Tesla som foretak lever i en konstant "krig" mot en enorm overmakt som helst ser Tesla død og begravet.

Flere av disse betalte Teslamobberne i "seeking alpha" bruker mye materiale fra Norge mot Tesla og som Amoss så riktig påpekte, mange bekker gjør en stor Å.

Klarer Teslamobberne her på forumet å negativt påvirke bare en eneste potensiell Teslakunde til å droppe kjøpet , har de løpt fiendens ærend og skadet Tesla og dermed elbilsaken!

Knut Røe

Å få folk til å droppe kjøpet tror jeg Tesla klarer helt utmerket på egen hånd. Makan til kaos er det få som klarer å stelle istand.

doldis1

Sitat fra: tiger`n på tirsdag 13. mars 2018, klokken 20:48
Å få folk til å droppe kjøpet tror jeg Tesla klarer helt utmerket på egen hånd. Makan til kaos er det få som klarer å stelle istand.

At det er kaos i et ungt selskap som vokser med Teslas fart er helt forståelig. Skulle noen droppe kjøpet burde det vært alle VAG-kunder med et minimum  av anstendighet i kroppen.. Der i gården gasser de både mennesker og aper, lobber det de kan mot elbil og jukser med softwaren på giftmaskinene sine- gjentatte ganger!

Anstendige mennesker burde innsett at nok er nok og boikottet VW..

arthur

Sitat fra: doldis1 på tirsdag 13. mars 2018, klokken 19:46
arthur,

SitatSiden du har puttet egne sparepenger i selskapet så er det ikke helt unautrlig at du foretrekker linker med gode nyheter fremfor linker med dårlige, eller dårligere, nyheter er naturlig, men ingen grunn til at du derved tillegger "alle andre" motiver de ikke har.

Tullprat! At du forsøker å vende pistolen mot meg forandrer ikke det faktum at du i alle dine siste tråder skriver ned Tesla .

Du svarer heller ikke på hvilken motivasjon du har for å gjøre det! Kan man misstenke at du har VIKARIERENDE MOTIVER for å være på dette forumet ?

Gud bedre som du gidder å la deg hisse opp oiver "ingenting"? Foreslår at du går deg en tur og får litt frisk luft!

Gidde ikke fortsette denne type polemikk meg deg hvor du bare fremsetter den ene påstanden etter den andre som ikke har rot i virkeligheten.

Men hva Tesla, eller Opel, eller BMW angår så "tillater" jeg meg å mene akkurat hva jeg vil og så får du heller ha dine problemer med det, ditt valg og problem. Ha en fortsatt fin aften! :+1:
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

DagfinnN

Ser tigeren er ute å troller igjen. Han har en lang trollehistorie her.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

doldis1

arthur,

SitatGidde ikke fortsette denne type polemikk meg deg hvor du bare fremsetter den ene påstanden etter den andre som ikke har rot i virkeligheten.

Påstander som ikke har "rot i virkeligheten" ? Hvem er det du tror du lurer ? Det jeg har påstått er at trådene du starter kun har til hensikt å skrive ned Tesla. Det er en påstand alle her selv kan sjekke..

De siste trådene du startet er fremdeles disse :

   "TESLA kommer til å forsvinne!"

"TESLA beskyldt for juks i Tyskland."

"TESLA og kvalitet ?"

"It's time to stop spending tax payers dollar on ELON MUSK."

Hva gjør du som kun vil svartmale Tesla på et elbilforum?

arthur

Alle tråder/innlegg er gjort med basis i linker til kilder. Ingen grunn til å skyte "pianisten". Anbefaler fortsatt en gåtur, men husk refleks! :+1:
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

krl

Når du lager tråder med ensidig negativt fokus, så bør du kanskje vurdere å finne deg en annen hobby. Håper i alle fall at du ikke får betalt for dette.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA