Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla er kanskje ikke så opptatt av miljøet?

Startet av hsa77, fredag 09. mars 2018, klokken 21:17

« forrige - neste »

hsa77

Sitat fra: Burger på onsdag 21. mars 2018, klokken 15:25
Er det bare Tesla transport som stoppes eller er det bare det som kommer fram i media?

Genuint interessert i svaret fordi det er skremmende om det er mange slike pr dag.
Sjekk vegvesenet på Twitter  https://mobile.twitter.com/vegvesenost?lang=en

Mye fint lesestoff. Tenk på alle de som ikke blir stoppet og kjører rundt på norske veier - blir nesten redd for å legge ut på veien!
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

Mobileum

Tenkt situasjon: "Hei Norge. Tesla HQ her. Hører dere har problemer i Drammen. Da må dere være klar over at vi nærmer oss kvartalslutt, og derfor er det høyeste prioritet å få levert maksimalt antall biler innen utgangen av mars. Har dere logistikkproblemer, får dere ta det som er tilgjengelig. Mye viktigere at vi får levert biler enn å få noe dårlig presseomtale. Det kan vi sikkert fikse i etterhånd. Så bare sørg for å få bilene ut til kunder før 31. mars".
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

Burger

Hvis disse kommer fra Sverige, har ikke de kontroll?
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

Agmuns

Man skulle vel tro at svenske myndigheter har er lite ønske å om sjekke disse som kjører så langt innenfor grensene deres. Med den frekvensen disse stoppes i og alvorlighetsgraden til lovbruddene, så burde de stilt seg opp på utsiden av havneområdet i Gøteborg og huket inn hver eneste biltransport.

hsa77

#94
Sitat fra: Agmuns på torsdag 22. mars 2018, klokken 18:54
Man skulle vel tro at svenske myndigheter har er lite ønske å om sjekke disse som kjører så langt innenfor grensene deres. Med den frekvensen disse stoppes i og alvorlighetsgraden til lovbruddene, så burde de stilt seg opp på utsiden av havneområdet i Gøteborg og huket inn hver eneste biltransport.
Skulle tro det. Såvidt jeg har klart å lese meg til er det i Sverige trafikpolisen som har ansvar for kontroll av tunge kjøretøy. Trafikpolisen i Sverige er kraftig redusert pga budsjettkutt gjennom de siste 20-30 år, det virker nå som om det nærmest er fritt frem for useriøse transportører i Sverige. Leste en artikkel der det stod at trafikpolisen i Gøteborg var resusert fra 70+ mann på 90-tallet til ca 20 mann i 2016....

https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/en-av-fyra-trafikpoliser-borta-pa-fem-ar
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

jamez

https://e24.no/naeringsliv/tesla-aksjonaerene-godkjenner-bonuspakke/24291528

Vet ikke om denne er postet før.
428,5 milliarder kroner er omlag 2 milloner kroner per bil produsert så langt...

Elon Musk redder verden  (og privatøkonomien sin)...

doldis1

Sitat fra: jamez på torsdag 22. mars 2018, klokken 21:17
https://e24.no/naeringsliv/tesla-aksjonaerene-godkjenner-bonuspakke/24291528

Vet ikke om denne er postet før.
428,5 milliarder kroner er omlag 2 milloner kroner per bil produsert så langt...

Elon Musk redder verden  (og privatøkonomien sin)...

Jepp, det eneste han trenger å gjøre for pengene er å 13-doble verdien av selskapet og gjøre det til verdens 3. største foretak.  Når vi så skriver 2028 og FAANG har blitt til TAANG kommer neste avtale som gjør Tesla til verdens største foretak noensinne.. En god avtale for aksjonærene spør du meg.

Amatøren

Bråstopp for Tesla – for åttende (!) gang

SitatTeslas trafikk- og miljøfarlige transporter ser ikke ut til å ta noen ende.

Torsdag ble nemlig nok en av selskapets biltransporter stanset med så store mangler at den måtte eskorteres til verksted.

Det er den åttende biltransporten som er stanset på E6 i løpet av et par uker, og den tredje så langt denne uken.

Alle har de vært i så dårlig stand at Vegvesenet har sett seg nødt til å nekte videre kjøring, skriver tungt.no.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

THE

Skremmende at Tesla ikke tar dette alvorlig. Dette er ikke et spørsmål om miljø, men om trafikksikkerhet. Tesla som bestiller disse transportene sitter etter mitt syn med alt ansvar, spesielt nå som dette viser seg som et gjentakende problem. Etter andre eller tredje tilfelle burde Tesla terminert kontrakt med transportselskap uansett om det vil være dårlig for kvartalsresultatet til selskapet.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Rollep

Sitat fra: doldis1 på tirsdag 20. mars 2018, klokken 15:57
SitatDisse problemene Drammen havn har, noen som vet om dette er noe som rammer alle bilimportørene eller rammer det tilfeldigvis bare Tesla ?
He he, den store Tesla-konspirasjonen  :D

Agmuns

Nå har faktisk myndighetene tatt tak i problemet. Det er jo bra :)

https://www.nrk.no/ostfold/vegvesenet-kontrollerer-tesla-transportorer-i-goteborg-havn-1.13976170

Det som kanskje ikke er så bra er at Tesla lemper sine problemer over på skattebetalerne.

NilsG

Så dersom man ber offentlige myndigheter om assistanse så lemper man det over til skattebetalerne?

Jeg syns Vegvesenet og Tesla her i fellesskap har funnet en løsning som på kort sikt avhjelper en svært dårlig situasjon. Samtidig så skal de altså sammen følge det opp videre etter påske. Har trua jeg...
Hurum
Finalized grå S85 6. Januar, ønsket levering juni
I produksjon 19. april.....
Ferdig produsert 22. April!
Levert ut 11. Juni 2014 i Drammen
Venter utlevering TM3 21. Februar 2019
Model 3 reservert på Alnabru 31. mars 2016

Mobileum

Sitat fra: NilsG på fredag 23. mars 2018, klokken 15:03
Så dersom man ber offentlige myndigheter om assistanse så lemper man det over til skattebetalerne?


Det er vel ikke så uvanlig at kommersielle aktører betaler for offentlige tjenester? Siste er vel at sykkeleventyret i Bergen skylder politiet millioner av kroner.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

krl

Sitat fra: Agmuns på fredag 23. mars 2018, klokken 13:00
Nå har faktisk myndighetene tatt tak i problemet. Det er jo bra :)

https://www.nrk.no/ostfold/vegvesenet-kontrollerer-tesla-transportorer-i-goteborg-havn-1.13976170

Det som kanskje ikke er så bra er at Tesla lemper sine problemer over på skattebetalerne.
Her er det vel snakk om opplæring, i og med at det er snakk om såpass kort tid. Dette er noe statlige virksomheter driver med i stor utstrekning -- i og med at forebygging er langt billigere for skattebetalere enn å rydde opp i etterkant av ulykker etc...

doldis1

Det vi ser er at Tesla prøver ut nye logistikkløsninger FØR de skal levere enorme mengder TM3, men det forsto dere kanskje ikke ?  ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA