Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla er kanskje ikke så opptatt av miljøet?

Startet av hsa77, fredag 09. mars 2018, klokken 21:17

« forrige - neste »

hsa77

2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

DagfinnN

Sitat fra: hsa77 på fredag 09. mars 2018, klokken 21:17
https://www.nrk.no/ostfold/tesla-frakter-bilene-pa-miljoverstinger-1.13953275
Er du shorter?
Hvis ikke så slutt med skitprat. Du vet godt om du gidder å sjekke at om noen leier en transportør, så hender det ofte at disse selger avtalen videre til lavest bydende. Beskylde tesla for slik er det bare shortere som gjør.
Skjerp deg!
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

HiperTypeR

#2
Hvorfor ikke skrike "fake news" også? Det minner litt for mye om Trump sin kommunikasjonsform, når noen som hevder at alle som skiver noe kritisk om Tesla er shortere.
Det er klart at Tesla har et ansvar for at sine samarbeidspartnere følger norsk lov, og har en viss mjløstandard.

Espen Hugaas Andersen

#3
Helt klart litt dumt av Tesla. Men jeg antar det ikke ligger spesielt mye tankevirksomhet bak dette. Sikkert bare en innkjøper som har fått i oppgave å ordne transport fra Sverige til Norge og har så funnet et billig alternativ.

Det hadde vært mer alvorlig om dette var regelmessig transport, men dette er første gang jeg hører om at biler kommer til Norge på vei.

(Tror også man kan trygt anta at dette selskapet aldri får flere oppdrag av Tesla.)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

doldis1

 
SitatDe er blant de mest forurensede bilene man kan få tak i.

Med hilsen den gamle Frp-kjempen Geir Mo.. ;) Jo en slik hendelse holder nok direktøren i lastebileierforbundet våken til langt på natt. For å si det sånn, det kommer ikke mindre CO2 ut av pipa fra en Euro 3 bil enn en Euro 6 så hva mener Mo med "mest forurense(n)de biler" ?
Sender med det mine varme tanker til Mo og ikke minst til Broom gutta som fikk sjansen til å skrive ned Tesla igjen..

https://www.tv2.no/broom/9730315/

arthur

Sitat fra: DagfinnN på fredag 09. mars 2018, klokken 21:33
Sitat fra: hsa77 på fredag 09. mars 2018, klokken 21:17
https://www.nrk.no/ostfold/tesla-frakter-bilene-pa-miljoverstinger-1.13953275
Er du shorter?
Hvis ikke så slutt med skitprat. Du vet godt om du gidder å sjekke at om noen leier en transportør, så hender det ofte at disse selger avtalen videre til lavest bydende. Beskylde tesla for slik er det bare shortere som gjør.
Skjerp deg!

Og du er redd for din investering og prater bare din egen lommebok? ;D
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

DagfinnN

Sitat fra: arthur på lørdag 10. mars 2018, klokken 08:02
Og du er redd for din investering og prater bare din egen lommebok? ;D

Så feil kan du ta. Jeg har ikke en Tesla aksje.
Har du mer negativitet å kommer med?
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Mobileum

Sitat fra: DagfinnN på lørdag 10. mars 2018, klokken 08:30
Sitat fra: arthur på lørdag 10. mars 2018, klokken 08:02
Og du er redd for din investering og prater bare din egen lommebok? ;D

Så feil kan du ta. Jeg har ikke en Tesla aksje.
Har du mer negativitet å kommer med?

Det står vel et spørsmålstegn etter @arthur sitt innlegg.  :D
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

DagfinnN

Sitat fra: Mobileum på lørdag 10. mars 2018, klokken 08:59

Det står vel et spørsmålstegn etter @arthur sitt innlegg.  :D
Ok - har fått morgenkaffen nå - så nå ser jeg bedre. Sorry ;)
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Amatøren

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

arthur

Sitat fra: DagfinnN på lørdag 10. mars 2018, klokken 08:30
Sitat fra: arthur på lørdag 10. mars 2018, klokken 08:02
Og du er redd for din investering og prater bare din egen lommebok? ;D

Så feil kan du ta. Jeg har ikke en Tesla aksje.
Har du mer negativitet å kommer med?

Aner ikke hva du har, eller ikke har, men du viser vel selv til at du har investert i en Tesla så spørsmålstegnet gikk nok mest mot aksjer, ja. Det er jo ellers et nokså etablert faktum at de fleste forsvarer sine valg, også om disse ikke alltid er like "smarte", men mener ikke med det å mene noe som helst om dine valg! (utropstegn)
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

doldis1

Jeg har Teslaaksjeer, men bryr meg ikke om den biten av det. At 5 personer her på forumet skriver noe nedsettende om  Musk eller Tesla påvirker ikke kursen. Men bortsett fra det er det oppsiktsvekkende at så mange er negativ til den eneste garantisten for elbilens framtid! Hadde Tesla gått konkurs for et par siden hadde alle hyklerne gått tilbake til Hydrogen-om-5-år-strategien!

Mobileum

Tror ikke antallet uttalelser for eller imot Tesla på dette forumet på noen måte vil påvirke aksjekursen til Tesla.

Men påstanden om at Tesla er en garantist for elbilens fremtid stiller jeg spørsmålstegn ved. Ikke tvil om at de var/er en pådriver, men nå er vel heller spørsmålet om de fortsatt vil ligge foran når det nå kommer store konkurrenter med større ressurser.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

elektrolux

Sitat fra: doldis1 på lørdag 10. mars 2018, klokken 10:53
Jeg har Teslaaksjeer, men bryr meg ikke om den biten av det. At 5 personer her på forumet skriver noe nedsettende om  Musk eller Tesla påvirker ikke kursen. Men bortsett fra det er det oppsiktsvekkende at så mange er negativ til den eneste garantisten for elbilens framtid! Hadde Tesla gått konkurs for et par siden hadde alle hyklerne gått tilbake til Hydrogen-om-5-år-strategien!

:+1:
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Amoss

Sitat fra: Mobileum på lørdag 10. mars 2018, klokken 11:05
Men påstanden om at Tesla er en garantist for elbilens fremtid stiller jeg spørsmålstegn ved. Ikke tvil om at de var/er en pådriver, men nå er vel heller spørsmålet om de fortsatt vil ligge foran når det nå kommer store konkurrenter med større ressurser.

Det han nok er inne på er vel om disse "store konkurrenter med større ressurser" overhode hadde kommet med noe som helst uten at Tesla hadde gått opp løypa. Og så langt har vi ikke sett så mye til disse "store konkurrenter med større ressurser" og hva de evnt. får til - bortsett fra noen konsepter og luftige løfter og "compliance cars". 

Og hva tror du vil skje med disse luftige løftene dersom Tesla plutselig skulle gått konkurs eller på annen måte falle ut av markedet?
Model S 85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA