Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Noen som har erfaringer med hvor lenge batteriene holder på denne?

Startet av Arild Nilsen, fredag 09. mars 2018, klokken 16:51

« forrige - neste »

Arild Nilsen

Hei.

Min 2012 modell passerer 120 000 neste uke, og går jevnt og trutt. Virker ikke som om batteriene har droppet særlig de siste 3 årene, men regner med at det kan skje snart. Usikker på om jeg skal bruke noe særlig med penger på vedlikehold (har ikke vært mye hittil, men vet aldri), samtidig er dette en ekstremt sutaløs bil som bare triller og går så jeg vil gjerne prøve å kjøre så langt som mulig.

Noen som har passert 150 000 på disse?
Erfaringer med batterier når de nærmer seg middagshøyden?

TB

Du kan sjå tråden her, viser kapasitet på fleire biler, stor variasjon. Kan virke som det er forskjeller mellom batterier, og bruken har sikkert også ein del å sei.

https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=33622.0
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

lenny36

Sitat fra: Arild Nilsen på fredag 09. mars 2018, klokken 16:51
Hei.

Min 2012 modell passerer 120 000 neste uke, og går jevnt og trutt. Virker ikke som om batteriene har droppet særlig de siste 3 årene, men regner med at det kan skje snart. Usikker på om jeg skal bruke noe særlig med penger på vedlikehold (har ikke vært mye hittil, men vet aldri), samtidig er dette en ekstremt sutaløs bil som bare triller og går så jeg vil gjerne prøve å kjøre så langt som mulig.

Noen som har passert 150 000 på disse?
Erfaringer med batterier når de nærmer seg middagshøyden?

Jeg byttet noen enkeltceller på 130.000 og byttet hele pakken på ca 150'. Da var jeg plaget med gul varsel og skilpadde ved 3-4 gjenstående streker. Fikk tak i en pakke fra en hugger fra en 2011 som var gått 40' til kr 15.000. Bilen har nå gått 155.000 og går som en klokke bortsett fra en syngelyd foran, muligens et hjullager.


Sent from my iPhone using Tapatalk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA