Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Leasing/forsikring mot småskader

Startet av Troald, fredag 09. mars 2018, klokken 09:02

« forrige - neste »

Troald

Jeg har slått til på NAF/Leaseplan sitt leasingtilbud på Leaf LE. Jeg synes det er prisgunstig og veldig greit med et treårs perspektiv. Om 3 år er det virkelig mye nytt på markedet. Den eneste mulige ulempen jeg ser er ulike småskader som jeg ikke ville brydd meg med på en eiet bil, men som kan bli dyrt når bilen skal inn om 3 år.
Er det noen som kjenner til ulike forsikringstilbud rundt dette?
Renault Zoe ZE40 Life mars 2017
Nissan Leaf 40 LE april 2018

arthur

Hadde en privatleaset bil fra 2010 til 2013 fra Toyota, og det var en vedlig ryddig avtale hvor det klart fremkom hvilke småpskader/riper/bulker som var ansett som normal slitasje, og ikke. Jeg var egentlig litt overrasket over hvor kye smååteri som var "innafor".
Hadde en liten skade som klart var selvforskyld og skulle erstattes, men saksbehandler hos Toyota sa at han skulle selvfølgelig be meg rette opp skaden hos dem, eller betale hva det kostet, men sånn rent privat så anbefalte han å rette opp skaden hos andre, Bilkosmetikk på Hvalstad i Asker, og det var langt billigere og ble godkjent av Toyota ved avlevering av bilen.

Forøvrig synes jeg de leasingavtaler man kan inngå i dag er alt for dårlige, langt dårligere enn den jeg hadde, så i dag er ikke privatleasing et alternativ for meg, spesielt ikke for en elbil. Det sier jeg utifra hva jeg betalte for en elbil i 2014 og hva jeg realistisk kan selge denne for til sommeren når jeg får en ny elbil.

Mine to cent!
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA