Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ny eller brukt Zoe? Pluss sikkert masse annet...

Startet av Svein_H, onsdag 07. mars 2018, klokken 18:31

« forrige - neste »

hsa77

Sitat fra: HCO på mandag 16. april 2018, klokken 15:33
Life til 250' betyr at den blir hvit og har 15" stålfelger på begge hjulsettene. Det er vel i praksis ingen som kjøper den komboen (unntatt gjerrigknarker som meg, men selv jeg måtte ha alufelger på min 2016 Life).

Jeg anbefaler også å bestille "sensor-pakke" (til ca. kr. 4.000,-) dersom man går for Life - det er utrolig irriterende i lengden å måtte passe på lysbryteren hver gang man kjører inn og ut av tunneller. Det er heller ingen løsning å la nærlysene stå på hele tiden, for da må man justere lysstyrkene på både hoveddisplayet og dashboardet hver gang det blir mørkt. Disse justeres selvsagt hver for seg, og for hoveddisplayet ligger justeringen langt nede i menysystemet.

Ellers minner jeg om denne tråden, jeg mener fortsatt det er bra både for lommebok og miljø å kjøpe brukte felger til vinterhjulsettet. Da kan man heller bruke penger på skikkelige premiumdekk, samt klone-sensorer (som ofte ikke tilbys av Renault-forhandleren):
https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=35672.0
Motorforum Hamar solgte meg klonesensorer da jeg fikk ZOE rett før jul. Måtte ikke engang spørre om det,  de leverer etter det jeg forstår klonesensorer med ZOE som standard - det er jo tross alt den eneste fornuftige løsningen ettersom ZOE ikke kan huske mer enn ett hjulsett.
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA