Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ny eller brukt Zoe? Pluss sikkert masse annet...

Startet av Svein_H, onsdag 07. mars 2018, klokken 18:31

« forrige - neste »

Rio

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Svein_H

For å gå tilbake til det opprinnelige temaet... Har gjort et tafatt forsøk på litt pruting (er ikke flink på det området der), og har nå 3 alternativer med kun 261,-/mnd i differanse mellom største og minste pris (fullfinans over 6 år).

Nederst ligger demobil, 2017-modell som har gått 12.000km. På topp ligger ny bil levert 30/3. Begge bilene skal ha samme specs, dette var en forutsetning (svart metallic, gummimatter, armlene, Wallbox erstattes av 16A Nofuel ladebøtte med CEE-kontakt) ...
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

Svein_H

Da var det ingen vei tilbake. Kontrakten er signert og returnert, og avtalt levering er onsdag før påske. Det ble ny bil, konkluderte med at prisdifferansen var for liten til å forsvare bruktbilkjøp. Og kanskje jeg får en litt bedre "nybilfølelse" denne gangen enn når jeg hentet min forrige (og den gang nye) bil for drøyt 5 år siden, selv om rentemøtet her om dagen ikke akkurat forsvarer pengebruken.

Min første elbil altså, hvordan skal dette gå? Og ikke minst, hvordan får jeg plass til 3 biler i en dobbeltgarasje...
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

pudderjagar

Du kan trygt selge den eine bilen. Zoe blir bil nr 1 frå første dag.

Eg har bare elektriske bilar no og savner absolutt ikkje dieseldyret.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

Svein_H

Nja, jeg er nok litt for glad i å kjøre bil til å klare å kvitte meg med bensinbilen. På den prøveturen jeg hadde innbød ikke akkurat Zoe'n til noe særlig aktiv kjøring, så når jeg vil kose meg litt mens jeg tar meg fra A til B er det fortsatt bensin og manuelt gir som gjelder. For ikke å snakke om tilhengerfeste og langturer, jeg er nok ikke helt "frelst" ennå.
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

pudderjagar

Men skreiv du ikkje at du hadde 3 bilar no? Då kan du jo selge den eine slek at du har ein alrounder og ein sparegris!!!!
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

Svein_H

Nei, jeg har bare én bil, den siste plassen er til madammen når hun er på besøk. Jaja, det ordner seg nok, skikkelige I-landsproblemer dette!  :D
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

pudderjagar

Då er jo løysinga grei. Da er bare å kome seg ned på kne og fri så ryk dieseldyret :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

Svein_H

Hehe, det må da finnes andre og mindre drastiske alternativer? ;) Her i gården er det ikke snakk om diesel nei, har kun vært bensinbiler i alle år.
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

Svein_H

Oppdaget i dag at det er kampanje på tilbehørspakke til Zoe, og siden jeg allerede har bestilt armlene (og vurderte å kjøpe skvettlapper og bagasjeromsmatte senere) tok jeg et par telefoner og fikk endret bestillingen på kort varsel. Har ikke sjekket priser på disse artiklene kjøpt separat, men håper at jeg ikke gikk helt i baret prismessig.

En annen ting jeg oppdaget i dag, og som gjorde meg litt ekstra glad for at jeg bestilte ny bil med ekstra rekkevidde, var skiltene ved ladestasjonene på jobben. I min enfoldighet tenkte jeg tidligere at jeg kunne lade bilen min her mens jeg var på jobb, men ved nærmere ettersyn viser det seg at disse plassene er reservert ansatte i ledelsen som bruker elbil. Jaja, godt å se at det fortsatt er forskjell på Jørgen og Solomon...
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

Svein_H

Da var Zoe hjemme på gårdsplassen, akkurat i tide til påske! :)
Du kan ikke vise dette vedlegget.
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

Rio

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Amatøren

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

AppleKnocker

Brukte 40kwh Zoe ligger ute for under 200 laken på finn nå. Begynner jo å bli gunstig pris for lang rekkevidde da.

Den "permanente" kampanjen til Renault tilsier vel 270 for en Intens og 250 for en Life med vinterhjul og omkostninger?
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

HCO

#44
Life til 250' betyr at den blir hvit og har 15" stålfelger på begge hjulsettene. Det er vel i praksis ingen som kjøper den komboen (unntatt gjerrigknarker som meg, men selv jeg måtte ha alufelger på min 2016 Life).

Jeg anbefaler også å bestille "sensor-pakke" (til ca. kr. 4.000,-) dersom man går for Life - det er utrolig irriterende i lengden å måtte passe på lysbryteren hver gang man kjører inn og ut av tunneller. Det er heller ingen løsning å la nærlysene stå på hele tiden, for da må man justere lysstyrkene på både hoveddisplayet og dashboardet hver gang det blir mørkt. Disse justeres selvsagt hver for seg, og for hoveddisplayet ligger justeringen langt nede i menysystemet.

Ellers minner jeg om denne tråden, jeg mener fortsatt det er bra både for lommebok og miljø å kjøpe brukte felger til vinterhjulsettet. Da kan man heller bruke penger på skikkelige premiumdekk, samt klone-sensorer (som ofte ikke tilbys av Renault-forhandleren):
https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=35672.0
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA