Skrevet av Emne: Bilen lader når du holder bremsen inne -sa selgeren!  (Lest 532 ganger)

Lars C. Krogenæs

• Gold Member
  • Fremtiden er elektrisk!
    • Vis profil
    • Rådgiver og selger av ladeløsninger til borettslag, sameier og offentlige ladeplasser hos http://www.charge365.no
Bilen lader når du holder bremsen inne -sa selgeren!
« på: onsdag 07. mars 2018, klokken 17:46 »
Stjeler denne fra en egolf gruppe på facebook  :+1::

Sliter med lading!
Har en 15-modell som ikke lader. Selgeren sa det bare var å trykke på bremsen så ladet bilen batteriene.
Nå har jeg sittet med pedalen inne i over en halv time, men batteriet lades ikke!
Noen andre med samme problem her?

Sitat
Fantastisk løsning! Skal løpe ut i garasjen og holde inne bremsen min i 30 minutter jeg også. Elektrikerne kan bare gå og legge seg. Her blir det lading på bremsen i stedet

Sitat
Hva med å legge en murstein på bremsepedalen over natta?

Sitat
Lurt! har sittet med bremsepedalen inne nå i 1 time. Har hatt på varmen i bilen, og det kan tyde på at det forsvinner mer strøm, enn man får ved å bruke bremsepedalen. Legger jeg en murstein på pedalen, kan jeg slå av varmen og da vil det jo ikke forsvinne like mye strøm.....

Sitat
Fungerer helt optimalt på min bil👍 Kjører hele tiden med et lett trykk på bremsen slik at batteriet regenereres kontinuerlig mens jeg kjører. Etter 10.000km har jeg enda ikke koblet til lader. Må prøves
Rådgiver og selger av ladeløsninger til borettslag, sameier og offentlige ladeplasser hos charge365.no

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

cra

• Gold Member
  • Sunnmøre
    • Vis profil
Sv: Bilen lader når du holder bremsen inne -sa selgeren!
« Svar #1 på: onsdag 07. mars 2018, klokken 21:04 »
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf siden 9. mai 2012, km-stand ca 52000
Think City, kjøpt på 12.000km, km-stand 56.000, Har ACTIA diagnoseapparat, gjør vannfylling.
Sykkylven (Sunnmøre)

Rody45

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #2 på: søndag 11. mars 2018, klokken 17:33 »

Sliter med lading!
Har en 15-modell som ikke lader. Selgeren sa det bare var å trykke på bremsen så ladet bilen batteriene.
Nå har jeg sittet med pedalen inne i over en halv time, men batteriet lades ikke!

Sitat
Fantastisk løsning! Skal løpe ut i garasjen og holde inne bremsen min i 30 minutter jeg også. Elektrikerne kan bare gå og legge seg. Her blir det lading på bremsen i stedet

Sitat

Sitat
Lurt! har sittet med bremsepedalen inne nå i 1 time. Har hatt på varmen i bilen, og det kan tyde på at det forsvinner mer strøm, enn man får ved å bruke bremsepedalen. Legger jeg en murstein på pedalen, kan jeg slå av varmen og da vil det jo ikke forsvinne like mye strøm.....

Sitat
Fungerer helt optimalt på min bil Kjører hele tiden med et lett trykk på bremsen slik at batteriet regenereres kontinuerlig mens jeg kjører. Etter 10.000km har jeg enda ikke koblet til lader. Må prøves

Sent from my iPhone using Tapatalk

Rody45

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #3 på: søndag 11. mars 2018, klokken 17:36 »

Sliter med lading!

Sitat

Sitat

Sitat

Sitat
Fungerer helt optimalt på min bil Kjører hele tiden med et lett trykk på bremsen slik at batteriet regenereres kontinuerlig mens jeg kjører. Etter 10.000km har jeg enda ikke koblet til lader. Må prøves

Du er nok grundig lurt. Dette kom først på 16 modellen.
Det er sikkert for at du skal kjøpe nyere modell.