Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bilen lader når du holder bremsen inne -sa selgeren!

Startet av Lars C. Krogenæs, onsdag 07. mars 2018, klokken 17:46

« forrige - neste »

Lars C. Krogenæs

Stjeler denne fra en egolf gruppe på facebook  :+1::

Sliter med lading!
Har en 15-modell som ikke lader. Selgeren sa det bare var å trykke på bremsen så ladet bilen batteriene.
Nå har jeg sittet med pedalen inne i over en halv time, men batteriet lades ikke!
Noen andre med samme problem her?

SitatFantastisk løsning! Skal løpe ut i garasjen og holde inne bremsen min i 30 minutter jeg også. Elektrikerne kan bare gå og legge seg. Her blir det lading på bremsen i stedet

SitatHva med å legge en murstein på bremsepedalen over natta?

SitatLurt! har sittet med bremsepedalen inne nå i 1 time. Har hatt på varmen i bilen, og det kan tyde på at det forsvinner mer strøm, enn man får ved å bruke bremsepedalen. Legger jeg en murstein på pedalen, kan jeg slå av varmen og da vil det jo ikke forsvinne like mye strøm.....

SitatFungerer helt optimalt på min bil
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

cra

Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Rody45

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på onsdag 07. mars 2018, klokken 17:46
Stjeler denne fra en egolf gruppe på facebook  :+1::

Sliter med lading!
Har en 15-modell som ikke lader. Selgeren sa det bare var å trykke på bremsen så ladet bilen batteriene.
Nå har jeg sittet med pedalen inne i over en halv time, men batteriet lades ikke!
Noen andre med samme problem her?

SitatFantastisk løsning! Skal løpe ut i garasjen og holde inne bremsen min i 30 minutter jeg også. Elektrikerne kan bare gå og legge seg. Her blir det lading på bremsen i stedet

SitatHva med å legge en murstein på bremsepedalen over natta?

SitatLurt! har sittet med bremsepedalen inne nå i 1 time. Har hatt på varmen i bilen, og det kan tyde på at det forsvinner mer strøm, enn man får ved å bruke bremsepedalen. Legger jeg en murstein på pedalen, kan jeg slå av varmen og da vil det jo ikke forsvinne like mye strøm.....

SitatFungerer helt optimalt på min bil Kjører hele tiden med et lett trykk på bremsen slik at batteriet regenereres kontinuerlig mens jeg kjører. Etter 10.000km har jeg enda ikke koblet til lader. Må prøves




Sent from my iPhone using Tapatalk

Rody45

Sitat fra: Rody45 på søndag 11. mars 2018, klokken 17:33
Sitat fra: Lars C. Krogenæs på onsdag 07. mars 2018, klokken 17:46
Stjeler denne fra en egolf gruppe på facebook  :+1::

Sliter med lading!
Har en 15-modell som ikke lader. Selgeren sa det bare var å trykke på bremsen så ladet bilen batteriene.
Nå har jeg sittet med pedalen inne i over en halv time, men batteriet lades ikke!
Noen andre med samme problem her?

SitatFantastisk løsning! Skal løpe ut i garasjen og holde inne bremsen min i 30 minutter jeg også. Elektrikerne kan bare gå og legge seg. Her blir det lading på bremsen i stedet

SitatHva med å legge en murstein på bremsepedalen over natta?

SitatLurt! har sittet med bremsepedalen inne nå i 1 time. Har hatt på varmen i bilen, og det kan tyde på at det forsvinner mer strøm, enn man får ved å bruke bremsepedalen. Legger jeg en murstein på pedalen, kan jeg slå av varmen og da vil det jo ikke forsvinne like mye strøm.....

SitatFungerer helt optimalt på min bil Kjører hele tiden med et lett trykk på bremsen slik at batteriet regenereres kontinuerlig mens jeg kjører. Etter 10.000km har jeg enda ikke koblet til lader. Må prøves




Sent from my iPhone using Tapatalk
Du er nok grundig lurt. Dette kom først på 16 modellen.
Det er sikkert for at du skal kjøpe nyere modell.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Rody45

Sitat fra: Rody45 på søndag 11. mars 2018, klokken 17:36
Sitat fra: Rody45 på søndag 11. mars 2018, klokken 17:33
Sitat fra: Lars C. Krogenæs på onsdag 07. mars 2018, klokken 17:46
Stjeler denne fra en egolf gruppe på facebook  :+1::

Sliter med lading!
Har en 15-modell som ikke lader. Selgeren sa det bare var å trykke på bremsen så ladet bilen batteriene.
Nå har jeg sittet med pedalen inne i over en halv time, men batteriet lades ikke!
Noen andre med samme problem her?

SitatFantastisk løsning! Skal løpe ut i garasjen og holde inne bremsen min i 30 minutter jeg også. Elektrikerne kan bare gå og legge seg. Her blir det lading på bremsen i stedet

SitatHva med å legge en murstein på bremsepedalen over natta?

SitatLurt! har sittet med bremsepedalen inne nå i 1 time. Har hatt på varmen i bilen, og det kan tyde på at det forsvinner mer strøm, enn man får ved å bruke bremsepedalen. Legger jeg en murstein på pedalen, kan jeg slå av varmen og da vil det jo ikke forsvinne like mye strøm.....

SitatFungerer helt optimalt på min bil Kjører hele tiden med et lett trykk på bremsen slik at batteriet regenereres kontinuerlig mens jeg kjører. Etter 10.000km har jeg enda ikke koblet til lader. Må prøves




Sent from my iPhone using Tapatalk
Du er nok grundig lurt. Dette kom først på 16 modellen.
Det er sikkert for at du skal kjøpe nyere modell.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det kan være du trykker på feil pedal. Har du tre pedaler, er du i feil bil. Har du to pedaler er du i riktig bil. Prøv om du får til å bruke begge beina på samme pedal. Hvis du gjør det, er det den andre pedalen du skal trykke på. Nå skal det lade. Når det lader, lyser det blått. Alle andre farver er feil. Det gule lyset er muligens riktig hvis bilen er en2018 modell. Oppgrader bil i så tilfelle. God tur.


Sent from my iPhone using Tapatalk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA