Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hva skjer med BMW connected og BMW i Remote

Startet av Theppan, tirsdag 06. mars 2018, klokken 09:37

« forrige - neste »

Theppan

Hva skjer med BMW's servere for tiden?
Hverken web løsningen, BMW i Remote eller BMW Connected oppdatteres. Info om bilen min er fra 1830 tiden igår 5.3.2018.

Når du starter BMW i Remote appen blir du bedt om å gå til Google play for oppdatering til BMW Connected. Trykker du avbryt, fungerer den som før.

Må si jeg for alvor begynner å irritere meg grenseløst for hvor dårlig BMW er på stabilitet på app'er og funksjonalitet. Er dessuten begrenset hvor mange ganger jeg skal rate BMW Connected appen og gi tilbakemeldinger. Kanskje jeg stadig får forespørsel om det siden jeg gir appen så dårlig score :o

Og ja, det hjelper ikke å logge seg ut og inn igjen!!

Jaguar i-Pace S: 2020
Dato: 21.02.2022 (OTA); S21B_21.37.2-778242
Dato: 23.03.2022 (OTA); 20.2,  BP-AAG-BD-AD-BE

Jarv!s

Jeg er enig. Den har vært skikkelig møkk i det siste...

Sender du kommandoer går den bare hele tiden og ingenting skjer. Men det som er værre, er at det er lite info i appen hvis det er nedetid/oppgradering av servere osv.
Model X 2018
Model 3 LR AWD - Solgt
BMW i3 94ah - Solgt

JorgenM

BMW iRemote ble kuttet ut for et par år siden.

Connected-appen har hatt problemer siden i går ja, min er oppdatert sist 18:18 igår.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Agmuns

Jeg har ingen problemer. Min oppdateres som normalt (senest da jeg kom på jobb i morges).

Det må være noe annet som er problemet, for hver gang (og det er en del ganger) noen på i3-gruppen på Facebook melder om problemer så fungerer min app helt fint.

Bruker dere både den gamle appen som ikke lenger har support og den nye om hverandre?

Klykken

Er mye krøll med appen til tider ja.

Og for å gjenoppta gammel syting så er appen(e) fryktelig lite intuitive, inneholder lite nyttig info og de er trege.
- F.eks det at man ikke kan se om klimatisering faktisk pågår eller er "ferdig"
- Ikke kan se temperaturer
- Hvis du ser at dørene er ulåst og har sendt låsekommando, så får du ikke sett om bilen faktisk ble låst
- Kan ikke stenge åpne vinduer
- Ikke slå på varme i setet osv osv.

Appen er kun for å se om bilen lader, og evt starte klimatisering. Så får man håpe at bilen ikke har stått stille og blitt klimatisert over to ganger, da. For det får man ingen indikasjon på, og hvis det er tilfellet er bilen kald når du skal dra.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

JorgenM

#5
Finnes det noen 3rd party app for BMW?


Edit: ser en app som heter AutoAlly, som støtter både BMW og Tesla. Gratis-versjonen krasjer under oppstart, men de har en USD 5 versjon, noen som har prøvd den?
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Klykken

Tvilsomt at det er lurt å dele innloggingsinformasjon til en tredjepart. Mener forøvrig at Tesla og BMW ikke støtter andre enn egne apps? Offisielt iallefall.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

JorgenM

Tredjepartsfirmaer får ikke tilgang til login-info. Login går direkte via BMWs og Teslas servere.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Jarv!s

Sitat fra: JorgenM på tirsdag 06. mars 2018, klokken 14:23
Tredjepartsfirmaer får ikke tilgang til login-info. Login går direkte via BMWs og Teslas servere.

Kommer helt an på hvordan dem har satt opp sin applikasjon for å route informasjonen videre til serveren :)
3. party tar ikke alltid hensyn til personvern.
Model X 2018
Model 3 LR AWD - Solgt
BMW i3 94ah - Solgt

Agmuns

Sitat fra: JorgenM på tirsdag 06. mars 2018, klokken 14:23
Tredjepartsfirmaer får ikke tilgang til login-info. Login går direkte via BMWs og Teslas servere.
Åpenbart håndteres innlogging av Tesla og BMW for sine respektive kontoer. Det betyr ikke at tredjepart ikke kan implementere denne innloggingen i sin løsning og motta en form for access token fra Tesla/BMW.

JorgenM

Kjøpte versjonen til USD5 og den funker fint med både Teslaen og i3'n vår, desverre samme problemet med i3'n som via BMWs app at den ikke viser oppdatert info.

Mulig de bruker forskjellige servere og at kun de av oss som er tilknyttet en spesifikk server har problemer. Det er i alle fall kjedelig når det er 20 minus å ikke få satt på forvarming :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Klykken

Programmér nederste knapp på nøkkel til å fungere til klimatisering på i3. Bil må være innen rekkevidde, som kan være en ulempe noen ganger.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

ElectroJuice

Har samme problemet med at hverken app eller web oppdateres, og får ikke forvarmet.

Hvordan får man programmert nederste knapp til å starte klimatiseringen?

Klykken

Inne i bilen, i en av undermenyene. Husker ikke i detalj...
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Skattefuten


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA