Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Fjord1 bestiller 7 el-ferger

Startet av Amoss, mandag 05. mars 2018, klokken 15:49

« forrige - neste »

Amoss

https://www.nrk.no/nyheter/fjord1-bestiller-7-el-ferger-1.13946023
Sitat
5. mars 2018 kl. 13:52 Fjord1 bestiller 7 el-ferger · Rederiet Fjord1 har signert to kontrakter for bygging av til sammen sju nye ferger med null- og lavutslipps-teknologi. Fem av fergene skal bygges av skipsverftet Havyard Ship Technology i Herøy, mens to skal leveres av tyrkiske Cemre Shipyard.
Model S 85D

Burger

Føler man går i fra forskningsprosjekt og til at det lønner seg med kjøp av 7 ferger.

Blir spennende å se andelen hybrider/ren el og hvilke strekk de settes inn på :-)
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

stefse

Sitat fra: Burger på mandag 05. mars 2018, klokken 18:19
Føler man går i fra forskningsprosjekt og til at det lønner seg med kjøp av 7 ferger.

Blir spennende å se andelen hybrider/ren el og hvilke strekk de settes inn på :-)
De fem fartøyene som leveres av Havyard, har mulighet for å frakte 50 personbiler og skal inn i fergesambandene Kvanne-Rykkjem og Edøya-Sandvika i Nordmørspakken og Fedje-Sevrøy og Langevåg-Buavåg i Rutepakke 1, Hordaland. De to tyrkiskproduserte fergene skal settes inn i sambandet Seivika-Tømmervåg, og har en kapasitet på 80 personbiler
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

Løve

Men hvordan får vi stoppet statens sløsing med penger på hydrogenfergen som skal gå i Hjelmeland?

arnkl

Sitat fra: Løve på lørdag 10. mars 2018, klokken 16:45
Men hvordan får vi stoppet statens sløsing med penger på hydrogenfergen som skal gå i Hjelmeland?

Ferja skal også ha batterier, slik at den kan gå på elektrisk drift om/når hydrogendriften feilar. Så eg tippar at etter eit par år blir hydrogentankane demontert i det stille, og ferja held fram som elferje. Rederiet ser neppe poenget i å betale mangedobbelt for drivstoffet :-)
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA