Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Batteri feil ?

Startet av knutset, søndag 04. mars 2018, klokken 22:24

« forrige - neste »

knutset

Usikker her, men kjører til verksted i morgen.
Når jeg logger meg inn via internett på min bil så viser nedre del av stolpediagrammet et lite rødt felt i bunnen.
Om dette har med utvidet lading vet jeg ikke. Har kun brukt utvidet ladig 6-8 ganger på snart 1,5 år.
Har noen andre av dere sett at stolpediagrammet  til venstre for ladetilstand visere rødt i bunn. I skrivende stund er den fult oppladet + utvidet lading, alikevel viser det rødt i bunn av stolpen.

PaulusA

Har aldri sett en slik melding, og batteriet tåler fint topplading, selv om smart å ikke gjøre det hver dag
Høres ut som service ja
Mercedes B Electric Art 2016
Bor i Holmestrand, Vestfold

knutset

Var innom verksted. Ingen feil. Alle har rødt i bunn av søyla da dette viser til nesten tomt eller at batteriet ikke skal stå i en slik tilstand over tid.
Vedkommende viste meg flere biler av samme type som meg B230, alle viste rødt i bunn som jeg selv fikk se på skjermen.
Dette gjelder når en logger seg inn på min bil på internett, ikke på mobil-app enda, men kommer vel ved neste oppdatering.
Kjørte ellers 10 mil i dag for å teste, gjenstående rekke vidde var da 50 km til. (varme satt til 22 ute temp 2+) Meget glad for at det ikke var noe feil da alt har vært feilfritt til nå. Etter et år hadde jeg service som kostet hele 756 kr. - billigste servise jeg noen gang har hatt på en bil.   

PaulusA

Mercedes B Electric Art 2016
Bor i Holmestrand, Vestfold

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA