Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ampera, Model X eller bensinbil?

Startet av Mats S., fredag 02. mars 2018, klokken 14:39

« forrige - neste »

Kårepåsporet

Sitat fra: hsa77 på onsdag 07. mars 2018, klokken 20:06
Sitat fra: Kårepåsporet på lørdag 03. mars 2018, klokken 09:19
Skal en vurdere ladbar hybrid bør en sjekke Kia Optima, lengst elektrisk rekkevidde, mulig ånkjøre helelektrisk uten varme eller hybriddrift.
God bagasjeplass og romslig baksete, er vel tilsvarende Skoda Superb!
Men Kia Optima er bra priset, ca halv pris av X

Magnus Hansen

Man skal ikke se seg blind på litermål for bagasjerom. 400 liter i en bil er IKKE det samme som 400 liter i en annen bil dessverre. Så man må se de selv i virkeligheten. Kanskje måle litt.


hsa77

Sitat fra: Kårepåsporet på torsdag 08. mars 2018, klokken 08:34
Sitat fra: hsa77 på onsdag 07. mars 2018, klokken 20:06
Sitat fra: Kårepåsporet på lørdag 03. mars 2018, klokken 09:19
Skal en vurdere ladbar hybrid bør en sjekke Kia Optima, lengst elektrisk rekkevidde, mulig ånkjøre helelektrisk uten varme eller hybriddrift.
God bagasjeplass og romslig baksete, er vel tilsvarende Skoda Superb!
Men Kia Optima er bra priset, ca halv pris av X
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

hsa77

En annen ting som trekker kraftig ned for Kia Optima er at varmeapparatet trenger varmt kjølevann fra motoren for å virke. Det betyr at dersom det er kaldere enn +10 grader kommer bensinmotoren til å starte selv om batteriet er fulladet og man bare skal kjøre en liten tur. Manglende varmepumpe/elvarme og dårlig bagasjeplass medførte at jeg kjøpte  meg en brukt 2 år gammel Toyota Auris stasjonsvogn (hybrid) istedenfor Optima da jeg måtte ha meg en ny bil nr 2 (ZOE er bil nr 1). Jeg fant ut at ingen av dagens ladehybrider (innenfor mitt budsjett på maks 450k) ville holde mål og bestemte meg derfor for ikke å legge så mye penger i bil nr2. Om 3-5 år regner jeg med å kunne kjøpe meg en elstasjonvogn, Toyotaen får klare seg inntil da.
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

Mats S.

Det ble en Model X, så får man jo se om det er noe å vurdere en av disse minibilene som andrebil på sikt. Blir helelektrisk fremover hvertfall.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Mats S. på fredag 09. mars 2018, klokken 13:06
Det ble en Model X, så får man jo se om det er noe å vurdere en av disse minibilene som andrebil på sikt. Blir helelektrisk fremover hvertfall.
Gratulerer med elbil og at du satser helelektrisk fremover uansett produsent eller modell!
(For meg det elektrisk eller ingen ting som gjelder ;))

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA