Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Dimensjoner og sammenligninger

Startet av daktari, fredag 02. mars 2018, klokken 12:16

« forrige - neste »

Pingle

Glemte kommentaren, og fikk ikke redigere.
Uansett: Bildet er fra Jaguar.no, og det er en hempe øverst på en pute på "midtsetet" (om andre enn svigermødre kan plasseres der). Jeg tolker det som en luke.
Lengden bør også være OK for voksenski.
Om skipose er integrert får dere som har finsett på bestillingslistene fortelle om. 
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

begvi

Det var ikke skiluke på den pre-produksjonsbilen som var utstilt i Norge, kun armlene bak. Ser ikke ut som noen har det basert på bilder fra bagasjerom. Men det er lov å håpe på endelig versjon.

Elbildilla

I-Pace har dessverre ikke skiluke eller 40-20-40 nedfelling av baksetene.
At den ikke hadde 40-20-40 deling av baksetene var en av de tingene som skuffa meg mest (i tillegg til manglende støtte for 3-fase lading). Men har bestilt lell :)

lr-80

Skikluke hadde vært en klar fordel.
Vi gleder oss til å bytte ut i3, som eneste bil for familie på 4. Ingen hund eller barnevogn, da kan man klare seg med lite og I-Pace har et hav av plass for oss.
2015 KTM 1190 Adventure R
2017 BMW i3 Fully Charged
2019 Jaguar i-Pace S, Caesium Blue 22"
1951 Landrover Serie 1 80"

ludwig_holberg

Har selv konkludert med at I-Pace skal fungere bra også for familie på fem. Langturer (og egentlig full bil generelt sett) hører til sjeldenhetene, og Model X har en rekke andre svakheter som gjør at I-Pace samlet sett er bedre. Fossilt er uaktuelt.

Counterpointer

Hørte nettopp om en som hadde satt inn skiluke i en Soul og fått gjort det på verksted.

Personlig kjører jeg ikke på ski og når jeg for mange år siden hadde stv med skiluke ble den kun brukt som tilgang til bagasjerommet

Har jeg lange gjenstander å frakte så legger jeg ned et sete (40/60).

Pingle

Sitat fra: knut.aulie på søndag 08. april 2018, klokken 14:25
Hørte nettopp om en som hadde satt inn skiluke i en Soul og fått gjort det på verksted.

Personlig kjører jeg ikke på ski og når jeg for mange år siden hadde stv med skiluke ble den kun brukt som tilgang til bagasjerommet

Har jeg lange gjenstander å frakte så legger jeg ned et sete (40/60).

Personlig foretrekker jeg å leve med en trist takboks.

Jeg skal ikke utelukke at et skinnsete kan holde igjen lette ski, men generelt er løse, skarpe gjenstander i bil en dårlig ide når bilen finner det for godt å stoppe, enten det er motgående trafikk, fast hindring eller bråbrems i høy hastighet. Andre kan sikkert regne på trykk mot sete og førerens rygg fra std alpinski som skal fra 90 km/t til 0 (areal 5 cm2, vekt 4 kg per ski inkl binding).
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

turfsurf

Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Pingle

Sitat fra: turfsurf på søndag 08. april 2018, klokken 20:07
Skia kan ligge i en skipose i bilen.
Ingen problem, så lenge denne sitter fast i noe, slik at den ikke fortsetter rett frem når bilen stanser. I-pace har (om ikke jeg har sett feil igjen) muligheten for sånt.
Jeg bare synes å huske at jeg aldri gadd å gjøre det da jeg hadde 40/60 deling, og de 40 var nedfelt. Og jeg tok heller ikke skiene ut av bilen hele sesongen.
Med 400 hester heller enn 115 kan jeg se for meg at sjansen for å bomme på veien er litt større enn da.
Men for all del: Kjøring til marka for å gå på ski skjer aldri i særlig over 50 km/t for min del, så alt dreier seg egentlig om å tilpasse pakking etter turen.
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

Vind

Sitat fra: Pingle på mandag 09. april 2018, klokken 00:25
Og jeg tok heller ikke skiene ut av bilen hele sesongen.
Om skiene ikke tas ut av bilen hele sesongen, hvorfor ikke bare ha skiene stående i skiboden...  8)
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA