Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nyheter om EQC

Startet av Finnøy (Arne Johan Larsen), fredag 02. mars 2018, klokken 08:51

« forrige - neste »

4Matic Fanatic

Samme hjulopphenget som min 18 år gamle E-klasse, med en elmotor putta i senter.
Løsningen var virkelig langt framme når W201 kom med den i '82, grunnprinsippene har knapt vært endret siden og brukt på utallige serier.

Softblue

Sitat fra: krl på onsdag 20. juni 2018, klokken 11:57
Det ser ut til at ladeluka havner på høyre side bak. Dette er en svært dårlig idé, da man må gå rundt halve bilen hver gang den skal kobles til...

Både B Electric og Model S har den på "rett" plass på førersiden bak.
Ladeluke på høyre side bak forutsetter at man har tilgang på bilen fra begge sider. På garasjeplassen min har jeg en vegg på høyre side som gjør at jeg ikke vil komme til ladeluken. Ladeluken bør være på samme side av bilen som førerdøren. Denne lille detaljen gjør at bilen ikke blir aktuell for meg.
2019 Tesla model 3 LR RWD
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban (Solgt).
150.000 elektriske kilometer.

PerBear

Sitat fra: Softblue på lørdag 18. august 2018, klokken 23:40
Sitat fra: krl på onsdag 20. juni 2018, klokken 11:57
Det ser ut til at ladeluka havner på høyre side bak. Dette er en svært dårlig idé, da man må gå rundt halve bilen hver gang den skal kobles til...

Både B Electric og Model S har den på "rett" plass på førersiden bak.
Ladeluke på høyre side bak forutsetter at man har tilgang på bilen fra begge sider. På garasjeplassen min har jeg en vegg på høyre side som gjør at jeg ikke vil komme til ladeluken. Ladeluken bør være på samme side av bilen som førerdøren. Denne lille detaljen gjør at bilen ikke blir aktuell for meg.

Viktig poeng. VW har dessverre valgt en slik tåpelig løsning til vår E-GOLF.
Sandnes, Norway.
Podbike FRIKAR, TM3 AWD LR

1317142119

Fyllelokket skal bare være på en side: høyre side. Det er den siden man fyller på tanken på de aller fleste baner i verden.

Er fyllelokket på venstre side tror jeg umiddelbart at bilprodusenten har svake resultater i motorsport og dertil dårlige kjøreegenskaper på vei.

Stjerne til stjerneprodusenten i boken min.

turfsurf

Sitat fra: 1317142119 på søndag 19. august 2018, klokken 21:32
Fyllelokket skal bare være på en side: høyre side. Det er den siden man fyller på tanken på de aller fleste baner i verden.

Vel, elbiler har ikke tank å fylle opp. Bedre å gjøre ting riktig enn å tviholde på gamle vaner. Ladetilgang på høyere side er idiotisk. Akkurat som på vår i3. Prosedyre for å plugge ut i3en: gå inn i garasjen, plugge ut, gå ut av garasjen for å gå inn på førersiden og sette seg i bilen. Med Xen er det gå inn på førersiden, plugge ut på vei forbi og sette seg inn.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Jon65

Jeg er glad vi har luke på høyre side så vi slipper å dra ledningen over taket slik mange Tesla'er gjør når de skal lade på de offentlige gateladingsplassene i Oslo.
(Luke på begge sider må jo være optimalt)

turfsurf

Sitat fra: Jon65 på søndag 19. august 2018, klokken 21:48
Jeg er glad vi har luke på høyre side så vi slipper å dra ledningen over taket slik mange Tesla'er gjør når de skal lade på de offentlige gateladingsplassene i Oslo.
Da har man for kort ledning.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Jon65

Sitat fra: turfsurf på søndag 19. august 2018, klokken 21:49
Sitat fra: Jon65 på søndag 19. august 2018, klokken 21:48
Jeg er glad vi har luke på høyre side så vi slipper å dra ledningen over taket slik mange Tesla'er gjør når de skal lade på de offentlige gateladingsplassene i Oslo.
Da har man for kort ledning.
Det er det tydeligvis mange som har

turfsurf

Sitat fra: Jon65 på søndag 19. august 2018, klokken 21:52
Det er det tydeligvis mange som har
Eller de bryr seg ikke. Type 2 kablene som følger Tesla er ihvertfall 7,5m lange.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

4Matic Fanatic

Sitat fra: 1317142119 på søndag 19. august 2018, klokken 21:32
Fyllelokket skal bare være på en side: høyre side. Det er den siden man fyller på tanken på de aller fleste baner i verden.
Er fyllelokket på venstre side tror jeg umiddelbart at bilprodusenten har svake resultater i motorsport og dertil dårlige kjøreegenskaper på vei.
Stjerne til stjerneprodusenten i boken min.
Ting tyder på at det ikke er mye elbilerfaring i den boken...

1000kwh

Sitat fra: 4Matic Fanatic på mandag 20. august 2018, klokken 00:06
Sitat fra: 1317142119 på søndag 19. august 2018, klokken 21:32
Fyllelokket skal bare være på en side: høyre side. Det er den siden man fyller på tanken på de aller fleste baner i verden.
Er fyllelokket på venstre side tror jeg umiddelbart at bilprodusenten har svake resultater i motorsport og dertil dårlige kjøreegenskaper på vei.
Stjerne til stjerneprodusenten i boken min.
Ting tyder på at det ikke er mye elbilerfaring i den boken...
Minner meg litt om Nokia som ville gjøre det sånn slik de alltid hadde :D

4Matic Fanatic

https://autoweek.com/article/green-cars/electric-mercedes-benz-eqc-previewed-weeks-ahead-debut

Det nærmer seg. Jeg er nå mest spent på hvordan grillen blir sammenlignet med konseptbilen.

adyb

Jeg er også spent på grillen. Ellers var det ingenting nytt her, alt er kjent fra tidligere. MB forhandleren min er i Oslo i helga for å få nyheter, håper det også innebærer nyheter om EQC. Tror jeg må sende ham en melding, klarer ikke å vente til mandag  :).


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA