Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nestenkollisjon og tap av stabilitetskontroll, servo og nødbrems

Startet av MikkeBoomBoom, torsdag 01. mars 2018, klokken 21:31

« forrige - neste »

elekTrond

Du/autopi.io hadde meg på kroken da jeg kom(!) til STN1170 OBD2-chip, og en side senere STN2110. :+1: caniOn appen for trilling krever nemlig minimum STN1110 da ELM327 ikke takler all datatrafikken. Kuriøst nok må caniOn alikevel filtrere bort 3/4 av bitstrømmen.  :o

Har du sett denne tråden?  VCDS Tweaks e-Golf. Jeg leste bare siste og første side. Minner endel om tilsvarende verktøy for bimmerne på i3-forumet: Koding av I3 - Hva har du gjort?
Kanskje det er utviklet noe sånt for up!? *søke på vcds på rota av elbilforum*
"Møller sitter og strikker skvettlapper"  :laugh:
*lese videre ... *
'13 Mjau

MikkeBoomBoom

Sitat fra: elekTrond på søndag 18. mars 2018, klokken 22:28
Du/autopi.io hadde meg på kroken da jeg kom(!) til STN1170 OBD2-chip, og en side senere STN2110. :+1: caniOn appen for trilling krever nemlig minimum STN1110 da ELM327 ikke takler all datatrafikken. Kuriøst nok må caniOn alikevel filtrere bort 3/4 av bitstrømmen.  :o

Jøss, jeg visste ikke at de forskjellige chipsettene slet med mengden data, jeg trodde det hadde mer med hvordan de ble tolket eller oversatt fra maskinspråk til mer spiselig data. Kollega har ELM327 sak og den fungerer til helt enkle ting, men det ligger vel mer i canbussen på en VAG-maskin.

Hehe, ja, jeg initierte en tråd etter møtet med batteritestvegringen til Møller, har en kompis som har en eldre type VCDS liggende, tenkte å se hva jeg får ut av den en dag jeg har litt ekstra tid.

Ellers så lover jo autopi.io å legge ut kildekode når alt er klart. Da skal man jo i teorien teste om dette er liv laga med en billig STN1170 og RaspberryPi før man går for den mer kostbare pakka :)

elekTrond

Hva slags apper og hardware finnes det til hhv. e-Golf og e-up!?
'13 Mjau

Elmo

Sitat fra: elekTrond på mandag 19. mars 2018, klokken 19:51
Hva slags apper og hardware finnes det til hhv. e-Golf og e-up!?

Car-Net til begge. Up Maps+More skal vel i utgangspunktet også kunne brukes til eUp men der har jeg måttet melde pass så langt.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Amatøren

Siste Maps+More har jeg faktisk fått til å fungere!

Med Android 7 startet app, men ingen kontakt med bilen. Så kom Android 8 og app bare stoppet under oppstart. Rapporterte det inn ikke et par måneder etter kom ny versjon og jeg fikk kontakt med bilen.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Elmo

Ekstremt stort bilde du fikk inn da :o  (men nå er det jo umulig å editere innlegg med bilder for tiden)

Jeg har Galaxy S8 med Android 8.0.0 Oreo.  Kommer bare i demo modus :-1: >:(
Jeg har også sett noen som sier at den streiket etter at de oppdaterte til Oreo.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA