Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Begynner å bli dyre brukt, trillingene

Startet av T.K, onsdag 28. februar 2018, klokken 23:44

« forrige - neste »

T.K

Resten av elbilverden går videre, men trillingene består. Selv har vi hatt to slike i vår familie, og jeg legger merke til at prisforlangende nå er den samme som for 2-3 år siden. Det eneste som har skjedd er at bilene har blitt eldre og har gått lenger og batteriet er sannsynligvis litt mer svekket, siden bilene tomkjøres og topplades hver dag.

elekTrond

Rare greier det der. Mon tro om jeg fortsatt kan selge min '13 uten tap til sommern, med 20'km påslag over to år?

I skrivende stund er det -22,4°C på utsiden her, så er vel rett før batterivarmern slår inn. Blir dårlig med hurtigladeturer med såå mange minuser i batteripakka. Dog er det vel bra for levetiden å la det ligge på is ...
'13 Mjau

Stjerneglis

2021 Tesla Model Y LR AWD
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - solgt...

elekTrond

*brr* Logget -26°C her kl 04:09. Mjoo, kall det "nødbatterivarmer" om du vil, Stargrin.  Sant å si har nok ikke alle utgaver eller årganger det.
Sitat fra: [url=http://myimiev.com/forum/viewtopic.php?f=7&t=477#p3001Re: Cold package for my MiEV[/url]]This is taken verbatim from the Owner's manual on page 1-26 in the Canadian English Translation Owners Manual.

Main drive lithium-ion battery warming system (if so equipped)

You cannot charge the main drive lithium-ion battery when the main drive lithium-ion battery temperature is -13F (-25 C) or lower.

The air conditioning will automatically operate and the main drive lithium-ion battery will be heated when all the following conditions are met.


       
  • The main drive lithium-ion battery temperature is -13F (-25C) or lower.

       
  • The energy level gauge shows 40% or more of full charge.

       
  • The electric motor switch is in the "LOCK" position.

       
  • The regular charge connector is connected to the regular charge port.

The energy level gauge (A) in the instrument cluster and charging indicator (B) illuminate while the main drive lithium-ion battery warming system is operating.

The main drive lithium-ion battery warming system will automatically stop when the main drive lithium-ion battery temperature is -4F (-20C) or higher.

NOTE

       
  • The main drive lithium-ion battery warming system does not operate when the main drive lithium-ion battery temperature is -22F (-30C) or lower.

       
  • When the main drive lithium-ion battery warming system operates while the remote climate control is operating, the remote climate control stops. When the main drive lithium-ion battery warming system stops, the remote climate control operates again.
'13 Mjau

emagic

Sitat fra: elekTrond på torsdag 01. mars 2018, klokken 16:12
*brr* Logget -26°C her kl 04:09. Mjoo, kall det "nødbatterivarmer" om du vil, Stargrin.  Sant å si har nok ikke alle utgaver eller årganger det.
Sitat fra: [url=http://myimiev.com/forum/viewtopic.php?f=7&t=477#p3001Re: Cold package for my MiEV[/url]]This is taken verbatim from the Owner's manual on page 1-26 in the Canadian English Translation Owners Manual.

Main drive lithium-ion battery warming system (if so equipped)

You cannot charge the main drive lithium-ion battery when the main drive lithium-ion battery temperature is -13F (-25 C) or lower.

The air conditioning will automatically operate and the main drive lithium-ion battery will be heated when all the following conditions are met.


       
  • The main drive lithium-ion battery temperature is -13F (-25C) or lower.

       
  • The energy level gauge shows 40% or more of full charge.

       
  • The electric motor switch is in the "LOCK" position.

       
  • The regular charge connector is connected to the regular charge port.

The energy level gauge (A) in the instrument cluster and charging indicator (B) illuminate while the main drive lithium-ion battery warming system is operating.

The main drive lithium-ion battery warming system will automatically stop when the main drive lithium-ion battery temperature is -4F (-20C) or higher.

NOTE

       
  • The main drive lithium-ion battery warming system does not operate when the main drive lithium-ion battery temperature is -22F (-30C) or lower.

       
  • When the main drive lithium-ion battery warming system operates while the remote climate control is operating, the remote climate control stops. When the main drive lithium-ion battery warming system stops, the remote climate control operates again.


Forklarer dagens oppførsel, jeg var helt nede på skilpadda i dag, og flere ganger de siste km så var batteriviftene som vanligvis bare går når man er på hurtigladeren på...  Jeg stusset litt på hvorfor, men det er nesten 20 kalde her nå...

-Emagic


emagic

Beamer Screamer

Trillingene (og andre elbiler) holder seg sjokkerende bra i pris ja. Det er voldsom etterspørsel etter elbiler i markedet. I nybilmarkedet gjenspeiles dette i 25% markedsandel for elbiler. Bruktbilkjøpere ønsker seg stort sett det samme som nybilkjøpere, men i bruktmarkedet er det kun noen få % elbiler så de som tilbys selges fort og til en høy pris.

Trillingen er jo også den billigste kurante elbilen som er å få, så veldig mange har råd til den. Det bidrar kanskje til at den holder prisen ekstra godt.
2014 Peugeot iOn med største motor og ALT utstyr (dvs. gulvmatter, parkeringsvarmer og ettermontert navi...)
2017 Fossil med største motor og alt utstyr

Vollis47

Vi har en Peugeot iOn, kjøpt ny hos BOS i august 2015, som vi skal selge snart. Den er kjørt mindre enn 10000 km, står i parkeringskjeller, og lades 1-3 ganger i uka. Har bare vært hurtigladet noen få ganger.

Hva tror dere er riktig pris å legge denne ut for?
Kristiansand
Tesla MS 75D, juni 2018

hsa77

Sitat fra: Vollis47 på fredag 16. mars 2018, klokken 14:25
Vi har en Peugeot iOn, kjøpt ny hos BOS i august 2015, som vi skal selge snart. Den er kjørt mindre enn 10000 km, står i parkeringskjeller, og lades 1-3 ganger i uka. Har bare vært hurtigladet noen få ganger.

Hva tror dere er riktig pris å legge denne ut for?
Det er jo bare å ta en kikk på finn.no så finner du svaret. Ønsker du et kjapt salg bør du legge prisen slik at du kommer på topp 3 når folk søker på 2015 trilling og lavest pris, har du god tid legger du prisen høyere .
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

tomrh

Høres bra ut, skal selge vår mjau til sommeren.  :+1:
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA