Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Launch Edition fra BN Haug Oslo, leveringstidspunkt?

Startet av oprytz, onsdag 28. februar 2018, klokken 17:26

« forrige - neste »

Hodmaster

Sitat fra: oprytz på torsdag 01. mars 2018, klokken 09:23
Sitat fra: Hodmaster på torsdag 01. mars 2018, klokken 08:30
Jeg bestilte min LE svart 16.oktober, hentet i går. ikke hos BNH. Går noe strøm i minus 27!

Hehe, det tror jeg ja. Hvor i landet holder du til/hvilken forhandler?

Holder til i Lillehammertraktene. Handlet av Tungen Bil. Meget fornøyd med oppfølgingen fra de. De viste jo ikke akkurat mye når jeg bestilte de heller.

Ift de som sier LE betyr last edition. Mener dere virkelig at bil med tilsvarende utstyr blir levert før? Ja de har fått tak i ett parti eller to med biler som ble produsert for Europa, men det er ikke entydig med at "toppmodellen" har kort leveringstid.

Joltus

#16
Nei har overhodet ikke sagt noe som minner om dette.

MEN LE skulle være den første modellen. Og pga dette var det nesten ingen valgmuligheter. Ikke farge engang.

Svart og grønn....

Så blir den første Leaf levert til kunde: Hvit.

Kona som da driter i pro pilot blir jo da litt skuffet da hun syns den hvite var så mye finere. Dette har heldigvis gått over etter å ha sett greenish silver, men poenget står.

Nissan har hatt den rareste måten å selge bilene sine på i historien. Lansere en første utgave for så å dumpe en haug med andre biler før første utgaven kommer. Hvorfor i huleste produserte de en haug med n connecta og accent FØR LE i det hele tatt?

LE ble hvertfall ikke solgt inn som en "toppspec" variant til meg. Men som den første vi kunne få.

Høres jo ikke helt ideelt ut når selgerne ikke engang skjønner hva som skjer. Min selger bare rister på hodet av hele greiene. Og dette rotet begynte jo allerede ved lansering. Sender rundt en hvit bil med svart tak som ikke går an å bestille engang......

Bjoris

Enig i at det er ett surr, men LE gir uansett mest bil for pengene og nå går prisene opp også, det blir rimelig kostbart å få en bil med ProPilot og el håndbrekk fra i morgen av!

Så selv om noen fikk Accenta og N-Connecta tidlig er det bare fordi det var ledige biler fra fabrikken som sikkert skulle til andre markeder. Disse er ikke så bra kjøp som LE så det er jo en bra trøst;)

oprytz

Enig med Joltus, poenget med LE var jo at vi skulle få bil tidlig i "bytte" mot færre valgmuligheter. Men ok... Det som virkelig kommer til å irritere meg er om en og samme forhandler ikke klarer å levere ut LE i ca samme rekkefølge som kontaktene ble skrevet.

sølv-pilen

Må jo bare være enig med Joltus her.. Prisoppgang og spesifikkasjoner er uvesentlig, vi skulle ha sett 1300 LE Leaf på veiene nå.. Ikke hvite eller grå, Acenta eller LE uten led osv.. Der var ikke noe valg av den enkle grunn denne skulle komme først og da var det ikke rom for alternativer..
Kvit nordisk Nissan løvblad med 6,6 kW lader
Opel Ampera-e
2 stk. 15m skjøteledning

MinbariX

Sitat fra: oprytz på søndag 04. mars 2018, klokken 12:24
Det som virkelig kommer til å irritere meg er om en og samme forhandler ikke klarer å levere ut LE i ca samme rekkefølge som kontaktene ble skrevet.

BNH Lillestrøm sa i september i fjor følgende da jeg spurte om hvilket nummer jeg hadde i køen:

Vi har ikke nummererte kontrakter da dette blir for mye å holde styr på.

De er i alle fall ærlige  ;D

thomasski


sølv-pilen

Sitat fra: docdanijb på tirsdag 06. mars 2018, klokken 10:29
Sitat fra: oprytz på søndag 04. mars 2018, klokken 12:24
Det som virkelig kommer til å irritere meg er om en og samme forhandler ikke klarer å levere ut LE i ca samme rekkefølge som kontaktene ble skrevet.

BNH Lillestrøm sa i september i fjor følgende da jeg spurte om hvilket nummer jeg hadde i køen:

Vi har ikke nummererte kontrakter da dette blir for mye å holde styr på.

De er i alle fall ærlige  ;D
da skal BNH Lillestrøm ha for ærligheten :) men virker ikke som enkelte nissan forhandlere har sortert bestillingene på dato heller.. muligens loddtrekning når noe kommer trillende inn...
Kvit nordisk Nissan løvblad med 6,6 kW lader
Opel Ampera-e
2 stk. 15m skjøteledning

mizzle

Bestilte i slutten av November og fikk bekreftet 20/6 for utlevering av bil ("late edition") når jeg kontaktet forhandler.

Pneg

E-tron Fast Track (Solgt)
E-tron Advaced Sport 2020
2018 Leaf til salgs

ludobrikke

Jeg bestilte sort LE hos BNH Oslo 8.11 og fikk bil i dag. Hentet den i Røyken.  Ikke så lett å forstå utleveringssystemet.  Fikk bilen med 75% batteri og har kjørt 150 km. 15 km rekkevidde igjen.  Virker bra så langt.  :)
Blå E-up i Oslo

MinbariX

#26
Sitat fra: Pneg på tirsdag 06. mars 2018, klokken 16:16
Sitat fra: thomasski på tirsdag 06. mars 2018, klokken 13:53
Bestilte 6.9, hentet 1.3

BNH Romerike

bestilte kl0900 6/9 samme sted hentet 28/2

Bestilte samme dato på BNH Lillestrøm og fikk bilen torsdag 22. februar...

Har kjørt 970 km og ladet en del ganger mer enn jeg hadde forventet...

Gimlar

Bestilte i Oslo rett etter lansering og har ENDELIG fått booket tid for utlevering på Røyken.

oprytz

Da har jeg også fått hentedato 20. mars på min LE bestil hos BNH Oslo 7. sept 2017. Var i kontakt med selger tidligere i uka og klaget på lite informasjon og treg utlevering. Jeg påpekte at andre LE-kunder har fått for lenge siden, og at flere Acenta og N-connecta er blitt utlevert.

Det viser seg at bilen min har stått på Røyken en stund, men jeg har bestilt skvettlapper som ekstrautstyr og de har ikke kommet til landet enda. Ikke har de fått dato på disse heller. Så hva gjør man da? Kontakter kunden og informerer om dette? 0 poeng til den som gjetter riktig.

Satser på at dette blir veldig bra til sist, selv om kundeservice/kundepleie tydeligvis er et fag man ikke er så opptatt av. Men for alle andre som sitter og venter så kan det være lurt å ta en telefon å pushe litt.

Bjoris

Min ble levert uten skvettlapper, jeg får dem ettersendt og kan montere selv eller gå til Nissan og de tar regningen!

«Litt» bedre løsning enn bare å la bilen stå...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA