Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Presentasjon av Kona

Startet av Trond.m, mandag 26. februar 2018, klokken 19:23

« forrige - neste »

Limodriver

Jeg har ikke noen erfaring med Ioniqs varme i rattet, men håper de har klart å få til varme som er relativt jevn og behagelig. Ikke slik som Leaf som veksler mellom å være varmt som en pølsegrill og så kaldt at du ikke registrerer varmen i rattet.

Tretoppen

https://www.hyundai.no/modeller/kona-electric/

Oppdatert hjemmeside:
SitatDu kan velge blant 17" lettmetallfelger, syv lakkfarger og tre kontastfarger på taket

Håper på mørkeblå... :)

Limodriver

Se innlegg #17 vedr farger.

Det ser ut som du må klare deg med ceramic blue.

Tretoppen

SitatSe innlegg #17 vedr farger.
Det ser ut som du må klare deg med ceramic blue.
Takk! 

SitatVi håper å ha de første bilene på plass her hjemme i juni, sier informasjonssjef Morten Brusletto i Hyundai Norge
https://www.motor.no/artikler/her-er-bilen-som-15.000-nordmenn-venter-pa/
:+1:


Thorbjørn Hellehaven

Sitat fra: zbk på tirsdag 27. februar 2018, klokken 10:38
Men ikke noen antydninger til det (nesten) unevnelige hengerfestet. Da ryker i alle fall min 2xxx-køplass og det blir venting på Niro-spec senere i år.
Jeg kaster ikke fra meg plassen før jeg må, men dette var nedtur. Får håpe det går bedre med Niro, hvor jeg har *mye* bedre kønummer.

Tor S.

Gleder meg til den kommer. Prisen er litt avgjørende, håper på max 350.000 med vinterdekk. Men det får vi vel vite i Geneve :) En fin lett bil til å kunne kjøre ca 30 mil med en vei uten store problemer, mulig også på gode vinterdager. Liker denne fronten mye bedre en Ionic`en sin .... Tviler vel på at det kommer en app... men håper det er noe av det du jobber med nå i innspurten med å få til en avtale med teleselskapene i Europa.

jodd

Positivt overrasket over at de nedre baklyktene er annerledes på EV enn fossil.
Ser litt mer moderne ut nå :+1:
___________________________

01.03.2019: Tesla Model 3 LR AWD FSD

Limodriver

Jeg vil tro prisen ikke vil være høyere for 40kwh enn nye Leaf. Hyundai har sagt at de skal prise Kona aggressivt. Utover denne prisen kommer utstyrspakker/utstyrsversjoner. Min fornemmelse er at Sør-koreanske biler har litt lavere pris enn japanske. Når Leaf i tillegg er litt større enn Kona, er dette noe som skulle tilsi lavere pris.

Jeg antar 350K med vinterhjul vil tangere smertegrensen og redusere ventelisten en god del.

Gimlar

Kan ikke finne noe ang om bilen får en app eller ikke.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Stikkkontakt på tirsdag 27. februar 2018, klokken 10:29
Hvordan får de et forbruk på 15,2 kwh/100 km og en kapasitet på 64 kwh til å bli 470 km rekkevidde? For øvrig høres 15,2 ut som et edruelig "sommerforbruk" på en ikke veldig aerodynamisk bil.
Max rekkevidde og oppgitt gjennomsnittsforbruk forbruk etter ulike målemetoder samsvarer sjelden; bare sjekk biler oppgitt med NEDC max rekkevidde og deretter oppgitt gjennomsnittsforbruk
(du finner tall her:
https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=34844.msg599868#msg599868)

Veldig glad for en produsent som bare presenterer rekkevidde/forbruk etter WLTP og ikke ett ord om NEDC ;)

tuono

Sitat fra: Limodriver på tirsdag 27. februar 2018, klokken 12:14
Jeg har ikke noen erfaring med Ioniqs varme i rattet, men håper de har klart å få til varme som er relativt jevn og behagelig. Ikke slik som Leaf som veksler mellom å være varmt som en pølsegrill og så kaldt at du ikke registrerer varmen i rattet.

Om Kona får samme gode rattvarmeren som Ioniq er dette i boks.

ThorIII

Perfekt!, ikke et ord om henger feste, da rykker jeg vel frem et par tusen plasser

Tor S.

Sitat fra: tuono på tirsdag 27. februar 2018, klokken 15:29
Sitat fra: Limodriver på tirsdag 27. februar 2018, klokken 12:14
Jeg har ikke noen erfaring med Ioniqs varme i rattet, men håper de har klart å få til varme som er relativt jevn og behagelig. Ikke slik som Leaf som veksler mellom å være varmt som en pølsegrill og så kaldt at du ikke registrerer varmen i rattet.

Om Kona får samme gode rattvarmeren som Ioniq er dette i boks.

Prøvde Kona bensin og varmen i rattet kan bli litt for varmt, etter min mening, men er bra i starten og etter en stund er det jo varmt nok i bilen :)

Kjetil1986

Mulighet for takboks!  :+1: :D Håper på minst 50 kg taklast. Spent på prisen jeg også. Håper den holder seg under 350 000 for en med alt utstyr.
Model 3 long range 2021

gigafactory

Virker veldig bra. Eneste som er litt skuffende er at Ioniq har høyere snitteffekt opp til 80%.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA