Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kansellering, hvor lang tid før tilbakebetaling?

Startet av navyelsen, mandag 26. februar 2018, klokken 14:45

« forrige - neste »

JorEl

Sitat fra: Tesla65 på lørdag 10. mars 2018, klokken 12:27
Kun små ting med disse. P85 fikk ny motor.
:o :o :o :-\ :-\
Kjenner den verste entusiasmen fra moel 3 reveal minsker ;)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Espen Hugaas Andersen

#16
Sitat fra: JorEl på lørdag 10. mars 2018, klokken 14:33:o :o :o :-\ :-\
Kjenner den verste entusiasmen fra moel 3 reveal minsker ;)
Greit å huske at P85 var den første utgaven av Model S. Den hadde motordesign sterkt basert på Roadster.

De nye motorene man finner på 75D/100D er mye mer pålitelig, selv om det også har vært enkelttilfeller der de har gått i stykker. Og Model 3 har et enda nyere design. (Motoren til P85 benyttes fortsatt bak på P100D, men det er ikke mye tull med den lengre, så det er tydelig at Tesla også har fått skikk på denne motoren. Handlet nok hovedsaklig om å ha riktig toleranser på maskinerte deler.)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Løve

Kansellerte Model 3 reservasjonen fredag. Så det var nesten to års venting før jeg innså at Tesla virkelig ikke vil komme til å levere. Så da noterer jeg det i denne tråden, og så får vi se hvordan føljetongen for å få pengene tilbake blir. Stygt redd for at antallet kanselleringer vil øke kraftig nå og at det fort kan bli vanskelig å få pengene tilbake.

trykkertor

Sitat fra: Løve på lørdag 10. mars 2018, klokken 17:24
...nesten to års venting før jeg innså at Tesla virkelig ikke vil komme til å levere.
Jeg regner da med de kommer til å levere.
Forestiller meg det blir i 2019 for oss, og at det blir en del feilretting etter levering. Men det er vel ikke tvil om de kommer til å levere(?). Eller er det noe jeg ikke har fått med meg?

indianrunner70

Fint at mange kansellerer, da får vi som holder ut bilene tidligere :)

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: indianrunner70 på lørdag 10. mars 2018, klokken 20:27
Fint at mange kansellerer, da får vi som holder ut bilene tidligere :)

Akkurat samme tanke som jeg hadde, står langt bak i (eier-)køen.  :laugh:
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

zbk

Har kansellert fordi jeg har mista troen på at Model 3 får hengerfeste i overskuelig framtid. I tillegg sliter jeg fryktelig med å like interiøret i bilen, så da får jeg heller vente litt lenger om jeg tar feil.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

JorEl

Sitat fra: zbk på lørdag 10. mars 2018, klokken 21:08
Har kansellert fordi jeg har mista troen på at Model 3 får hengerfeste i overskuelig framtid. I tillegg sliter jeg fryktelig med å like interiøret i bilen, så da får jeg heller vente litt lenger om jeg tar feil.
Etter Tm3 er blitt vist frem, så sliter jeg med å like konvensjonelle biler. TM3 synes jeg ser herlig minimalistisk ut.
At det bare er en skjerm og at Tesla driver med oppdateringer mens man sover (OTA).. :+1:
Det jeg ikke liker, er om Tesla ikke fikser det slik, at i hvert fall de enkleste ting som vindusvisker-frekvens kan styres uten å rote seg langt inn i menyvalgene. Det må jeg innrømme kan bli farlig med tanke på sikkerhet, men akk så mye verre i hverdagen når kona desperat vil ha meg til å følge med på veien.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

trykkertor

Sitat fra: JorEl på lørdag 10. mars 2018, klokken 21:20
Det jeg ikke liker, er om Tesla ikke fikser det slik, at i hvert fall de enkleste ting som vindusvisker-frekvens kan styres uten å rote seg langt inn i menyvalgene.
Det har de allerede fikset.
I det du aktiverer viskeren med hendelen på siden av rattet slik som i gamle biler, så er det visker-menyen som automatisk vises nede til venstre på skjermen din.
Så hvis du kjører og får behov for å justere viskertempo. En rask berøring av hendel, og menyen står klar til deg nede til venstre hvor du velger hastighet eller regnsensor.
Og på hendelen har du jo vanlig enkelt visk og vindusvask som vanlig.

JorEl

Flott.
Så jo på en av videoene som var lagt ut at de hadde gjort noe med vind.visker-funksjonen..
Men jeg mente alt annet også, mtp roting på skjermen :)

Det som jeg har håpet på er at tale-funksjonen skulle hjelpe litt. "Wipers on", "wipers-faster" noe sånt..
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Oddaa

Eller kanskje det går an å håpe på den ultimate løsningen; en fungerende regnsensor?


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

georglu

Sitat fra: JorEl på søndag 11. mars 2018, klokken 10:18
Det som jeg har håpet på er at tale-funksjonen skulle hjelpe litt. "Wipers on", "wipers-faster" noe sånt..

Jeg mener Elon Musk har sagt at det skal komme flere talekommandoer, så da kan vi jo håpe det også kommer kommandoer for viskerne.
Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

Superelbilen

Fikk pengene tilbake i dag. glad jeg har 0 med tesla å gjøre.

krl

Det surres litt her og der, men jeg har i alle fall aldri hatt en mer feilfri bil enn Model S.

Har du hatt noe med Tesla å gjøre utover tilbakebetaling av reservasjonsbeløp? Ser at du kun har postet ang. "kan noen selge meg en bil veldig billig etc...".

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA