Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Salg av min Ampera E

Startet av kringon, søndag 25. februar 2018, klokken 18:28

« forrige - neste »

kringon

Etter 18 218 kjørte km velger vi nå å selge vår Ampera-E.

Den er Quantum Grey, alt av utstyr, 2 sett dekk, takstativ og Ditec Behandlet.

Hvis noen er interresert så gi meg en PM. Finn-annonse dukker opp i løpet av uka dersom ingen her inne er ute etter bil.


//Jørgen
Hvit Citroën C-Zero 2014
Blå med hvitt tak - Kia Soul EV 2015 i bestilling

elektrolux

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

kringon

Hvit Citroën C-Zero 2014
Blå med hvitt tak - Kia Soul EV 2015 i bestilling

Jon Braathen

Hvorfor selge? Angrer du på kjøpet?
BMW i3 94Ah 2016
Reanult Zoe R240 2016 (kona)

Hansi

Lykke til med salget, jeg tror det kan bli vanskelig å få så mye for bilen ut fra erfaring med å nylig ha solgt min. Artig å høre hva du får for den hvis du vil dele :)
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

kringon

@Hansi: Hva solgte du din for?

@Jon Braathen: Nei, ikke misfornøyd, men nå har vi en X og en Ampera-E. Trenger ikke to biler som går så langt, så tenkte noen andre skulle få muligheten til å oppleve en flott bil ;) Vurderer å gå ned til 1 bil og elsykkel... :angel:
Hvit Citroën C-Zero 2014
Blå med hvitt tak - Kia Soul EV 2015 i bestilling

elektrolux

Som mange andre angrer jeg på at jeg ikke bestillte en full pakke versjon fra Opel den gang de kostet 330 000 kr med alt utstyr.

Kjøper når de er nede i 240 000 igjen.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

trykkertor

Sitat fra: elektrolux på tirsdag 27. februar 2018, klokken 13:03
Som mange andre angrer jeg på at jeg ikke bestillte en full pakke versjon fra Opel den gang de kostet 330 000 kr med alt utstyr.
Spørs om det hadde hjulpet.
Jeg bestilte også full pakke til den prisen.
Men de har skrudd opp prisen 2 ganger siden, og sier bilen min skal produseres i slutten av 2019.
(Sikkert skrudd opp prisen minst én gang til innen da).

Så bestilt til 330.000,- gir ingen garanti om levert til 330.000,-
Gir faktisk ingen garanti om levering i det hele tatt.....

Counterpointer

Sitat fra: elektrolux på tirsdag 27. februar 2018, klokken 13:03

Kjøper når de er nede i 240 000 igjen.
Det tror jeg tar en stund.

Bortsett fra ikkeeksisterende levering er Ae en strålende bil som fungerer veldig bra, så prisen dropper nok ikke så langt med det første.


Hansi

Jeg solgte min for 372. Kunne antageligvis fått litt mer hvis jeg hadde latt den gå tidligere, men ut fra prisene på Finn ville jeg helst ha 385. Det kan hende at jeg hadde fått det hvis jeg hadde ventet, men jeg er litt skeptisk til prisutviklingen på Ampera-e nå som Leaf rulles ut i større antall og andre biler med større batteripakker er på vei. Tiden vil vise om jeg tar feil, uansett ikke alle biler man kan selge med litt fortjeneste etter å ha brukt den i 8 måneder :)

PS: jeg kjøpte ikke for å spekulere, solgte av andre årsaker.
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

twalin

Hei, bestillte min 17.10.2016 med kontraktpris 354.000 inkl. alle pakker + vinterhjul.
Fikk 07.12.2017 beskjed om at prisen dessverre hadde øket til 414.000.
Jeg valgte å ikke avbestille. :-[
Får så beskjed om at bilen skal produseres i Februar 2018, med levering ca. 3 mndr senere.
Så for en uke siden får jeg beskjed om at bilen har ankommet landet og er klar til utlevering ca 14 dager senere.
Alle hadde vel vært happy med en sånn beskjed, men jeg sitter på to biler allerede og har ikke plass til en tredje før jeg får solgt f.eks. BMW'n og var innstilt på å få bilen til våren.
Sender en mail og prøver å avtale et møte 28.Februar får å komme til en løsning med senere utlevering av bilen.
Får til svar at bilen er klar til utlevering samme dagen kl.10:30, OMG.
Sjekker chassisnummer og finner ut at det er en 2017, ikke 2018 modell vi snakker om; uten at det er noe problem. Så jeg sender en mail om dette og hinter at det bør bety et prisavslag.
So, jeg drar til Mobile i Drammen, møtes av en smørblid selger som sier at jeg har rett. Bilen er produsert i Desember 2017 og vi skriver en ny kontrakt til opprinnelig pris.
So jeg fikk bilen ihht kontrakt fra 2016, NOM 354.000. Happy me!

oland

Det var litt av en solskinnshistorie  8) Gratulerer!
2017 Opel Ampera-e

hsa77

Heldig med den, gratulerer med flott bil!

Men det sier jo litt om hele skandalen med Ampera, at man må ha flaks for å få bilen til avtalt pris kun 16mnd etter at den  ble bestilt...
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

trykkertor

Hvor mange har ikke vært like våken, og betalt 2018 pris for en 2017 bil?

svmell

Det var egentlig rart at han fikk til. Modellår følger ikke alltid kalender år. Får håpe han ikke får problemer ved bestilling av deler mm.
Men han bør kunne stole på chassisnummeret

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA