Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Første Dyno test av model 3, 393,3 HK!

Startet av Ampera, fredag 23. februar 2018, klokken 21:04

« forrige - neste »

Counterpointer

393 hk på drivhjul høres jo respektabelt ut. Egentlig litt høyt i forhold til Tesla sine spec....


Maximus

Ganske interessant å se hva elektromotoren gjør med effektnivået til vanlige familiebiler. Det er ikke så mange år siden at 300 hk stort sett var forbeholdt store luksuskjøretøyer, sportsbiler, eller naboens garasjeprosjekt. I hvert fall her hjemme i Norge.

For framtida ser det jo ut til at om man vil ha en bil som både er moderne og motorsterk, så vil den være innenfor økonomisk rekkevidde for de fleste med en gjennomsnittlig størrelse på nettolønna.

Amoss

Det spørs da hva den norske stat finner på når majoriteten av biler er elbiler... Kan de finne så å gjeninnføre HK avgiften? Og da kanskje i samme åndedrag skifte over til max-HK istedet for som nå med max-vedvarende-HK?

Er vel strengt talt HK+Vektavgiften som har gjort biler med slike effekter særsynte i Norge tidligere...
Model S 85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA