Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering sent mars-april

Startet av Lolympic, onsdag 21. februar 2018, klokken 13:32

« forrige - neste »

Lolympic

Hallo.

Jeg har bestilt TMS 75D i januar. Ble bekreftet 16. Januar og var ferdig produsert 8. Februar og var da på vei til havnen i USA. Men jeg vet ikke hvilken havn.
Ny melding kom 15. Februar.
«Din Tesla har blitt lastet på et skip og er på vei til Europa.»

Så jeg lurer på:
1. Hvilken havk kan den ha blitt fraktet til?
2. Hvilken båt er den på? Og hvordan finner man det ut?
3. Hvilken havn går den til først i Europa og hvilken havn drar den fra igjen til Norge?

Jeg skal hente den i Drammen.

Takk for eventuelt svar.

Mighty12

Sitat fra: Lolympic på onsdag 21. februar 2018, klokken 13:32
Hallo.

Jeg har bestilt TMS 75D i januar. Ble bekreftet 16. Januar og var ferdig produsert 8. Februar og var da på vei til havnen i USA. Men jeg vet ikke hvilken havn.
Ny melding kom 15. Februar.
«Din Tesla har blitt lastet på et skip og er på vei til Europa.»

Så jeg lurer på:
1. Hvilken havk kan den ha blitt fraktet til?
2. Hvilken båt er den på? Og hvordan finner man det ut?
3. Hvilken havn går den til først i Europa og hvilken havn drar den fra igjen til Norge?

Jeg skal hente den i Drammen.

Takk for eventuelt svar.

Jeg har fått litt ulik informasjon vedrørende prosessen rundt transport og overlevering. Jeg ser at jeg har bestilt lignende bil som deg og den ble bekreftet 8. desember 2017 og bekreftet ferdig produsert 8. februar 2018. Jeg har fortsatt status at bilen er i transitt fra Fremont fabrikken til havn i USA.
Enten er bilen din i transitt fra Baltimore eller San Francisco om jeg har forstått det riktig og da er det mer uvisst hvilket skip bilen er på. Men, jeg tror at bilen blir lastet om i Nederland, før ferden går til Drammen og Norge.

Hovaukholen

Siden det gikk så kort tid mellom bilen din var ferdig produsert, til du fikk beskjed om at den var lastet på skip på vei til Europa. Kan jeg nesten garantere at den ble sendt fra havnen i San Fransisco.
Den ble nok sendt med et skip som heter Morning Cathrine som gikk fra San Fransico den 14 Februar og har nå ankommet Panama.

Skipet skal deretter videre til Zeebrugge i Nederland, før den blir omlastet til et nytt skip med kurs for Drammen.
Om "Morning Catherine" skal innom noen andre havner i USA før det setter kursen mot Zeebrugge vet jeg ikke, tror ikke det. Men det vil du finne ut av når skipet drar videre fra Panama.
Her kan du følge skipet: https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:413651/mmsi:354076000/vessel:MORNING%20CATHERINE

https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:413651/zoom:14

MagnarPS

Det han over sier stemmer nok bra.  :+1:

Min TMS bestilling ser sånn ut:

10.01.2018 - Bestilt RN623XXXX. Estimert levering April
17.01.2018 - Bekreftet
18.01.2018 - Bilen i produksjon VIN 5YJSA7E27JF24XXXX
07.02.2018 - Kommet på "Beregnet leveringstid: Mars - Tidlig april."
          Bil fortsatt i produksjon.
08.02.2018 - Din Tesla har blitt bygget og er i transitt fra Fremont-fabrikken vår til havnen i USA
16.02.2018 - Din Tesla har blitt lastet på et skip og er på vei til Europa.


Så tror nok våre biler gikk fra San Fransisco.

Alexxx

Ser ut som Morning Catherine skal til Paris først..

Lolympic

Kan det hende at bilene våre er på Maersk Iowa? Den er nå på vei til Antwerp (BE). Den dro fra Houston 15. Feb.

Li-Ion

Sitat fra: Lolympic på lørdag 24. februar 2018, klokken 17:05
Kan det hende at bilene våre er på Maersk Iowa? Den er nå på vei til Antwerp (BE). Den dro fra Houston 15. Feb.
Dette er vel et container skip....ikke biltransport (RO/RO) som jeg tror er det eneste de benytter nå....
Teslaeier siden 2013 :)

MajorSmith

Min TMS 75D ble bekreftet 25/1, men blir ikke produsert før i slutten av april fikk jeg vite av Delivery før helgen!
Så ganske stor forskjell på levering bare på noen dager mellom bekreftelse.

Flymodes

Samme her. Bekreftet min TMX 100D i slutten av januar og da var det estimert levering mai (var april et par dager tidligere). Fikk i dag beskjed av delivery at estimert levering var utsatt til juni. Selger kunne imidlertid informere om at bilen skulle produseres første uken i april og at det dermed fortsatt var håp for levering i mai.

Hovaukholen

For de som er nyskjerrig på hvor Morning Catherine befinner seg.
Status den 28.02 kl. 07.00 Norsk tid.
Tilbakelagt en distanse på ca. 2410 km. fra den Dominikanske republikk.

Li-Ion

Morning Catherine er nå lagt til kai utenfor Paris.... da blir det spennende å se veien videre her i fra.
Teslaeier siden 2013 :)

Alexxx

tror jeg/vi får bilene langt ut i april  :(, hvis de skal videre til Nederland for så  å sette på batterier der for såååååååååå å komme til Drammen og deretter endelig til Trondheim  :(

Li-Ion

Ingen montering på biler til Norge. Kun omlasting.
Teslaeier siden 2013 :)

Alexxx

Ja, vet det.

Tenker at det blir noe slik
Imorgen setter den kurs mot Nederland
Ankommer Nederlad 2 dager senere - 9 Mars
Batteri etc monteres i 2 uker - klar 23 Mars
Setter kursen mot Drammen og er fremme etter 2 dager - 26 Mars
Kommer til Trondheim 2 dager senere - 28 Mars
Tesla gjennomgår bilen etc i 3-4 dager - 2 April
3-5 April kan bilen hentes

Li-Ion

Sitat fra: Alexxx på tirsdag 06. mars 2018, klokken 17:22
Ja, vet det.

Tenker at det blir noe slik
Imorgen setter den kurs mot Nederland
Ankommer Nederlad 2 dager senere - 9 Mars
Batteri etc monteres i 2 uker - klar 23 Mars
Setter kursen mot Drammen og er fremme etter 2 dager - 26 Mars
Kommer til Trondheim 2 dager senere - 28 Mars
Tesla gjennomgår bilen etc i 3-4 dager - 2 April
3-5 April kan bilen hentes

Virker vel som du IKKE vet. Det er INGEN montering av batteri m.m etter ankomst Zeebrugge - Dette kommer ferdig montert fra Tesla i USA på biler som skal til Norge....
Teslaeier siden 2013 :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA