Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Zappi - ladestasjon - erfaringer?

Startet av Bjoris, onsdag 21. februar 2018, klokken 10:57

« forrige - neste »

tilfELdig

Sitat fra: elektrolux på torsdag 17. januar 2019, klokken 10:28
Det var jo fantastisk at Zappi gav deg lykkelodd for 32A lading fra BKK. ;)


Ja, ikke sant ! :)

Det er også fantastisk at nå kommer mange til å bestille Zappi siden den er "godkjent" av BKK, så, i tillegg til "ltkkelodd" fortjener jeg også en god rabatt på Zappi  !

;D


elektrolux

Ja, dette var positivt for oss.

Legg på 2 slike merker på bestillingen din så gir vi deg dobbel "Bumper rabatt"

https://www.yourvismawebsite.com/elbilhjelpenno-as/shop/product/bumpersticker-rabatt?tm=annet-utstyr
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Toalmar

Jeg skal også ha Pulse etter hvert. Synes løsningen med smartlading via appen til Tibber løser det jeg trenger.
Full ladet bil til avreise på morgenen, og ladet til hyggelig pris


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

tilfELdig

Sitat fra: elektrolux på torsdag 17. januar 2019, klokken 14:49
Ja, dette var positivt for oss.

Legg på 2 slike merker på bestillingen din så gir vi deg dobbel "Bumper rabatt"


;D :+1:

Dede

JEg er jo en kløne på bruksanvisninger.  Har en BMw i3 og Zappi.  Til nå har jeg bare satt I lader og så starter den å lade - funker fint.  Hovedsikring I hus har gått 1 gang men usikker på om det skyltes lader?  Men så tenkte jeg at om kaldt bør jeg utsette lading til jeg skrur av annet elektrisk utstyr (ser og at jeg vel betaler strøm på "veiet spot" så bør unngå spikes I forbruk (og spotprisen er vanligvis høyere på ettermiddag og morgen?).  Er det en enkel instilling enten I bil eller zappi der jeg kan starte ladingen midt på natten?  F.eks lurt å bare sette bilinnstilling til avreise kl. 05 og ikke krysse av for oppvarming (om jeg trenger det kan jeg sette på det før jeg skal reise) eller kan jeg sette dette opp på Zappien?  Jeg lader ikke hver natt nødvendigvis.  Vil laderen forstå det om bil ikke er tilkoblet om den er programmer til å starte lading - eller må jeg omprogrammere I såfall?

Toalmar

Du kan stille det inn i Zappi. Eventuelt bruke appen fra Tibber.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Dede

Ja mener jeg kan stille det inn I Zappi - MEN kan noen på en enkel måte forklare fremgangsmåten.  Gikk inn I menyer men skjønte ikke hvordan dette skal gjøres...

Toalmar

Har ikke gjort det selv. Burde stå i manualen hvordan man gjør det.
Tror det er referat til det litt tidligere i tråden her også
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

tolapet

Hei
En liten tlf til Elektrolux litt lenger opp i posten, #196, og han vil kunne hjelpe
Elbilhjelpen.no AS
Tlf.: +4745290180

elektrolux

I myenergi sin verden lader du i et av 3 tilgjengelige modi: Eco+, Eco eller fast.

Eco+ gir kun lading om du har egenprodusert strøm og brukes sammen med Smart boost for å gi rask lading til angitte tidspunkt.

Du kan velge smart boost med x antall timer fra et gitt tidspunkt, eller velge at bilen skal ha fått minst x antall kWt ombord til et gitt tidspunkt.

Detaljer om dette er i bruksanvisningen og i menyene på selve Zappi
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

permagne

Litt teknisk spørsmål dette, ikke nødvendigvis spesifikt for Zappi, men muligens mest relevant for Zappi.

Om man skal kombinere Zappi og egenprodusert strøm, er det relevant at utstyret er knyttet til samme fase?

Om man har 1-fase solcelleinverter, kan man benytte 3 fase Zappi for eksempe? Kan 3-fase zappi trekke kun energi fra den fasen som man har egen produksjon på? Evt 3-fase inverter og 1 fase Zappi...

Kan hende at dette løses med at målerne måler netto produksjon over fasene, man må jo ikke nødvendigvis bruke de samme elektronene som sparkes løs i solcellepanelet.

Spørsmålet er i grunn om man fritt kan ha solcelleanlegg og lader uavhegig av hverandre hva 1-fase/3-fase gjelder...

jkirkebo

Sitat fra: permagne på tirsdag 07. mai 2019, klokken 11:43
Litt teknisk spørsmål dette, ikke nødvendigvis spesifikt for Zappi, men muligens mest relevant for Zappi.

Om man skal kombinere Zappi og egenprodusert strøm, er det relevant at utstyret er knyttet til samme fase?

Om man har 1-fase solcelleinverter, kan man benytte 3 fase Zappi for eksempe? Kan 3-fase zappi trekke kun energi fra den fasen som man har egen produksjon på? Evt 3-fase inverter og 1 fase Zappi...

Kan hende at dette løses med at målerne måler netto produksjon over fasene, man må jo ikke nødvendigvis bruke de samme elektronene som sparkes løs i solcellepanelet.

Spørsmålet er i grunn om man fritt kan ha solcelleanlegg og lader uavhegig av hverandre hva 1-fase/3-fase gjelder...

Ja, det kan du. Måleren tar ikke hensyn til hvilke faser det trekkes fra eller produseres på. Kun effekten inn/ut.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

elektrolux

Det kan virke mer komplisert enn det egentlig er.

Zappi forsøker kun å redirigere overproduksjon til lading. Siden elbil lader med minimum 6A eller ca 1400W starter ikke lading i Eco+ modus før det er såpass med overproduksjon. Eddi kan derimot derigere all overproduksjon til en resistiv last.

I Eco mode lader Zappi med 6A (brukerjusterbar) + eventuell overproduksjon.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

KjellG

Er det virkelig 230V TN-nett i Bergen?
Her, Hafslund, har de ingen motforestilinger mot 32A.

Ellers, det er mange som forvirres av at enkelte kaller en stikkontakt på garasjeveggen beregnet på elbillading for «lader». Laderen sitter i bilen. Boksen på veggen er en stikkontakt med litt elektronikk som skal gjøre ladingen sikker.

Rav4_EV

Ja, kalles også Bynett.
Ladepunkt er nok mer dekkende.
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA