Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Elbil over boknafjorden

Startet av Jærbuen, tirsdag 20. februar 2018, klokken 18:27

« forrige - neste »

Jærbuen

Da blir det betaling for elbil over Boknafjorden fra 1 mars
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD Solgt
2017 Opel Ampera-E Solgt
Nå 2013 Model S, P85 Signatur

Jejl

Men blir det egentlig noe særlig forskjell i prisen?

I dag betaler man for en voksen når man kjører elbil.

Hvis vi skal betale halv pris av vanlig biltakst minus bompengeandelen i billetten, blir vel prisen nesten den samme som i dag?

odahle

Slik jeg forstår det så blir det vel nesten billigere enn dagens pris, da ved bruk av verdikort. Om jeg betaler for bilen eller personen er forøvrig likegyldig sånt sett.
Elbilist siden 2013, kjører nå Tesla Model Y og Tesla Model 3.

Tidligere 2013 e-up!, 2017 BMW i3, 2016 VW e-golf, 2018 Tesla Model X75D og 2023 Opel Mokka-e.

paalao

Så med en Twizy som er en MC blir det da halv pris av en vanlig MC pris og halv pris av førerdelen siden jeg reiser på honør....kan jo drømme ;)

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: odahle på onsdag 21. februar 2018, klokken 10:24
Slik jeg forstår det så blir det vel nesten billigere enn dagens pris, da ved bruk av verdikort. Om jeg betaler for bilen eller personen er forøvrig likegyldig sånt sett.
Med verdikort sparer du faktisk et par kroner. 40% rabatt på verdikort for kjøretøy som inkl fører. Verdikort for person gav bare 17%. Strengt tatt er passasjer veldig dyrt i forhold til bil når fører trekkes fra...

Kårepåsporet

Sitat fra: Finnøy (Arne Johan Larsen) på onsdag 28. mars 2018, klokken 14:59
Sitat fra: odahle på onsdag 21. februar 2018, klokken 10:24
Slik jeg forstår det så blir det vel nesten billigere enn dagens pris, da ved bruk av verdikort. Om jeg betaler for bilen eller personen er forøvrig likegyldig sånt sett.
Med verdikort sparer du faktisk et par kroner. 40% rabatt på verdikort for kjøretøy som inkl fører. Verdikort for person gav bare 17%. Strengt tatt er passasjer veldig dyrt i forhold til bil når fører trekkes fra...

Det er vel 50% rabatt på verdikort også på Boknafjorden? Det er ihvertfall 50% på de andre sambandene i Rogaland.

Jejl

Det var kjekt å informere de som hadde fått med seg at elbiler nå skulle betale på fejene over boknafjorden om at de nå slapp å betale for en voksen. Så nå er det 5,5kr billigere enn før.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA