Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Halv pris på parkering — for fall?

Startet av Bowers, søndag 18. februar 2018, klokken 23:11

« forrige - neste »

cra

SitatNye regler kommer rett etter at kommunene har hatt store prosesser med å finne ut hva som er best lokalt, og endringene skjer før en har sett hvordan dagens system fungerer.

Store prosesser? Særlig. En kort samtale om hvor mye pes vs ros de får om de begynner å ta betalt også for elbiler er ikke en stor prosess.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Amoss

Sitat fra: cra på mandag 19. februar 2018, klokken 09:02
SitatNye regler kommer rett etter at kommunene har hatt store prosesser med å finne ut hva som er best lokalt, og endringene skjer før en har sett hvordan dagens system fungerer.

Store prosesser? Særlig. En kort samtale om hvor mye pes vs ros de får om de begynner å ta betalt også for elbiler er ikke en stor prosess.

Det legges vekt på at det nå går fra å kunne ta fullt betalt til å kun kunne kreve maks 50%. Teknisk sett er det rett, men vedtaket om maks 50% var på plass før reglen om 0% gikk ut, så ingen kan påstå at de ikke var klar over at dette ville komme. Så strengt talt er endringen fra fullt fritak til at de kan kreve inn opptil 50%, selv om sendrektighet (uthaling?) i departementet har gitt en periode der kommunene har kunnet ignorere virkeligheten og ta fullt betalt i denne tiden. Denne uthalingsteknikken skal ikke kunne gi grunnlag til å stoppe eller utvanne stortingsvedtaket.

Ser også at det klages over at de ikke har systemer på plass for "halv pris parkering". Vel, det er da ikke noe problem?  Inntil de har ett slikt system så får de fortsette fullt fritak, dette har de nødvendigvis ett system for fra før.
Model S 85D

cra

Ja, en del kommuner har hatt det veldig travelt med å kunne ta betalt av elbilister, og om vinninga går opp i spinninga fordi de må skaffe mnye automater så er det egentlig til pass for dem. Det er som du sier ikke noe som har dukket opp i år at det skal være max 50%.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Counterpointer

Sitat fra: Amoss på mandag 19. februar 2018, klokken 10:53
Det legges vekt på at det nå går fra å kunne ta fullt betalt til å kun kunne kreve maks 50%. Teknisk sett er det rett, men vedtaket om maks 50% var på plass før reglen om 0% gikk ut, så ingen kan påstå at de ikke var klar over at dette ville komme. Så strengt talt er endringen fra fullt fritak til at de kan kreve inn opptil 50%, selv om sendrektighet (uthaling?) i departementet har gitt en periode der kommunene har kunnet ignorere virkeligheten og ta fullt betalt i denne tiden. Denne uthalingsteknikken skal ikke kunne gi grunnlag til å stoppe eller utvanne stortingsvedtaket.

Ser også at det klages over at de ikke har systemer på plass for "halv pris parkering". Vel, det er da ikke noe problem?  Inntil de har ett slikt system så får de fortsette fullt fritak, dette har de nødvendigvis ett system for fra før.
100% enig, subsidiært 2x50%

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA