Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ladeadapter

Startet av Kejsermad, søndag 18. februar 2018, klokken 20:34

« forrige - neste »

Kejsermad

Hej

Hvor stor effekt kan bilen lades med med en 3 faset blå cee til schuko adapter? Er det 2,3 kW på grund af begrænsning i umc eller er det 3,7 kW?

Elmo

#1
eUp har 16A omboard lader så maks er 3,6kW. Det er medfølgende UMC som begrenser til 2,3kW.

Du kan kjøpe 16A / 3,6kW UMC, men det er ikke anbefalt å lade på mere enn 10A fra schuko.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Rio

Hei,

Dersom du velger en slik (kostet NOK 3990) så kan du lade med 16 A, 3,7 kW, fra en CEE-kontakt.

http://accessories.volvocars.com/no-no/V60/Accessories/Document/VCC-499509/2016

Velg en av disse:

CEE-kontakt (Mode 2), Bilde: 3
Part. No.   Description   
31407096   8 meter, maks. 16 A    
31407095   4,5 meter, maks. 16 A    
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Elmo

#3
Jeg har tilsvarende som kan stilles 6-10-16A kjøpt her: (riktignok ikke noen av de som de har nå)
https://www.yourvismawebsite.com/elbilhjelpenno-as/ladekabler/mode-2-til-type-2
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Kejsermad

Mange tak for svarene. Jeg tror jeg så nøjes med de 2,3 kW via adapteren som blot koster 100kr. De sidste 1,3 kW bliver vist aldrig tjent hjem til den pris :-)

jkirkebo

Sitat fra: Elmo på søndag 18. februar 2018, klokken 21:15
eUp har 16A omboard lader så maks er 3,6kW. Det er medfølgende UMC som begrenser til 2,3kW.

Du kan kjøpe 16A / 3,6kW UMC, men det er ikke anbefalt å lade på mere enn 10A fra schuko.

UMC (Universal Mobile Connector) er Teslas varemerke på sin ladekabel. Universal fordi man kan bytte adapter på den for å koble seg til flere forskjellige typer kontakter.

Ladekabelen som følger med de fleste andre elbiler er kun for schuko og dermed ikke veldig universell. Skal man kalle den noe annet enn "ladekabel" er nok EVSE (Electric Vehicle Supply Equipment) et bedre valg.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Elmo

Det er helt sant. Bilen lades jo fint opp over natten på 2,3kW.
Med "mode 3 til type 2" ladekabelen som også følger med bilen så lader du på 3,6kW på nyere offentlige ladeplasser.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Elmo

Sitat fra: jkirkebo på søndag 18. februar 2018, klokken 23:31
UMC (Universal Mobile Connector) er Teslas varemerke på sin ladekabel.

Ja  jeg vet og det, men jeg bare fortsatte å bruke det ordet for å ikke forvirre trådstarter ;)
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA