Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla Fanboys i ETron Forum

Startet av ArTa, søndag 18. februar 2018, klokken 14:33

« forrige - neste »

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: ludwig_holberg på mandag 19. mars 2018, klokken 07:02Trump er veldig opptatt av handelsbalansen, så hvis den har forbedret seg til i 2020, så ville han forsøke å ta æren for det.
Han vil også forsøke ta æren om tysk økonomi forbedrer seg... Man kan ikke stoppe han fra å forsøke ta æren for ting.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

doldis1

Sitat fra: Mr Oizo på søndag 18. mars 2018, klokken 17:16
Sitat fra: doldis1 på søndag 18. mars 2018, klokken 17:02
Jeg tror det kommer til å bli veldig, veldig vondt for minst 2 av Tyskerne før dette er over
Jeg antar du tenker på Grohmann nå, som står til knærne i gjørme  :)

Var absolutt de jeg tenkte på ja  ;) eller kanskje ikke.. Gjørme ? Har jeg gått glipp av noe ?

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

JorEl

#63
Sitat fra: ArTa på søndag 18. februar 2018, klokken 14:49
....flere av Audi Etron trådene å si ifra om at dem kan holde Tesla møkk i Tesla Tema gruppe. Så tenkte kanskje det er noen her som ikke har fått med seg at Tesla har eget dedikert temagruppe i Elbilforum.no.

Nå har jeg gitt disse tilbakestående en fin mulighet til å komme inn i Audi etron gruppen men diskutere Tesla uten at dem forsøpler resten av Audi trådene.
E`tron på fransk til engelsk ......excrement ⧫ turd

(Inspirert av kommentarene fra denne artikkelen ;) https://electrek.co/2018/07/30/audi-pb18-e-tron-electric-supercar/)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

JorEl

#64
Nå har Audi kommet med en godbit og her er en elbilkar som jeg ser på av og til. Han bor i Sillicon valley, og elsker elbiler. Har jo hatt mye om Tesla, men er ofte kritisk til Elons styring etc
Vil si han er nokså nøytral.
https://youtu.be/qbP0d0pC4e8

Quote of the day "I am not brand loyal".
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

JorEl

Vet ikke hvor mange som har sett denne videoen, men den er en gave til Audifolket :+1:
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Trond.m

Når en vanlig Model S med 75kWh batteri har samme veiledende pris som en Audi e-tron med 95kWh, så er det vel grunn til å tro at de fleste vil ønske seg en Audi. Ikke nødvendigvis fordi det er Audi, men store sedaner har jo tradisjonelt ikke vært så populært i Norge. Selv om det er en viss risiko for at det følger noen barnesykdommer med den første elektriske Audi, så har jo Audi et mer utbygd og landsdekkende serviceapparat. Dessuten er det grunn til å forvente høyere kvalitet på materialer og utførelse på en Tysk (Belgisk) Audi enn en amerikansk Tesla.

forzaman

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Fra videoen over (ca. 3:35). Kjøring i varmt sommervær og i kupert terreng. Range 374km, ca. 85% remaining. Gir det en pekepinn på WTLP på rundt 440-450 km?

Luniboy

Sitat fra: TM på mandag 24. september 2018, klokken 07:58
Når en vanlig Model S med 75kWh batteri har samme veiledende pris som en Audi e-tron med 95kWh, så er det vel grunn til å tro at de fleste vil ønske seg en Audi. Ikke nødvendigvis fordi det er Audi, men store sedaner har jo tradisjonelt ikke vært så populært i Norge. Selv om det er en viss risiko for at det følger noen barnesykdommer med den første elektriske Audi, så har jo Audi et mer utbygd og landsdekkende serviceapparat. Dessuten er det grunn til å forvente høyere kvalitet på materialer og utførelse på en Tysk (Belgisk) Audi enn en amerikansk Tesla.
Etter MIN mening er jo nettop kvaliteten, service og garantisaker hovedgrunnen til at jeg nå har bestilt en Tesla, og ikke Audi. Har hatt Audi i snart 10 år, og makan til mye feil og kostnader på en bil skal man lete lenge etter. Ser rundt på forumet at jeg absolutt ikke er alene. Med tanke på BMW i3 har jeg ennå ikke hatt noe feil på denne, og den er nå to år. Beste bilen jeg har hatt EVER !!
Etter at Audien var to år, var det rust på begge forskjermene (noe de først nektet å dekke, hjullagere byttet, dempere byttet, omprogrammert oljetrykk sensor, oppdatert styring, samt andre ting. At den i tillegg har sinkslepp (som de selvsagt ikke dekket) og andre rust skader rundt om (som HELLER ikke dekkes) er helt utrolig.
Ja E-tron blir helt sikkert en salgsvinner, og en bedre bil enn TMS som jeg nå har bestilt, men jeg ønsker virkelig dere som har bestilt Audien lykke til med ev. problemene som måtte oppstå med deres service apparat og garantioppfølging.
Er klar over at jeg slipper en atombombe i et temmelig lite glasshus her nå, men Tesla ordner hvertfall opp og det er aldri noen diskusjoner, selv om det kan ta temmelig lang tid for å få fikset shiten ...  :o

BR
2017_BMW 94 Ah i3_FC
2018_TMS100D_med alt

Trond.m

Takk for lykkeønskningene. Audi har solgt veldig mange biler, og da vil det alltid være mange som av en eller annen grunn er misfornøyde. Prosentvis tror jeg nok (merk tror...vet ikke) at det er flere som er misfornøyd med Tesla's bygge og servicekvalitet enn med Audi. Men nå har Audi ikke bygget elbil før, så der ligger det nok en viss usikkerhet. Lykke til med valg av TMS, så får vi håpe vi som kjøper Audi også kommer greit ut av det  ;) For meg handler bil mye om følelser, og Elon klarer dessverre ikke å få fram gode følelser hos meg  ;)

Espen Hugaas Andersen

Totalt sett vet vi at Tesla-eiere er de mest fornøyde elbilistene, i hvert fall. https://www.dinside.no/motor/tesla-eierne-er-mest-fornoyd/69875307

Vi får se hvor Audi havner på rankingen, etter hvert.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Trond.m

Det skyldes nok at det bare er Tesla som har kunnet levere en fullverdig helelektrisk familiebil. Å være best uten konkurranse sier vel egentlig ikke så mye og det er en ranking Tesla ikke kan forvente å beholde.

Espen Hugaas Andersen

#72
Tja, det er så klart mulig at Tesla vil kunne havne lavere på rankingen, men jeg ser ikke umiddelbart noen grunn til at de skulle gjøre det. Bare superladernettverket er en god nok grunn til å toppe rankingen i noen år til. Vi får se.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Trond.m

Uansett må vi håpe at Tesla lykkes i den nye konkurranse-situasjonen, for Elon skal iallefall ha æren for å ha klart å snu en hel bilverden til å tenke annerledes. Om de skulle gå konkurs, så er det ikke sikkert at utviklingen fortsetter  :+1:

Crown

Jeg har alltid holdt meg så godt som mulig unna Møller-systemet etter famile og bekjente med tildels forferdelige opplevelser, men jeg har også bestemt meg for at den første store elbilen med 4WD og skikkelig hengerfeste som ikke hadde måkevinger skulle jeg ha. Og det blir Audi. Som tidligere eier av mange Lexus og helt fantastisk kundebehandling i det segmentet, er jeg veldig spent, men håper det blir bra.

Min våte drøm er selvsagt en elektrisk Lexus, men de har jo rotet seg dypt inn i hybridtullet slik at det blir mange år ennå til jeg får oppleve det. Da skulle jeg lagt i sovepose i bestillingskøen for å komme først. :-D
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA