Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leaf-spy

Startet av knilsen1, søndag 18. februar 2018, klokken 07:56

« forrige - neste »

Goglex

Hei

Må man ha en obd2-adapter for at leaf spy skal virke. Og hvor kobler man evt denne til bilen, er det et "skjult" inntak?

Joltus

Ja.

Ofte er det nede til venstre for rattet, men vet ikke hvor den er på leaf.

Bjoris

#17
Sitat fra: Goglex på fredag 23. mars 2018, klokken 09:03
Hei

Må man ha en obd2-adapter for at leaf spy skal virke. Og hvor kobler man evt denne til bilen, er det et "skjult" inntak?

Ja, det er ett deksel til venstre for rattet du må vippe ut. Kurrant, men greit å ikke ha en OBD2 kontakt som sticker langt ut...

K.Fosse

#18
Forstår det er mye testing på disse, men er det noe som tilsier at det er forskjell på hvilke OBD2-adaptere som passer på nye Leaf vs. den gamle?

Jeg har sett på flere nå, og vil ha en som er liten slik at den helst kan stå i hele tiden eventuelt underveis på alle langturer.

Ser de selger en til 299 på Kjell & Company som har fungert for noen , og denne rimeligere som andre har hatt god erfaring med fra tidligere: https://www.ebay.com/itm/152002399779?var=&hash=item23640c8e23

På Leaf Spy Pro-appen står det at en del rimeligere adaptere ikke lenger fungerer, og de anbefaler denne fra LeLink som ser liten og bra ut: https://www.amazon.com/LELink-Configurable-Bluetooth-Diagnostic-Android/dp/B0755N61PW/ref=sr_1_fkmr0_1?ie=UTF8&qid=1522668238&sr=8-1-fkmr0&keywords=lelink+2+obdii+adapter

Synes den siste ser bra ut, men med frakt og noe rask shipping blir det fort dobbelte av Kjell & Company som igjen er dyrere enn V-gate.. Går ut fra at LeLink må være bra siden det er anbefalt av appen og det står på produktinfo at den støtter LeafSpy, men er det noen som har erfaringer med denne og eventuelt de andre som fungerer av til LeafSpy (og den nye Leafen)?

Er ikke så ille pris uansett, men om en må kjøpe flere fordi de ikke fungerer blir det plutselig litt.. 

Kenny427

Noen som vet åssen dette funker på iOS? Har funnet ett adapter på Kjell & Company men slik jeg forstår er det kun WiFi som funker på iOS. Vil det si at man kun kan bruke LeafSpy der man har Wifi tilgang?

Kan man evt opprette hotspot på tlf og bruke LeafSpy hvor som helst? Noen som har erfaring rundt dette?

_OE_

OBDII dongelen opptrer som et  WIFI nett... Som du kobler til telefonen... Så det finnes Bluetooth eller WiFi utgaver... Prøvde den fra K&C... På e  KIA Soul... Den støtter ikke alle protokoller fks fikk jeg ikke avlest TMPS (dekktrykk sensorene) så du bør sjekke hvilke protokoller du trenger å bruke og om du foretrekker Bluetooth eller WiFi

Sent from my SM-G965F using Tapatalk


Kenny427

Aha da henger jeg med, jeg trodde OBDII dongelen trengte ett Wifi nettverk for å funke.

Takk for svar!

jman76

Får man lukket igjen dekslet med denne dingsen i?

Axel

Jeg kjøpte LELink fra Amazon. Kostet noe mer, men fungerer topp

Axel

Jeg får ikke lukket dekslet med LELink adapteren isatt

_OE_

#25
Sitat fra: Axel på tirsdag 03. april 2018, klokken 13:00
Jeg får ikke lukket dekslet med LELink adapteren isatt
Du får kjøpt OBDII skjøteledning med vinkel kontakt på fks Ebay... Da går det greit å få lukket deksel (har opplevd at hurtiglading har blitt avbrutt når jeg har fiklet me Torque under lading @feilmelding@)

Sent from my SM-G965F using Tapatalk

Axel

Lar du  da adapteren stå i hele tiden? er det noen ulemper med dette. Som at den f.eks bruker for mye av båndbredden? eller er det kanskje kun når Leafspy er koblet mot dongelen at den bruker båndbredde?

_OE_

#27
Jeg setter OBDII inn bare når jeg kobler telefonen inn når jeg skal sjekke noe.... Sånn i tilfelle 12V batteriet blir tappet når bilen er ikke i bruk.. Derfor er den skjøteledningen et + ettersom  kontakten er ganske taight

Sent from my SM-G965F using Tapatalk

jsa061

Har hatt min stående i noen år nå, går greit det

Goglex

Er det noen risiko ved bruk av denne dingsen? Ser bla at verksteder bruker den til diagnostikk. Vil jo ikke "rote" til noe; feilmeldinger som feilaktig kvitteres ut osv

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA