Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Har kjøpt meg trilling. Litt om reel rekkevidde...

Startet av EmilieS, fredag 16. februar 2018, klokken 10:19

« forrige - neste »

nilsen33


EmilieS

Fant denne tråden igjen da jeg søkte etter noe annet her. En liten oppdatering: Har nå brukt min trilling på sommerføre også og har vært på langtur. Vi endte med å kjøre fossilbil til TORP første gangen, men i sommer kjørte vi trillingen. Kjørte hele veien fra Drammen uten å lade med 3 streker igjen da vi kom frem. Fikk parkering med ladeplass på TORP og gjorde det samme tilbake :) Har også kjørt Drammen- Raufoss.  Til Raufoss hadde jeg planlagt å hurtiglade på Gran. Det var greit planlagt egentlig for hadde 15 km igjen i følge gjettometeret, men da jeg kom dit var den ute av drift. Var ledig Shuko kontakt så ladet i 45 min til gjettometeret sa 35 km og håpet det holdt til  Lygnaseter. Har aldri vært så angstfylt på en kjøretur i hele mitt liv! Da jeg kom frem til Lygnaseter hadde jeg 3km!! igjen. Ladet litt der og rullet fint ned til Raufoss.
På vei hjem gikk alt så meget bedre.
Jeg sjekket jeg fortum sin app. og der sto ladestasjonen på Gran fremdeles ute av drift. Startet med full ladet bil da jeg dro, ladet i 10-15 min på Fortumstasjonen på KIWI Roa og selv om Elbil foreningens app. ville at jeg skulle lade på Liertoppen, kom jeg meg helt hjem til Åssiden i Drammen  uten å lade noe mer og mener å huske at det var 3 streker igjen da jeg kom hjem :) Veldig fornøyd!  Skal ta samme turen om et par uker. Spennende å se om det holder med å lade på Gran eller Roa, eller om jeg må ta en stopp til, før eller etter.Viktig å ha nok strøm opp bakkene til Lygnaseter i alle fall!! :D

alda

Sitat fra: Pastor1 på lørdag 17. februar 2018, klokken 20:22
Grattis med ny bil! Jeg beveger meg i samme område som deg, og kjøreruter og vaner er alfa og omega. E18 Lierbakkene i god fart drar mye strøm, jeg velger den gamle Lierbakken med Max 60. Til Torp ville jeg også valgt den gamle E18-traseen fordi jeg foretrekker elbilen, men fornuften sier tog eller fossilbil. Jeg har vifte på auto og temperatur på nøytral, klarer 70+ km på vinteren i min 2011 i-miev.
Du var pastor sa du? Det förklarar varför du kommer så långt!  ;D ;D ;D (sorry, kunde inte låta bli, det är ju trots allt fredag)
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

arthur

Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA