Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hjelp til å finne 15m lang type2-type2 32a kabel

Startet av DBR, onsdag 14. februar 2018, klokken 11:29

« forrige - neste »

DBR

Hei,

Sliter litt med å finne en lang nok kabel for behovet. Har satt opp dobbellader i garasjen og ønsker å feste en kabel langs veggen/taket for å lade elbilen på andre siden. Problemet er å finne en lang nok

Krav:
13-15m
32a
1fas
rett, ikke spiral-kabel

elektrolux

Et godt eksempel på hvor teit det kan være med dobbel lader, som gjerne koster 3 ganger så mye som en enkel lader med lastballanseringsmulighet. >:(

Uansett, vi kan nok spesialbestille en slik kabel til deg, men den er dyr. Ca 2500 kr fra Kina, og 3500 kr fra Holland.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

pudderjagar

Snakk med www.billader.no. Dei kan lage så lange kabler du ønsker og prisen er ikkje avskrekkende.

Eg har kjøpt ein 12m hjå dei til min Zoe og den har fungert utmerket.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

jkirkebo

Sitat fra: elektrolux på onsdag 14. februar 2018, klokken 18:19
Et godt eksempel på hvor teit det kan være med dobbel lader, som gjerne koster 3 ganger så mye som en enkel lader med lastballanseringsmulighet. >:(

Uansett, vi kan nok spesialbestille en slik kabel til deg, men den er dyr. Ca 2500 kr fra Kina, og 3500 kr fra Holland.

Bare vær obs på at de ikke er sikkert at den virker da. Standarden sier maks 10 meter, og jeg har allerede hørt om biler som til tider får trøbbel med 10m kabler.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

elekTrond

Signaleringen som svikter? Lage aktiv kabel med repeater da, slik som med ymse audio/video kabling. Evt. kjøre styrestrømmen i en separat, skjermet TP-kabel?  :P
'13 Mjau

fredag

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 14. februar 2018, klokken 23:34
Sitat fra: elektrolux på onsdag 14. februar 2018, klokken 18:19
Et godt eksempel på hvor teit det kan være med dobbel lader, som gjerne koster 3 ganger så mye som en enkel lader med lastballanseringsmulighet. >:(

Uansett, vi kan nok spesialbestille en slik kabel til deg, men den er dyr. Ca 2500 kr fra Kina, og 3500 kr fra Holland.

Bare vær obs på at de ikke er sikkert at den virker da. Standarden sier maks 10 meter, og jeg har allerede hørt om biler som til tider får trøbbel med 10m kabler.

Hvilken standard og hvor står dette?

Jeg skummet gjennom relevante standarder (vanskelig, siden de stort sett ikke er offentlig tilgjengelige), og det eneste jeg fant var at Sveits har en begrensning på 5m og USA har en begrensning på 7,5m (som kan overskrides dersom man har "cable management"). Jeg har sett kabellengder på inntil 28m (!!!) være nevnt.

Jeg har også hørt max 10m fra EVSE til bil tidligere, men jeg finner altså ikke nøyaktig referanse til standarden som fastsetter en slik maksimumslengde.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

pudderjagar

Da fungerer utmerket på min bil med 12 m iallfall. Aldri hatt trøbbel og eg brukar kabelen veldig mykje.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

jkirkebo

Sitat fra: fredag på torsdag 15. februar 2018, klokken 13:50
Sitat fra: jkirkebo på onsdag 14. februar 2018, klokken 23:34
Sitat fra: elektrolux på onsdag 14. februar 2018, klokken 18:19
Et godt eksempel på hvor teit det kan være med dobbel lader, som gjerne koster 3 ganger så mye som en enkel lader med lastballanseringsmulighet. >:(

Uansett, vi kan nok spesialbestille en slik kabel til deg, men den er dyr. Ca 2500 kr fra Kina, og 3500 kr fra Holland.

Bare vær obs på at de ikke er sikkert at den virker da. Standarden sier maks 10 meter, og jeg har allerede hørt om biler som til tider får trøbbel med 10m kabler.

Hvilken standard og hvor står dette?

Jeg skummet gjennom relevante standarder (vanskelig, siden de stort sett ikke er offentlig tilgjengelige), og det eneste jeg fant var at Sveits har en begrensning på 5m og USA har en begrensning på 7,5m (som kan overskrides dersom man har "cable management"). Jeg har sett kabellengder på inntil 28m (!!!) være nevnt.

Jeg har også hørt max 10m fra EVSE til bil tidligere, men jeg finner altså ikke nøyaktig referanse til standarden som fastsetter en slik maksimumslengde.

Jeg har standarden på papir hjemme men er på hytta noen dager nå så jeg får ikke slått opp i den...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Fox1

Hei. Er det noen som vet hvor jeg kan kjøpe 20m lang type 2 type 1 kabel?

Daniel_0007

#9
Sitat fra: Fox1 på onsdag 05. august 2020, klokken 21:28
Hei. Er det noen som vet hvor jeg kan kjøpe 20m lang type 2 type 1 kabel?

Har det her men er 14 dagers bestillingsvare
https://www.elbilgrossisten.no/collections/type-2-til-type-1/products/oflex-type-2-til-type-1-ladekabel-32a-1-fas
Model 3 2019 LR Rwd

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA