Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kondens - Vann drypper fra kartleser lampe.

Startet av Frodetusse, tirsdag 13. februar 2018, klokken 22:34

« forrige - neste »

Frodetusse

Har problemer med kondens i vår nye Leaf 2017. Drypper vann fra tak via  kartleser lampe. Bilen står nå på verksted for tørking i 2 dager. Noen som har opplevd det samme.  Burde vel dekkes av garanti.


cra

Jeg kan ikke se at kondens skulle dekkes av garanti per se; det er da opp til bruker å passe på å ikke dra for mye vann inn i bilen? Spesielt vinterstid er det viktig å passe på å kjenne under matter, da man fort drar med mye snø inn i bilen.

Men om det skulle skyldes en lekkasje stiller det seg nok helt annerledes, og lekasjer i biler er ikke helt uvanlig. Vet ikke om at Nissan har spesielt dårlig track record på dette, men det kan helt sikkert skje på enkeltbiler hos dem også.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Sele

Fordi om du drar litt snø med deg så skal det ikke dryppe fra taket. Jeg har mer tro på at du har en lekkasje.

cra

Ja, jeg har sett ganske mye snø og vann i dørken på Leafen til fruen uten at det drypper fra taket, så jeg tror også det må være en lekkasje. Hvis det kommer ut van foran er vel neppe antenna på taket synderen, men det kan sikkert være en pakning eller fuge rundt vinduet som ikke er helt som den skal være. Tipper Nissan finner ut av dette ganske kjapt.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Frodetusse

Takker for svar, skal hente bilen i morgen. Kan gi en tilbakemelding på svaret fra Nissan, kansje det kan være til hjelp for andre Nissan Leaf eiere.

Bigdrago

Hei. Fant du det ut? Det kommer vann fra ene festet i taket tilhørende solskjermen. Hvor kan vannet komme fra?? Leaf 1015.
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA