Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Oppbevaringsplass for biler som skal repareres i Karihaugveien 100 (Oslo)?

Startet av MrBacardi, tirsdag 13. februar 2018, klokken 20:45

« forrige - neste »

E_S

Jeg må dessverre kjøre bil til/fra jobb. Enda bra de dekker, ellers ryker det med bortimot en tusenlapp i uken i bom og drivstoff..

Det må være skrekkelig dyrt å betale for så mange leiebiler ja, ikke rart det går i minus, men med tydeligvis så mye underkapasitet på verkstedsiden blir det jo slik uansett. Det med erstatningsbil er hjemlet i forbrukerkjøpslovens § 30:

"Hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen, kan forbrukeren kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres."

Skal man sette hardt mot hardt MÅ ikke Tesla dekke drivstoff og bomkostnader, men selve erstatningsbilen kommer de ikke utenom så lenge det tar mer enn en uke.
:)

MrBacardi

MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres april 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

k1

Da jeg snakket med dem i april sa de at det som tok tid var kommunal godkjenning om å kunne bruke tomt/lokaler som verksted. Samme krav osv til oljesøloppsamling osv som «vanlige» verksted...
De forventet ikke oppstart der før tidligst utpå høsten engang...
Om det har endret seg nå vet jeg ikke.

MrBacardi

Ok! Jeg søkte opp byggesaken og ser at rammetillatelse ble gitt 14. mai. De har nå nettopp (6. Juni) søkt om midlertidig brukstillatelse for deler av verkstedet. Vi får håpe det går i orden.

Sitat
Viser til rammetillatelse utstedt 14. mai der det søkes om bruksendring av eksisterende byggverk. Det søkes
allerede nå om midlertidig brukstillatelse for deler av verkstedsdelen da disse lokalene i dag står tomme.
Kontorbygget vil i sin helhet ikke tas i bruk før det nærmer seg ferdigstillelse.


Bakgrunn:
Tiltakshaver har et presserende behov for å imøtekomme etterspørselen etter service på deres bilmerke.
Lokasjonene de ellers har i Oslo og omegn har sprengt kapasitet og dette går utover de respektive nærmiljøene
der det blant annet klages på at biler til service opptar offentlig gateparkering, mv.
Denne brukstillatelsessøknaden er kun for et «midlertidig» bilverksted for å avlaste verkstedene på Grorud og
Skøyen, og vil i mindre grad være et verksted som eksponerer seg som verksted og skal ikke håndtere kunder.
Biler fra de andre lokasjonene skal fremdeles leveres og hentes enten på Skøyen eller Grorud, for så å bli fraktet,
reparert og tilbakesendt til sine respektive innleveringsanlegg. Ergo vil det ikke være kunder som vil ha noe med
Karihaugveien 100 å gjøre før det står mer ferdigstilt.
MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres april 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

k1

Spennende å se hvor raskt oslo kommune behandler dette da, selv om det er midlertidig løsning for deler av tomta. Og ikke minst spennende å se når det blir helt ferdigstilt.
Jo før jo bedre, for jeg må innrømme at jeg bruker bilen med bekymring om at det skulle skje noe som vil kreve service/reprasjon i et slikt sprengt apparat som Tesla opererer med nå.

MrBacardi

Sitat fra: k1 på torsdag 14. juni 2018, klokken 19:44
Spennende å se hvor raskt oslo kommune behandler dette da, selv om det er midlertidig løsning for deler av tomta. Og ikke minst spennende å se når det blir helt ferdigstilt.

Ganske kjapt viser det seg, fordi Tesla har nå fått midlertidig brukstillatelse for å bruke en del av verkstedet.

Innenfor det godkjente området (rød skravering) teller jeg 16 plasser med bilheis, samt et par andre for alignment og repair planning.




MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres april 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

Rolf Gjerdsjø

Spennende oversikt over servicesenteret, men hva er forskjellen på CAT1 og CAT2, har det med alvorlighetsgraden eller hvor komplisert jobben er?
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA