Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Oppbevaringsplass for biler som skal repareres i Karihaugveien 100 (Oslo)?

Startet av MrBacardi, tirsdag 13. februar 2018, klokken 20:45

« forrige - neste »

MrBacardi

Noen i familien fikk hentet sin bil (p85d, feilmelding frontmotor, kjørt 83k) her om dagen. Jeg tok en kjapp titt i appen der for å se hvor bilen befinner seg nå (hadde forventet å se bilen utenfor Skøyen eller Rud)

Men bilen står faktisk inne i lagerbygningen med adresse Karihaugveien 100 (Oslo). Sjekket opp adressen og det ser ut til å være et Bring-lager.

Kanskje Tesla leier plass til biler i verkstedkø der? Andre som har opplevd at sin bil har havnet der ifbm. reperasjon?
MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres april 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

Okserull

Så vidt jeg har fått med meg skal vel Tesla åpne et nytt servicesenter der i løpet av dette halvåret. Kan kanskje tyde på at de hvertfall har tatt over lokalene allerede.
Strømmen
Mitsubishi I-MIEV, 2014
Tesla Model S (bestilt okt. 2017)

MrBacardi

ok, takk for info!  :+1:

Veldig bra Tesla at er i gang med å etablere flere servicesentre, spesielt med tanke på Model 3 som nærmer seg.
MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres april 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

m1chaelt

Det stemmer det som Okserull sier. Tesla leier den gamle Bringterminalen og skal etablere et servicesenter der


Sent from my iPhone using Tapatalk

MS.RUUD


hgs

Vår bil står også der - fortsatt på feilsøking mer enn 2 uker etter det som antakelig er havari av hovedbatteri. Det var ikke mulig å komme innom der for å hente ut ting av bilen. Ble fortalt at det bare var et verksted, og ikke noe SC. Godt mulig det blir det etterhvert.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
TMY reservasjon

elbilmanne

Min står også der. Tre uker nå, de har visst ikke bukker, så venter på tid hos Oslo nord for å få løftet den og plukket ut batteriet...

MS.RUUD


MrBacardi

Bilen i førsteposten her har nå blitt fraktet og står nå inne hos Tesla i Kristiansand ser jeg.

Tyder på at Tesla sprer lasten på servicesentrene, noe som er lurt hvis Bærum/Oslo har mye å gjøre.
MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres april 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

elbilmanne

Liten oppdatering - min står FORTSATT i dette lokalet, og nå har den stått der i fem uker. Hver uke har jeg ringt og blitt fortalt at de kanskje får løftet den opp og sett på den "denne uken", men at de venter på ledig kapasitet hos Oslo Nord. Jeg begynner å bli mektig lei. Er det flere av oss?

hgs

Sitat fra: elbilmanne på mandag 12. mars 2018, klokken 11:29
Liten oppdatering - min står FORTSATT i dette lokalet, og nå har den stått der i fem uker. Hver uke har jeg ringt og blitt fortalt at de kanskje får løftet den opp og sett på den "denne uken", men at de venter på ledig kapasitet hos Oslo Nord. Jeg begynner å bli mektig lei. Er det flere av oss?

Ja. Og vår har vært der 6 uker....har tidligere fått beskjed om at den var blitt overført til Oslo Nord, men i dag kom kontrabeskjeden om at den fortsatt var på Karihaugen og var planlagt tatt på bukk neste uke, eller uka etter det...
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
TMY reservasjon


E_S

Etter en haug med feilmeldinger og en bil som ikke ville "starte" ble min hentet i går kveld og kjørt til Karihaugen. En tekniker ringte i dag og mente den skulle fraktes til Rud neste uke, da det var der det var mest ledig kapasitet. Vel, time will show, men jeg mistenker at jeg blir billøs ganske lenge. :P
:)

sevalds

Mulig dumt spm og litt OT, men når bilene deres blir stående så lenge som dette i påvente av service, får dere leiebil i mellomtiden, eller må dere klare dere uten bil?

MyMuffin

Sitat fra: sevalds på lørdag 24. mars 2018, klokken 23:08
Mulig dumt spm og litt OT, men når bilene deres blir stående så lenge som dette i påvente av service, får dere leiebil i mellomtiden, eller må dere klare dere uten bil?

Får som regel leiebil ja.
Har kjørt rundt i en 2018 Honda Civic de siste ukene. Helt ok, Tesla dekker også drivstoff utgifter (husk kvittering).
Forøvrig så undrer jeg på hvor lenge de kan fortsette med dette, må jo være en enorm kostnad for Tesla å drive slik.
2024 Model 3 LR Highland
2022 Model Y (familietralla)
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA