Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kjøp av ny Kia Soul 2018

Startet av chpl, tirsdag 06. februar 2018, klokken 14:31

« forrige - neste »

chpl

Skal i hu og hast gå til innkjøp av ny Kia Soul 2018.
Er Active utgaven som er aktuell for oss tror jeg.

Hva tenker folket der ute? Her er mine tre alternativer:

1. Kjøpe ny hos B&S, Active til 268.900,- med vinterhjul, matte og ekstra lader 6-8 uker levering
2. Kjøpe ny & importert Active via Finn, 265.000 med vinterhjul, bagasjeromsmatte  og ekstra lader. Ledig omgående
3. Ta over en leasingavtale for kr. 3950 i mnd med utløp oktober 2020 og 15000 km i året.

Setter utrolig pris på svar her:)

Bjoris

Hvorfor velger du en Soul når du kan få en mye større Leaf40 til samme pris?

hsa77

Leasingavtalen virker ihvertfall ikke spesielt gunstig...
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

chpl

Kona som skal ha den, hu likte visst Soul bedre.
Noen som har fått tilbud på leasing som vil dele her ?

chpl

Med tre års service inkludert heller jeg veldig mot ny Soul!
Har allerede en Outlander Phev som tar ladeplassen hjemme så tenker egentlig at Soul lader i byen og kanskje litt hurtiglading.

Men da får jeg vel ikke forvarmet om morgenen? Noen som har erfaringer hvor lang tid det tar å få den varm?

Kristian O

Soul har eit heilt hinsidig varmeapparat!
Sett du på full guffe trur eg det tar ca 3 minutt fra 0 grader til "god lunk".
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

hsa77

Sitat fra: chpl på tirsdag 06. februar 2018, klokken 21:21
Nå kommer det plutselig inn en 2016 modell fra sidelinjen. 235 000 kr 20000 km.
Dette er toppmodellen med panorama og lastegitter mens jeg vurderer å betale 269 000 for helt ny active fra Bertel og Steen.

Prøvd å lese meg litt frem til hvor mye som er endret de siste årene. Er det mye forskjell mellom disse modellene? Skjønner dette med batteri, men hvor mye er egentlig 50 km ekstra i realiteten?

Tusen takk dere!
Jeg ville heller spurt meg selv om 35.000kr er stor nok prisforskjell på en helt ny bil og en to år gammel bil. Når det ikke er mer å spare på å kjøpe brukt er ihvertfall ikke jeg i tvil om at jeg ville ha kjøpt ny bil...
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

Svein Evensen

Du kjører ikke 50 km lenger på en 2018 modell. Ved et forbrukpå 14 kw/100 km blir renestykket slik..
30/1,4=214 km
27/1,4= 192 km

chpl

Siste spørsmål, så skal jeg prøve å la dere være i fred:)

Dere synes ikke 269.000 er hinsides for en ny 2018 active med vinterdekk og tre års service inkludert?

Har egentlig lyst på exclusive med panorama, derfor den to år gamle bilen er aktuell. Ny active kan vi få innen en uke, mens exclusive er seks uker.

Vollis47

Sitat fra: chpl på onsdag 07. februar 2018, klokken 10:11
Siste spørsmål, så skal jeg prøve å la dere være i fred:)

Dere synes ikke 269.000 er hinsides for en ny 2018 active med vinterdekk og tre års service inkludert?

Har egentlig lyst på exclusive med panorama, derfor den to år gamle bilen er aktuell. Ny active kan vi få innen en uke, mens exclusive er seks uker.

Prisen synes jeg er fair. Ville også gått for ny bil. Ellers er den lille ekstra kjørelengden viktig dersom du ofte kjører ca 17 -20 mil om dagen. Kjører du vesentlig mindre mellom hver gang du kan saktelade, så spiller det ikke så stor rolle.
Kristiansand
Tesla MS 75D, juni 2018

Usikker

Sitat fra: chpl på tirsdag 06. februar 2018, klokken 19:26
Men da får jeg vel ikke forvarmet om morgenen? Noen som har erfaringer hvor lang tid det tar å få den varm?
Fra -10 til +20, ca. 3 til 5 minutter
Ellers greit med stort batteri, ser på min med +80/90km (7 mil) kjøring daglig at jeg ligger på 19kW/100km da brukes varmeseter og varme i rattet noen minutter også, 2 i bilen
--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

Busser

Bare til info. Vi gir 270' for vår Exclusive med luke, vinterdekk, gummimatter og noe ladegreier ekstra. Dette er hos merkeforhandler. Ser noen har fått enda lavere pris også. Står om dette flere steder ;-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA