Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ta seg til rette?

Startet av HalvorV, mandag 12. februar 2018, klokken 17:11

« forrige - neste »

elektrolux

Sitat fra: P85TMS på onsdag 14. februar 2018, klokken 17:45
Det er så langt jeg kan se over 20 andre selskap registrert i samme gate. Flere andre AS også.
Godsselskap, fotograf, maler, anleggsgartner osv. Alle på adresser som er privatboliger.
Regner selvsagt med at samtlige innehavere har fått brev fra kommunen om å søke bruksendring på boligene sine..

Spørs om alle de andre må søke. Landskapsgartneren er nemlig ansatt i kommunen, og mottaker av klagen på mitt firma.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

elektrolux

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Amatøren

Synes ikke akkurat at det fremmet elbilismen.

Var mer et hån......


Eller har jeg feil sans for humor som ikke passer flertallet.  :o
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Ingeniøren

Tydelig at NAF forsatt er fossil....ingen organisasjon som jeg bryr meg med å forholde meg til !
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

hELgenen

NAF er jo viden kjent for å arbeide mot bruk av bil - for bruk av buss,sykkel,bobil og mange ferieturer med fly slik at klimaregnskapet kan gå i null for alle medlemmer sammenlignet med fossilhodene. Dessuten er alle virkelighetsbeskrivelser basert på at man bor sentralt,beveger seg over korte avstander i hverdagen men tar'n helt ut i helgene med bobilen,hyttebilen eller svinger en tur innom storbyene og benytter seg av de mange NAF rabattene

Øystein16

Sitat fra: Amatøren på onsdag 21. november 2018, klokken 17:14
Var mer et hån......

Eller har jeg feil sans for humor som ikke passer flertallet.  :o

Budskapet er vel knytta til ladekaos i områder der er vanskeleg med ladeopplegg og parkering - det er i alle fall min intuitive reaksjon. Den politiske eliten er normalt ikkje kjent med den type utfordringar og trur alt kan ordnast med vedtak.

cra

Var det "ingenting" som var poenget, eller var der bilde, link e.l. som har falt ut?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Cral

NAF jobber for flere ladeplasser, slik at man slipper dette rotet.

De har laget en liten video, som viser anarkiet som kan oppstå om ikke sameier, borettslag og kommuner prøver å få til en helhetlig løsning på lading.

Vidoen ligger i alle fall på facebooken til NAF
~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

Amatøren

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

elektrolux

Sitat fra: Cral på fredag 23. november 2018, klokken 22:19
NAF jobber for flere ladeplasser, slik at man slipper dette rotet.

De har laget en liten video, som viser anarkiet som kan oppstå om ikke sameier, borettslag og kommuner prøver å få til en helhetlig løsning på lading.

Vidoen ligger i alle fall på facebooken til NAF

Og jeg har lagt den ut her på denne tråden forde den illustrerer et problem og for å vise at med litt samhandling mellom kommune og huseiere kunne en unngå slikt anarki.

I mitt tilfelle ville parkering inntil husveggen gitt trygg lading og fri ferdsel på fortau. Nå bruker kommunen paragrafer og jeg ladekabel i en standoff og fotgjengere er henvist til gata ( som de uansett alltid har brukt ) eller forthau på andre siden av gata.

Ser stadig flere kabler strukket over forthau så problemet er høyst aktuelt.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

fredag

#25
Sånn apropos: To tekniske løsninger for lading fra fortauskant når man ikke kan/vil sette opp ladestolpe som stikker opp:

https://www.streetplug.nl

https://www.tu.no/artikler/popup-lader-skal-lose-storbyens-ladeutfordringer/475028

Nordisk versjon av disse bør kanskje inneholde et varmeelement som smelter bort snø og is?
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

elektrolux

Elendig betalingsløsning som krever enda en ladekabel.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

fredag

Sitat fra: elektrolux på søndag 29. september 2019, klokken 08:29
Elendig betalingsløsning som krever enda en ladekabel.

Hm?

Jeg tror du blander sammen med Ubitricity nå:

https://www.ubitricity.co.uk
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Amatøren

Sitat fra: elektrolux på søndag 29. september 2019, klokken 08:29... krever enda en ladekabel.
Er det ikke type 2 kontakt?

Da bruker man bare kabelen man har.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Lars C. Krogenæs

I linkene til nedgravde ladepunkt er det 2 forskjellige løsninger. Den ene er type2 kontakt, med direkte strøm til bilen. Den andre i TU krever en egen type kabel.

Løsningen i den første linken (https://www.streetplug.nl), så jo grei ut. Litt graving og så er det på plass...
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA