Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Elbillading kan knele strømnettet - nrk.no

Startet av Jarv!s, søndag 11. februar 2018, klokken 10:55

« forrige - neste »

Amoss

Sitat fra: Oddaa på mandag 05. mars 2018, klokken 20:47
Figur fra NVE. Vi er inne i en 10-års periode der det investeres 140 mrd i kraftnettet.

Takker :)  Men for å kaste noe lys over det som diskuteres så burde man vel hatt en tilsvarende oversikt som viser det samme også for tiden fra før de første undersjøiske utenlandskablene ble planlagt og frem til og med denne perioden.

Joda, ser at "Utenlandskabler" står oppført som eget punkt i denne oversikten, men hvor mye av investeringene i stamnettet er for å overføre fra produsentene frem til tilkoblingspunktet for utenlandskabelen?

Mulig jeg bare er alt for mistroisk her, men har sett litt for mye forsøk på å dekke til hvilke følger dette for de norske forbrukerne og heller fokusere på hvor fantastisk det er at kraftprodusentene kan tjene mer penger til at jeg helt svelger alle forsikringer om at vi faktisk får vite de helt rette tallene på hvem som betaler for gildet, og hvilke følger dette har/vil få for oss.

Missforstå meg rett, jeg er helt for de utopiske teoriene om hvor miljøvennlig dette vil komme til å bli, men som kjent er teori og praksis kun det samme i teorien...

En pessimist er kun en erfaren optimist...
Model S 85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA