Skrevet av Emne: Lading på 22Kw  (Lest 1530 ganger)

N00b

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 510
    • Vis profil
Sv: Lading på 22Kw
« Svar #15 på: mandag 12. februar 2018, klokken 18:51 »
Kan det være ladekabelen er 16A?

Tapering ned fra 22kwh slår ikke inn før bortimot ca 85%?  Noe slikt, testet engang bilen var ny
« Siste redigering: mandag 12. februar 2018, klokken 18:53 av N00b »

hsa77

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 772
    • Vis profil
Sv: Lading på 22Kw
« Svar #16 på: mandag 12. februar 2018, klokken 19:02 »
Kan det være ladekabelen er 16A?

Tapering ned fra 22kwh slår ikke inn før bortimot ca 85%?  Noe slikt, testet engang bilen var ny
Nedtrapping skjer mye tidligere på kaldt batteri. Batteriet må være over 20 grader for å holde 22kw til over 80%. En times forsiktig kjøring i kaldt vær er ikke nok til å få batteriet noe særlig over 10-15 grader.
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40 - fra november en gang....

ladov

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 767
    • Vis profil
Sv: Lading på 22Kw
« Svar #17 på: mandag 12. februar 2018, klokken 21:46 »
Kanskje det var en feil på ladepunktet? Pleier du å få det du skal på andre 22kW-ladere?
Svart Renault Zoe Intense(Q210)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."

Pettrich

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 11
    • Vis profil
Sv: Lading på 22Kw
« Svar #18 på: tirsdag 13. februar 2018, klokken 06:12 »
Har lite erfaring med 22 ladere. Lader nesten alltid hjemme, men dette var to forskjellige 22 ladere.
Grunnen er vel muligens at batteriet var for kaldt, men trodde det ble ble varmet opp mere av kjøring og varmepummpa.

morten69

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 214
    • Vis profil
Sv: Lading på 22Kw
« Svar #19 på: onsdag 14. februar 2018, klokken 09:33 »
Hvis du setter bilen til forvaming med ladekabel i så varmer den opp batteriet til 15 grader før du kjører. Dette gjelder kun hvis du bruker innstillingen fra bilen ikke app eller nøkkel.
Zoe 2017 R400 Intense Grå Titanium
Zoe 2015 R240 Intense Brun, solgt
Ion 2014 solgt

minibiti

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 126
  • Welcome to the future
    • Vis profil
Sv: Lading på 22Kw
« Svar #20 på: onsdag 14. februar 2018, klokken 10:21 »
Hvis du setter bilen til forvaming med ladekabel i så varmer den opp batteriet til 15 grader før du kjører. Dette gjelder kun hvis du bruker innstillingen fra bilen ikke app eller nøkkel.

These 15 degrees you are talking about, is it just for the R90 or also for the R240?
Renault Zoe 2016 (R240)

eriksj

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 94
    • Vis profil
Sv: Lading på 22Kw
« Svar #21 på: onsdag 14. februar 2018, klokken 12:30 »
Testet dette på vår R90 Z.E. 40 nå nettopp. Stilte timeren til kl 12 og litt over 12 så var det samme temperatur i batteriet som før (8-9 grader) . Målt med Can ZE. Så her fungerte det ikke virker det som. Hadde tilkoblet kabel 16A.

Har det noe å si hvor lenge før man stiller timeren? Jeg stilte den kl 11, så da hadde den ca 1 time på seg.
2017 Renault Zoe R90 Z.E. 40 Intens

pudderjagar

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1134
    • Vis profil
Sv: Lading på 22Kw
« Svar #22 på: onsdag 14. februar 2018, klokken 16:35 »
Renault anonserer at da skal være aktiv batterivarme på nye Zoe 40. Dei seie at da skal være 15 grader på batteria. Når du leser av med CanZE så leser den av temperaturen inni cella. Kanskje da er litt slingring å gå på her. Prøv å stille inn temp kvelden før og sjå om da hjelper. Gjerne når da er godt ned på minusen. Og ikkjeminst sjekk batteritemp så seint som mulig på kvelden slek at du er sikker på at varmen virkar eit stykke iallfall. Zoe har ein tendens stil at når da ikkje er så kaldt så varmer den ikkje opp meir enn den må.

På 210 eller 240 er det kun frostsikring som held batteria over -20 grader.
Kjører:
Zoe 43kw
Nissan e-nv200 Evalia
Volkswagen caravelle 2.5 4wd 2006 (Til salgs)

Daka

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 8
    • Vis profil
Sv: Lading på 22Kw
« Svar #23 på: onsdag 14. februar 2018, klokken 16:57 »
Jeg kjørte fra Skien til Ikea Slepeden og ladet her med 11 kW fra 39% -> 85% i 1t51min. Det tilsvarer 2.4min per 1%. Temperatur er -7 grader.
Neste dag kjørte jeg fra Oslo til Shell Grelland, ladet m/ 22kW fra 36% -> 60% i 0t55min. Det tilsvarer 2.3min per 1%. Temperatur er -7 grader.
Jeg kjørte fra Skien til Arendal Circle K og ladet her m/ 22kW fra 37% -> 80% i 1t37min. Det tilsvarer 2.3min. per 1%. Temperatur er -2 grader.

Ut i fra dette så er det omtrent lik laderhastighet på 11kW som 22kW. Synes det er urettferdig med å betale for time i stedenfor ladeeffekt.

Orbit

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1081
    • Vis profil
Sv: Lading på 22Kw
« Svar #24 på: onsdag 14. februar 2018, klokken 17:08 »
Grønn Kontakt har stasjoner i nærheten av alle de lokasjonene, og da hadde du bare betalt for den effekten du faktisk ladet med.
2017 BMW i3 94Ah

morten69

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 214
    • Vis profil
Sv: Lading på 22Kw
« Svar #25 på: søndag 18. februar 2018, klokken 13:35 »
Testet dette på vår R90 Z.E. 40 nå nettopp. Stilte timeren til kl 12 og litt over 12 så var det samme temperatur i batteriet som før (8-9 grader) . Målt med Can ZE. Så her fungerte det ikke virker det som. Hadde tilkoblet kabel 16A.

Har det noe å si hvor lenge før man stiller timeren? Jeg stilte den kl 11, så da hadde den ca 1 time på seg.

Ut fra min erfaring så begynner den å varme batteriet 2-3 timer før start så 1 time er litt lite. Jeg har lest av 14 grader når jeg startet og det var -8 grader ute. Da var bilen stilt inn dagen før, jeg har 11 kw lader.
Zoe 2017 R400 Intense Grå Titanium
Zoe 2015 R240 Intense Brun, solgt
Ion 2014 solgt

morten69

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 214
    • Vis profil
Sv: Lading på 22Kw
« Svar #26 på: søndag 18. februar 2018, klokken 13:35 »
Hvis du setter bilen til forvaming med ladekabel i så varmer den opp batteriet til 15 grader før du kjører. Dette gjelder kun hvis du bruker innstillingen fra bilen ikke app eller nøkkel.

These 15 degrees you are talking about, is it just for the R90 or also for the R240?

Just R90/Q90
Zoe 2017 R400 Intense Grå Titanium
Zoe 2015 R240 Intense Brun, solgt
Ion 2014 solgt

fdl

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 25
    • Vis profil
Sv: Lading på 22Kw
« Svar #27 på: fredag 09. mars 2018, klokken 17:57 »
Er det noen som har erfaring med, eller info om hvor varmt batteriet må/bør være for å oppnå 22kw lading?
Jeg ladet bilen min på en 22kw grønn kontakt lader i dag. Batteriet var 13 grader og fikk maks 16kw (ved 55%). Ladeeffekten sank meget raskt (se bilde)
Jeg byttet også lader i 17 tiden (se bilde) da steg hastigheten en liten stund, men den ble redusert ganske raskt.

 [ You are not allowed to view attachments ]

pudderjagar

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1134
    • Vis profil
Sv: Lading på 22Kw
« Svar #28 på: lørdag 10. mars 2018, klokken 16:58 »
16 grader gjev full effekt. Men du må opp på 30 grader for å få 22kw lengst mulig før bilen ramper ned effekten.
Kjører:
Zoe 43kw
Nissan e-nv200 Evalia
Volkswagen caravelle 2.5 4wd 2006 (Til salgs)