Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Invitasjon til visning av produksjonsbil.

Startet av Stikkkontakt, lørdag 10. februar 2018, klokken 13:09

« forrige - neste »

Elbildilla

#30
Sitat fra: S.S på mandag 19. februar 2018, klokken 16:47
Er det ikke bare å ringe forhandleren og spørre?
Jeg fikk også bekreftet fra forhandler i dag at ny frist er 15. mars. Men de forventer stor pågang de siste par ukene.

Han sa også at de fortløpende sender inn kontrakter til Jaguar for at de skal kunne planlegge produksjonen. Virker derfor som andre har nevnt tidligere at det nå er signeringstidspunktet for kontrakt som avgjør hvor man havner i produksjonskøen.

ludwig_holberg

Det er vel mest nærliggende å tolke den tilbakemeldingen slik at mange reservasjonsholdere har holdt igjen på signering av kontrakt fordi de avventer at X eller Y blir avklart ifm lanseringen av produksjonsmodellen - og dernest at Jaguar vet at de innfrir de kravene folk har for å bestille :)

mariowing

Jeg har respekt for NDA, men kanskje noen som var i Stavanger i dag har lyst til å dele litt mer generelt hvordan opplegget på visningen var? Fikk dere prøvesitte, prøvetrykke, måle, kjenne og ta? Eller var bilen gjerdet inn? Slike ting hadde vært artig å vite så vi stakkarer som må vente en uke vet litt mer om hva vi har i vente...
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Xander

Sitat fra: mariowing på tirsdag 20. februar 2018, klokken 16:29
Jeg har respekt for NDA, men kanskje noen som var i Stavanger i dag har lyst til å dele litt mer generelt hvordan opplegget på visningen var? Fikk dere prøvesitte, prøvetrykke, måle, kjenne og ta? Eller var bilen gjerdet inn? Slike ting hadde vært artig å vite så vi stakkarer som må vente en uke vet litt mer om hva vi har i vente...

Fritt fram til å sitte, trykke, måle og stryke.
Bilen var utstilt i et mørkt rom med fluorecent lys så fargen viste ikke godt.
Første inntrykk var at bilen var solid bygd

Xander

Ble det frigitt informasjon rundt lading (hurtig og ombord lader).
Vet at dere som har deltatt på visningen har taushetsprlikt, men ble dere positivt overrasket over lademulighetene?

Sponzo

Sitat fra: Xander på tirsdag 20. februar 2018, klokken 17:13
Sitat fra: mariowing på tirsdag 20. februar 2018, klokken 16:29
Jeg har respekt for NDA, men kanskje noen som var i Stavanger i dag har lyst til å dele litt mer generelt hvordan opplegget på visningen var? Fikk dere prøvesitte, prøvetrykke, måle, kjenne og ta? Eller var bilen gjerdet inn? Slike ting hadde vært artig å vite så vi stakkarer som må vente en uke vet litt mer om hva vi har i vente...

Fritt fram til å sitte, trykke, måle og stryke.
Bilen var utstilt i et mørkt rom med fluorecent lys så fargen viste ikke godt.
Første inntrykk var at bilen var solid bygd

Var det noen vesentlige endringer på interiør/eksteriør design på pre-produksjons i forhold til konsept? (Seter er selvfølgelig anderledes på produksjon. enn konsept, så jeg mener alt annet)

Opplevde du ellers bilen som romslig fra baksetene?




Xander

Sitat fra: Xander på tirsdag 20. februar 2018, klokken 17:13
Opplevde du ellers bilen som romslig fra baksetene?
Forsøkte ikke med tre voksne i baksetet.
Jeg er selv 185 og prøvesatt bak en som var 2m, og vi hadde greit med plass og god sittekomfort.
Kan hende at midtsetet bak kan bli litt trangt for en godt voksen person.

HelectriC

Interiøret er veldig lik Velar med flere skjermer. Meget god byggekvalitet. Frunk i stort sett ubrukbart, tror kanskje det er plass til en iPad. Godt med beinplass i baksete, men som vanlig med elbil sitter man noe høyt med knærne.
Alle måtte legge mobilen i en pose som det ikke gikk å fotografere fra och fire engelskmenn kontrollerte hele tiden rundt bilen. Til og med de norske selgerne måtte legge mobilen i pose.
ioniq 5

Krabbe 2

Hvordan opplevde dere plassen i bagasjerom? Får en plass til barnevogn og stæsj til en tur?
2017 e-Golf Exclusive sort. Januar 2017.
2018: På jakt etter bil nummer 1

Stikkkontakt

#39
Sitat fra: HelectriC på torsdag 22. februar 2018, klokken 21:21
Interiøret er veldig lik Velar med flere skjermer.

Interiøret ligner Velar, men det ligner mer på i-Pace concept.

Ellers stemmer jeg i ang byggekvaliteten. Den var super. Panelgaps på mer enn 3-4 mm var fraværende.

HelectriC

#40
Sitat fra: Krabbe 2 på torsdag 22. februar 2018, klokken 21:44
Hvordan opplevde dere plassen i bagasjerom? Får en plass til barnevogn og stæsj til en tur?

Bagasjen er mindre enn Model S, vanskelig å si om barnevogn får plass. Kommer nok an på hva type vogn du har. Men bagasjen er nok det eneste jeg følte som noe negativt.
ioniq 5

Stikkkontakt

Sitat fra: HelectriC på torsdag 22. februar 2018, klokken 21:46
Sitat fra: Krabbe 2 på torsdag 22. februar 2018, klokken 21:44
Hvordan opplevde dere plassen i bagasjerom? Får en plass til barnevogn og stæsj til en tur?

Bagasjen er mindre enn Model S, vanskelig å si om barnevogn får plass. Kommer nok an på hva type vogn du har. Mine bagasjen er nok det eneste jeg følte som noe negativt.

Oppfattet bagasjerommet som relativt langt. Med hattehylle er det nok vanskelig med barnevogn,men uten skal det gå greit.

HelectriC

Jeg fant frem instruksjonsboken og lit info som ingen av selgerne fortalte  :) bilen har 90kWh batteri med 84kWh tilgjengelig for kjøring. Bilen veier 2160kg.
ioniq 5

daktari

Bra gjort @HelelctriC! Så du noe om rekkevidde og ladehastighet?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Stikkkontakt

Sitat fra: daktari på torsdag 22. februar 2018, klokken 22:33
Bra gjort @HelelctriC! Så du noe om rekkevidde og ladehastighet?

Det ble sagt mye. Høres ut som Tesla X100-ish.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA