Skrevet av Emne: Ladestasjon til Kona !  (Lest 8586 ganger)

Olemann

• Gold Member
    • Vis profil
Sv: Lader til Kona !
« Svar #75 på: torsdag 02. august 2018, klokken 19:04 »
Dette er pussig og ikke iht. praksis til nå ved fakturering av elbiler - jeg har fått levert mine elbiler med vinterhjul spesifisert separat på faktura, men inkludert i totalpris på bilen og levert og betalt sammen med bilen.  Da har dette vært iht. regelverket for mva fritak iht. forhandlere.  Om man derimot fakturerer på egen faktura og ikke betaler sammen med bilen er det neppe mva fritak.

Det er ulike momsregler for fastmonterte og mobile EVSEer, på side 572: https://www.skatteetaten.no/globalassets/rettskilder/handboker/mva/merverdiavgiftshandboken-2018---14.-utgave.pdf
[/quote]

Fra merverdiavgifthandboken, side 572:
Ofte vil kunden kunne velge mellom flere utstyrspakker. Utstyr som inngår i disse pakkene antas omfattet av fritaket. Dersom det tilbys utstyr utover dette, antas også dette omfattet av fritaket dersom utstyret må anses som en del av kjøretøyet. Blant fritatt utstyr kan nevnes slikt som har med navigasjon å gjøre, alarm, dekor folie, beskyttelsesfolie på dørhåndtak, askebeger, telefonholder, tilhengerfeste og innvendig LED belysning.
Ovennevnte vurdering vil bare kunne foretas ved det konkrete salget, ikke ved senere vedlikehold, reparasjon etc. Utstyret må være levert fra selgeren av det aktuelle kjøretøyet og det må ikke betales et særskilt vederlag for utstyret. (Min utheving).
Greit nok at utstyret skal leveres av selgeren (av bilen), men i siste setning står det faktisk at det ikke må kreves særskilt vederlag for utstyret. Hvis foliering er inkludert i bilprisen betales ikke mva, men hvis selger krever ekstra betalt, skal man betale mva. Hva er forskjellen? Kan ikke tenke med at forhandleren vil gi bort foliering gratis.
[/quote]

Mao

• Full Member
  • P85D Trondheim.
    • Vis profil
Sv: Ladestasjon til Kona !
« Svar #76 på: fredag 03. august 2018, klokken 14:54 »
Dere som har fått sporingsnummer fra Klima & Energi AS, har dere fått produktet dere forventet og betalt for?

Nei, fikk en Schneider EV link istedenfor en Ecolite >:(

Har naturligvis kontaktet dem skriftlig om dette, men forventer jo ikke noen svar sånn helt med det første....

Samme her  >:(
Schneider-boksene er forsåvidt fine de, men passer ikke mitt oppsett. Det var en grunn til at jeg bestilte Ecolite...
P85D Ludicrous, Blå (reg. 9. mars 2015).
Kia Soul EV Exclusive, sort/rød (reg. 21. jan. 2016).
P85+ Signature, rød (solgt)
Model X Signature #480 (kansellert)
Model 3 reservert 1.4.2016
Jaguar I-Pace reservasjon 11.2.2017
Audi e-tron reservasjon 21.4.2017
MB EQ C reservasjon 14.9.2017

jorgenbsk

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #77 på: fredag 03. august 2018, klokken 18:31 »
Det aner meg at det kommer noen Schneider ladestasjoner på finn.no fremover..
Det er vel mulig å selge de svært billig sammenliknet med billigste nettpris og likevel ha nok penger til en ny Ecolite fra en annen leverandør?

Jeg bestilte Cenika Centech laderen, men fikk KEBA P30 10-20A.
« Siste redigering: fredag 03. august 2018, klokken 22:27 av jorgenbsk »

SBBB

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #78 på: fredag 03. august 2018, klokken 18:37 »
Jeg fikk også KeContact P30e, 10-20 A.
Det var slettes ikke det jeg bestilte....

AndersK

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #79 på: fredag 03. august 2018, klokken 20:01 »
Virker som man skal styre milevis unna denne leverandøren.

TM

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #80 på: fredag 03. august 2018, klokken 20:12 »
Ja, når noe høres ut til å være for godt til å være sant, så er det ofte akkurat det det er  :o

jkirkebo

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #81 på: fredag 03. august 2018, klokken 21:28 »
Ja, når noe høres ut til å være for godt til å være sant, så er det ofte akkurat det det er  :o

Må si jeg ble litt skeptisk når de solgte EcoLite til under min kostpris ja. Og det er ingen som får like gode kostpriser på EcoLite som meg, siden jeg bestilte 1000 stk. i forrige runde...;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler hos Ladespesialisten.no