Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Pris!

Startet av Hammerholt, onsdag 07. februar 2018, klokken 19:05

« forrige - neste »

PionerThink

Tror ikke de som synes Tesla er for dyr nødvendigvis mener at 650'-750' er altfor dyrt for e-tron eller I-Pace med 90kW(+) batteri, hengerfeste og ellers godt utstyrt ???
Nå er det jo ikke så mange av Tesla sine biler utenom X'en som oppfyller kravene til nr.1 familiebil med hengerfeste, men den kan jo ikke frakte en stige eller et stativ på taket en gang :(
Når fruen i tillegg mener at den ikke er noen skjønnhet og koster mye, så er den ikke noe vi vil ha  >:(
Model S er jo grei nok, men når vi ønsker oss en X-over 4WD SUV for hele familien så er det ikke så mange flere valg igjen enn e-tron eller I-Pace :-\
I-Pace synes jeg ser litt trang ut i bagasjerommet for en familie på 4 med 2 ungdommer som faktisk krever at vi av og til kan laste helt opp bak i tillegg til å kunne ha skiboks på taket :(
Jeg håper e-tron koster max 650 000,- for største batteri og som FE utgave med mye utstyr :+1:
P.S. Nå har jo Tesla kjørt ganske offensive finansieringsløsninger som ikke Jaguar kan matche, så mange har nok kjøpt grunnet dette som ellers ikke ville slått til vil jeg tro?
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

THE

Sitat fra: tiger`n på tirsdag 13. februar 2018, klokken 22:28
Ja det virker som med Tesla er folk villig til å gi hva som helst, folk betaler gladelig 800- 1.2 for en slik en.
Men Jaguar og Audi til 650-750, nei det blir alt for dyrt.

For min del er Jaguar uaktuell i dagens utgave pga begrenset tilhengervekt. I tillegg er hurtiglademulighetene alt for dårlige til å konkurrere med Tesla. De planene jeg har sett for 150+kW CCS fram til og med 2020 viser også at det er store områder som Tesla dekker allerede i dag, som ikke planlegges utbygget med CCS. I Norge vil Audi og Jaguar ha betydelig praktiske ulemper på langtur i minst et par år sammenlignet med Tesla pga. ladenettverk. Sammen med tilhengerkapasitet på Tesla X og finansiering med 0,25% rente, så gjør det at Tesla for min del er verdt hver eneste krone i prisforskjell opp fra Audi/Jaguar.

I 2020 og utover vil nok denne fordelen til Tesla vaskes ut etterhvert som 150+kW ladenettverk bygges ut. Jeg regner også med at Jaguar får økt tilhengervekt på senere årsmodeller og går ut fra at Audi lanseres med tilhengervekt på minst det samme som Tesla X har. Selv om mange her inne hevder at det ikke er Tesla som er konkurrenten til iPace og eTron, men fossilbilene, så tror jeg at både Jaguar og Audi har siktet seg inn på Tesla-spesifikasjonene som mål for sine første elektriske biler.

Det er ingen tvil om at iPace og eTron blir veldig bra biler, ikke bare bra elbiler, og jeg tror mange virkelig vil få øynene opp for elbil når disse kommer på norske veier. Spesielt Audi eTron virker veldig interessant for det norske markedet, og hvis den prises til under 600000,- som frapris, vil det nok bli veldig mange norske bestillinger. 
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Evtron

Jeg snakket med Selger tidligere i uken. Han antydet 800 000 for godt spekket bil. Startpris 75000 Euro. Sa deretter at han ikke. Visste :laugh:

Touring

Sitat fra: THE på onsdag 14. februar 2018, klokken 09:16
Sitat fra: tiger`n på tirsdag 13. februar 2018, klokken 22:28
Ja det virker som med Tesla er folk villig til å gi hva som helst, folk betaler gladelig 800- 1.2 for en slik en.
Men Jaguar og Audi til 650-750, nei det blir alt for dyrt.
Tesla for min del er verdt hver eneste krone i prisforskjell opp fra Audi/Jaguar.


Så flott å høre da.

PionerThink

Sitat fra: Evtron på onsdag 14. februar 2018, klokken 17:32
Jeg snakket med Selger tidligere i uken. Han antydet 800 000 for godt spekket bil. Startpris 75000 Euro. Sa deretter at han ikke. Visste :laugh:
Da blir det ikke solgt mange e-tron nedover i europa i hvertfall ::)
Her må de jo i tillegg legge på moms ;)
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

oll1954

Noen har tidligere snakket om et "Møllertillegg" (= ekstra påslag på norsk pris i forhold til europeiske priser). Audi har vel en bra internasjonal garanti, slik at det ut fra garantihensyn ikke spliller noen rolle hvor man kjøper bilen? Da kan man vel like godt kjøpe den på eksport fra Tyskland (og da får man kanskje bil før også, iallfall vi med reservasjonsnummer på 2k+ ... :))
Jaguar i-Pace reservert
Audi e-tron quattro reservert

Inge__1976

De som drømmer om priser nede på 650 000 tallet kommer til å bli svært skuffet. Hvorfor skal man prise en bil som er i en helt annen divisjon enn Tesla så mye billigere?

Knut Røe

Sitat fra: Inge__1976 på onsdag 14. februar 2018, klokken 22:12
De som drømmer om priser nede på 650 000 tallet kommer til å bli svært skuffet. Hvorfor skal man prise en bil som er i en helt annen divisjon enn Tesla så mye billigere?

Hva er det som gjør at du tror denne blir i en "helt annen divisjon"?
Med priser på 800 tusen blir dette en bil som nesten utelukkende blir solgt i Norge.
En ny SQ5 koster 53k$ i Tyskland. Hvor mange e-tron tror du blir solgt der til 100k$? (omregnet kurs for sammenligningens skyld med andre merker). De er nødt til å prise bilen konkurransedyktig, og trolig godt under Jaguar som er et dyrere merke.

Evtron

650 000 er nok sannsynligvis en "drømmepris." Jeg tror nok Audi ikke er så opptatt av å selge så mange biler ennå, men ønsker å vise at de kan lage en Premium el bil. Så blir det spesielt interesserte som oss nordmenn som vil kjøpe bilen :)

Clandrel

Til info koster en i3 det samme som en 5-serie i Tyskland, så hva prisen blir for e-tron er nok mye høyere enn folk ønsker. Tipper 800-900.000,-

daktari

Mitt tips er mellom q7 hybrid og sq7, dermed ca 72000€ som en overraskende bra pris før utstyr.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

THE

Sitat fra: Touring på onsdag 14. februar 2018, klokken 18:10
Sitat fra: THE på onsdag 14. februar 2018, klokken 09:16
Sitat fra: tiger`n på tirsdag 13. februar 2018, klokken 22:28
Ja det virker som med Tesla er folk villig til å gi hva som helst, folk betaler gladelig 800- 1.2 for en slik en.
Men Jaguar og Audi til 650-750, nei det blir alt for dyrt.
Tesla for min del er verdt hver eneste krone i prisforskjell opp fra Audi/Jaguar.


Så flott å høre da.

Takk, jeg forsøkte også å forklare hvorfor. Og Audi ville uansett blitt en nr2 bil i noen år framover pga. mangel på hurtigladetilbud (100+kW) i lang tid ennå. Med Tesla, så har jeg kun en bil som brukes til alt, unasett om det er til utpostene i Norge eller på Europatur. Jeg ser virkelig fram til at CCS 150/350KW blir et alternativ til Tesla Supercharger, men dessverre vil det ta en god del tid, og jeg rekker nok å kjøre på et par hundre tusen km på Teslaen før det er en realitet i 2020/2022(?).

For min del er lademuligheten på Tesla absolutt verdt ganske mye. Det dårlig utbygde CCS150kW nettverket er også den beste argumentet jeg kan se til at Audi ikke bør lansere eTron med mindre batteri enn 95kWt, og dermed differensiere prising utelukkende basert på utstyr.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Tellus

Nå vil man jo allerede før utgangen av dette år kunne kjøre stort sett mellom alle europeiske storbyer (her inkluderes også Oslo, Stavanger, Bergen og Trondheim).

95% av befolkningen er vel således vel ganske godt dekket med Ionity + eksisterende ladeinfrastruktur.

At enkelte har litt anderledes behov er jo greit, men det lages utrolig mye lyd fra disse 5%.

Glad jeg kan kjøpe I-Pace eller Etron og slippe å kjøre rundt i en stygg og upraktisk Model X med mildt sagt tvilsom kvalitet.

Clandrel

Upraktisk?



Sitat fra: Tellus på torsdag 15. februar 2018, klokken 09:34
Nå vil man jo allerede før utgangen av dette år kunne kjøre stort sett mellom alle europeiske storbyer (her inkluderes også Oslo, Stavanger, Bergen og Trondheim).

95% av befolkningen er vel således vel ganske godt dekket med Ionity + eksisterende ladeinfrastruktur.

At enkelte har litt anderledes behov er jo greit, men det lages utrolig mye lyd fra disse 5%.

Glad jeg kan kjøpe I-Pace eller Etron og slippe å kjøre rundt i en stygg og upraktisk Model X med mildt sagt tvilsom kvalitet.

ludwig_holberg

Enig i dette - Jaguar med 100KW CCS virker å være mer fleksibelt enn Tesla allerede idag. Særlig dette med at ladehastigheten er 100KW stabilt, helt opp til 80%. Hvis e-Tron får noe tilsvarende, eller det samme, så er fordelen Tesla har her borte ila kort tid.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA