Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvilken modell har du bestilt/skal du bestille?

Startet av Frank_M, onsdag 07. februar 2018, klokken 10:58

« forrige - neste »

daktari

Håper I-pace gir innvendig plass som en Model S men utvendig mer kompakt og mindre småplunder.

Bestilte HSE med HUD, Indus Silver og brunt skinn/svart tak. Hengerfeste for sykler da jeg hater støy fra takstativ.

Så lenge de leverer ut 500 i juli/august så har ikke rekkefølge så mye å si for meg.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

bmw2002

Sitat fra: kenneth6 på torsdag 08. februar 2018, klokken 11:01
Hm, er skeptisk til I-pace og Value for Money pt.

I-Pace:
Mulighet for takboks
Raskere hurtiglading (men få steder med > 50kW foreløpig)
Utseende
Headup display
Oppvarmet frontrute
Sikring av bagasje
Enklere å parkere etc
Bedre sammenskrudd
Mer eksklusiv/gjennomført

Model X:
Hengerfeste med mer enn 750kg
Superladernettverk
7 seter


I tillegg er det områder man ikke vet så mye om I-Pace enda:
- OTA oppdatering
- Selvkjøring (her har det blitt sagt på nivå med Tesla, men tviler på det)

Counterpointer

Sitat fra: bmw2002 på torsdag 08. februar 2018, klokken 16:24
I tillegg er det områder man ikke vet så mye om I-Pace enda:
- OTA oppdatering
- Selvkjøring (her har det blitt sagt på nivå med Tesla, men tviler på det)
Enig i de tidligere poengene dine.

OTA oppdatering blir det ikke på I-Pace sier min butikk.

Dette gir fordel til X som har det og kan få nye funksjoner over natta.
Fordel til I-Pace blir at alle funksjoner i bilen er der når du får den, du slipper å vente i nesten ett år på å få betaversjon av regnsensor....

Selvkjøring tror jeg også Tesla er bittelitt bedre på nå, og ikke minst vil den bli bedre etterhvert med oppdatering. Klar fordel til X om en liker dette.

Stormstein

Jeg har valgt HSE, corris Grey, sort interiør og sort tak. Mest med tanke på annenhåndsverdien om jeg skulle bytte til e-Tron rimelig raskt. Tilhengerfeste kunne jeg etterbestille i mai-ish når de får bekreftet lastekapasitet. 750kg varianten er lite hensiktsmessig å ha for min del. Det som gjør meg litt betenkt og at jeg sitter på litt på gjerdet før jeg signerer kontrakt er at Tesla tilbyr superfinansiering som gjør bilholdet mye gunstigere. Og, det tror jeg ikke at jeg er alene om - jeg ble oppringt av selger her om dagen om at jeg bør bestille raskt for å tidligere plass i produksjonsplanen. Min egen teori er at Jaguar Norge har begynt å svette litt siden de har forhåndsbooket 1000 biler og at signeringen av kontraktene går rimelig tregt. De ønsker nok å sikre seg litt bedre. Med e-Tron rett rundt hjørnet og gunstig rente fra Tesla så har de rett og slett fått litt konkurranse i dette prissjiktet...

bmw2002

Tror ikke Jaguar har nå problem med å få solgt de 1000 bilene straks bilen er lansert og det dukker opp noen tester.

Husker at det var relativt få som forhåndsbestilte Ampera-E før den ble lansert i Paris, men straks den ble lansert og omtalt mye i media eksploderte salget.

Krabbe 2

Nja, litt forskjell på en bil til underkant av 400 000 og opp til 800 000 som I-Pacen ligger på.
Kjenner selv det sitter langt inne å bruke så mye penger på bil selv om vi har råd til det.

2017 e-Golf Exclusive sort. Januar 2017.
2018: På jakt etter bil nummer 1

Frank_M

Sitat fra: Krabbe 2 på torsdag 08. februar 2018, klokken 22:31
Nja, litt forskjell på en bil til underkant av 400 000 og opp til 800 000 som I-Pacen ligger på.
Kjenner selv det sitter langt inne å bruke så mye penger på bil selv om vi har råd til det.

er litt der selv også... kan greit hoste opp pengene til den men innerst inne synes jeg det er litt mye å bruke på en bil. Men har fortsatt noen dager å bestemme meg på selv om modell (HSE) farge, HUD ligger fast :)
--
2018 Jaguar I-pace HSE

bmw2002

Sitat fra: Krabbe 2 på torsdag 08. februar 2018, klokken 22:31
Nja, litt forskjell på en bil til underkant av 400 000 og opp til 800 000 som I-Pacen ligger på.
Kjenner selv det sitter langt inne å bruke så mye penger på bil selv om vi har råd til det.

Klart terskelen for folk flest er høyere for å kjøpe en så dyr bil, men det er veldig mange som kjører dyre biler.  Mange naboer som har ny BMW X5, Audi Q7 etc selv om de ikke akkurat er rike. Tesla selger jo rimelig mange Model X også.

daimler76

#38
Bestilte i går. Endte opp HSE i indus silver med ebony interiør, lyst taktrekk og headup. Syntes også at prisen var litt over det jeg hadde forventet, men etter å ha regnet litt på det ser jeg også at det er en del besparelser på bensin, bompenger, småreparasjoner osv som gjør at jeg kan forsvare det.

Gleder meg til å få bilen til sommeren.

moe696

Har bestilt rød FE med sort interiør og tilhengerfeste. Mye penger, men etter min mening en konkurransedyktig pris sammenligne med både fossile og elektriske konkurrent(er). Vurderte HSE, men gikk «all in» da dette trolig er mitt første og sikkert siste nybilkjøp.

Ser fram til sommeren..


Eoniq

Min kone og jeg har brukt alt for mye penger på bil de siste 7 år, kjøpte 2 stk 2017 modeller og blir nesten uvel av å tenke på å tape 150000kr på ett år.
Jeg har derfor tenkt at S modellen er godt nok for meg, siden det eneste jeg savner på mine biler nå er 4wd. Hadde 4wd på min forrige hovedbil og savner det selv om jeg svært sjelden hadde bruk for det. Så eneste kriterier jeg har er 4wd, gode seter og bra musikkanlegg (lasset på ekstrautstyr for over 200000kr på min forrige bil og har i ettertid komt frem til at det kostet mer enn det smakte)
MEN! Er veldig skeptisk til å kjøpe en såpass dyr bil som har en av Norges dårligste nybilgaranti.

Nordlands

Sitat fra: Eoniq på lørdag 10. februar 2018, klokken 20:56
Er veldig skeptisk til å kjøpe en såpass dyr bil som har en av Norges dårligste nybilgaranti.
Hvilke bilmerker sammenligner du med da - 5 år / 100 000 km er jo standard blant premiummerkene, eller er det vilkår med liten skrift du sikter til?
I-Pace HSE launch edition - Prod 30.08.18 - Levert 02.11.18


Tellus

Litt vanskelig å forholde seg til et en slik liste når man ikke vet hva som er kriteriene. Som de aller fleste andre merker har JLR 5 års/ 100.000km garanti.
Øvrige garantier finner du her https://www.jaguar.no/om-jaguar/garanti
Ingen ting som skremte meg i hver fall. I-Pace får vel en egen garant på batteri tipper jeg.

Nordlands

#44
Om man følger linken så kan man se kriteriene, https://fil.forbrukerradet.no/wp-content/uploads/2018/02/bilgarantiguiden-5.0-2018-2av2.pdf, Jaguar har vilkår omtrent på høyde med de fleste andre merkene, men i sammenligningen gis bare poeng for de som er "best" og ingenting til "bra" hvor Jaguar ligger på alle kriterier utenom rust-garanti som er bare 6 år - forhåpentligvis er de fleste panelene aluminium liknende Tesla som har enda dårligere rust-garanti.

Har fått bekreftet 8 år / 160 000 km på batteri, ukjent om det er en garantert restkapasitet.   
I-Pace HSE launch edition - Prod 30.08.18 - Levert 02.11.18

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA