Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvilken modell har du bestilt/skal du bestille?

Startet av Frank_M, onsdag 07. februar 2018, klokken 10:58

« forrige - neste »

Nordlands

Sitat fra: EinarM på onsdag 07. februar 2018, klokken 19:41
Kanskje ikke helt urimelig om de av oss som har inngått bindende avtaler og faktisk har kjøpt bilen prioriteres ifht levering
I-Pace HSE launch edition - Prod 30.08.18 - Levert 02.11.18

S.S

#16
Jaguar startet ringerunden på reservasjonsnr 1, og oppmuntret folk til å skrive kontrakt.
Det ble til meg opplyst at siste sjanse for å kunne bestille Launchutgave var 28. Feb, altså nesten 2 måneder senere.
Jeg fikk ingen info om at bilene blir levert i henhold til reservasjonsnummer.
Derimot fikk jeg inntrykk av at det var viktig å få kontrakt underskrevet og inn i produksjonskøen, så jeg skrev på innen en uke etter at de startet ringing, og valgte First Edition, også i håp om at de kommer først.
Det ser også ut til at Jaguar er klar til å starte serieproduksjon, så det er vel litt naivt å tro at de skal vente til slutten av februar med å begynne å produsere, i tilfelle de som ikke var klar til å skrive kontrakt i januar skulle ombestemme seg.  Tror heller ikke at biler produsert fra tidlige kontrakter blir stående på lager lenger enn absolutt nødvendig.
Vi har betalt for muligheten til tidlig bestilling, jeg har ikke sett noe som helst som skriftlig antyder at bilene skal leveres i depositumrekkefølge.

bmw2002

Jeg fikk muntlig opplyst at nummeret man hadde i køen var samme som man ville få levert bil etter. Dette uavhengig av når man bestilte så lenge var før 28 februar.

Personlig bestilte jeg under en uke etter (måtte bestemme meg for farge etc).

Nordlands

Sitat fra: S.S på onsdag 07. februar 2018, klokken 20:48
Jaguar startet ringerunden på reservasjonsnr 1, og oppmuntret folk til å skrive kontrakt.
Flott at du i tilfelle har fått riktig informasjon. Jeg fikk derimot ikke inntrykk av at det utgjorde noen forskjell å skrive kontrakt samme dag eller 28.feb, det er også flere andre indikasjoner her på forumet at ringerunden ikke har vært så koordinert mellom forhandlerne at alle i tilfelle har blitt gitt lik mulighet til å beholde sin køplass.

Jeg ser forøvrig at min forhandler har vært litt mer definitiv enn importør, men jeg klarer ikke å lese denne informasjonen annerledes enn at det er reservasjonsplass som gjelder - dersom Jaguar er avhengig av eller ønsker flere tidligere kontrakter ser jeg ikke hvorfor de ikke da har gitt klar og entydig informasjon om at det er tidspunkt for bestilling som gjelder?

27.01.2017 Insignia - Nå vil du få muligheten til å sikre deg en produksjons-plass ved innbetaling av et depositum.
06.02.2017 Jaguar - Ved å betale inn dette sikres du prioritet på fabrikkens produksjonsliste...
16.02.2017 Jaguar - ...sikrer prioritert produksjonsplass for din fremtidige bil hos Jaguar.
23.01.2018 Insignia - Uavhengig av når du blir kontaktet så ønsker vi at du skal være trygg på at du beholder din opprinnelige plass.
I-Pace HSE launch edition - Prod 30.08.18 - Levert 02.11.18

ludwig_holberg

Spør du meg er det nærliggende å ta utgangspunkt i faktisk bestilling. Depositumet er lite, og refunderbart. Det kunne naturligvis vært gjort klarere, men det er ikke noe feil med måten Jaguar har beskrevet dette på i sin skriftlige markedsføring. Det må jo være en fordel for Jaguar å opplyse om dette også; det gir folk et incentiv til å faktisk tegne kontrakt.

Amatøren

Selv om jeg ikke skal ha eller bestille Jaguar nå så er jeg allikevel interessert i selve avstemningen og hva folk mener.

Jeg får ikke se noe før jeg velger å stemme. Ingen av alternativene stemmer da for meg og slik har det vært på alle de avstemningene jeg har deltatt på (trot jeg).

Hvorfor kan det ikke være mulighet for se resultater eller at det er et standard valg som for eksempel:
Ikke aktuelt/Dummy.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

mariowing

En mulighet er jo at de som har bestilt bilene tidlig og som produseres nå snart får bilene før juli/august. Siden ingen meg bekjent har blitt lovet bil tidligere enn det så har Jaguar sine ord i behold i forhold til at de har sagt at alle som har betalt depositum får biler i juli/august.
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Elbildilla

#22
Sitat fra: knut.aulie på onsdag 07. februar 2018, klokken 15:56
Falt ned på HSE i dag i Silicon silver. Så på en som sto ved siden av en i Corris grey og da ble valget åpenbart.
Hadde planlagt FE pga dynamisk system mm. men prioriterte farge

Light oyster interiør med sort taktrekk.
Har ikke fått sett på fargene live hos forhandler enda, men mitt foreløpige førstevalg er også som du bestilte HSE i Silicon Silver med light oyster interiør. Sort taktrekk er jo stilig, men har tenkt at det fort kan bli for mørkt innvendig. Ønsker en lysere feeling enn i min nåværende bil som har sort interiør med lyst tak. Hadde ikke vurdert sort taktrekk, men er litt på gli etter du nevnte det.

For med soltaket får man vel bra med lys inn når man skulle trenge det. Vi vet jo heller ikke om gardinløsningen for soltaket blir type lystett eller om den blir perforert og slipper inn noe lys. Får uansett håpe forandler har noen JLR ustillingsbiler med light oyster/svart taktrekk-combo, så får vi se.

Counterpointer

Min selger sier det blir elektrisk lystett taktrekk, likt det som er på E-pace og F-Pace.
Glasset er sotet og HSE har privacy glass i dørene ( kan bestilles uten på dørene hvis en ønsker)

Frank_M

Sitat fra: Amatøren på onsdag 07. februar 2018, klokken 22:24
Selv om jeg ikke skal ha eller bestille Jaguar nå så er jeg allikevel interessert i selve avstemningen og hva folk mener.

Jeg får ikke se noe før jeg velger å stemme. Ingen av alternativene stemmer da for meg og slik har det vært på alle de avstemningene jeg har deltatt på (trot jeg).

Hvorfor kan det ikke være mulighet for se resultater eller at det er et standard valg som for eksempel:
Ikke aktuelt/Dummy.

tenkte på det men glemte det... men lagt det til nå! :)
--
2018 Jaguar I-pace HSE

Amatøren

 :+1:

Håper det kommer med fra andre også ved senere meningsmålinger.

Blir mer riktig resultater da.

Har stemt så jeg får ikke lov valgt den nå.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

fantonsen

Sitat fra: Nordlands på onsdag 07. februar 2018, klokken 17:24
Fikk bekreftet med min selger at de har gått over til at køplass nå gis etter bestillingsdato pga. det er for mange som venter med å bestille. Importør skulle visst ha sendt ut informasjon om dette, men jeg har ikke fått noe. Jeg rykket da vel 100 plasser bak i køen med å bestille nå...

Enig i at dette høres utrolig uproft ut, og nok en grunn til å avvente/kansellere bestilling. Har de sagt at det er reservasjonsdato som gjelder, så må de holde på det, og ikke endre spillereglene, og kun informere en håndfull tilfeldige kunder om dette!
I tillegg virker det jo helt bingo for når en blir oppringt, da noen forhandlere tydeligvis er raskere ute med dette enn andre. Har hørt om enkelte som har blitt ringt opp for lenge siden, etter betalt depositum for få uker siden, mens jeg enda ikke har hørt et pip fra dem med reservasjon fra i sommer. Jeg vet utmerket at jeg kunne kontaktet dem selv om jeg var ivrig nok, men siden jeg tviler mere og mere på at det blir en Jaguar på meg, så venter jeg til de tar kontakt som de har lovet. Og så får vi se om de allikevel skulle klare å overtale meg i siste liten.

Dessuten tror jeg at det er mange som avventer bestillingen til de har sett bilen i slutten av måneden, da dette ikke skulle ha noe å si for når du fikk bilen. Vil tro at det føles betryggende for mange å se bilen før de kjøper den til kr. 800 000+. Om det plutselig får konsekvenser for enkelte nå hvis de endrer spillereglene, så er det svært kritikkverdig.

Jeg tror Jaguar utnytter situasjonen med at de er før e-Tron i løypen litt for mye, og skal melke markedet mest mulig. De får nok solgt mange til de ivrigste nå i starten uansett, men så tror jeg nok at det hele dabber voldsomt av.

8) I-Pace S | Firenze red | September 2018
:) InControl: S20C_20.43.1-618886 | Telematics: 18.2 | BECS: BP-AAE-BC-AC-BE

Nordlands

Har nå spurt importør og de sier fortsatt at det vil være depositumtidspunkt som bestemmer prioritering. :)
I-Pace HSE launch edition - Prod 30.08.18 - Levert 02.11.18

RiteOnLine

Hm, er skeptisk til I-pace og Value for Money pt.

Sitter med X100D nå, vurderer å bytte inn denne pga kvalitets issues som har vært med X. (Selv om min oktober build har vært nesten feilfri) Jeg reserverte i-pace tidlig, men avventer videre vurdering til jeg har sett prod versjon live i det minste.

Mine vurderinger så langt vs X100D jeg sitter med:
I-Pace:
Stiv pris!
Hengerfeste med bare 750kg tillatt!
Enkel "Lane assist.."
Mye ukjent foreløpig...energieffektivitet, ladehastigheter på papir og i praksis. bygg kvalitet m.m. Var bla annet vindusviskere som ikke fungerte tilfredsstillende på testbil i Sverige..
90KW batt.
"så der" finansieringstilbud.

Model X:
100kwh batt
over 2 tonn hengervekt.
6/7 seter
Avansert autopilot (Fungerer bedre og bedre også på 2,5 nå)
Supercharger
Meget gunstig rente på lån.

Dette var bare noen raske og ugjennomtenkte betraktninger.. ønsker innspill! :-)




Xander

Sitat fra: kenneth6 på torsdag 08. februar 2018, klokken 11:01
Hm, er skeptisk til I-pace og Value for Money pt.
Vanskelig å forsvare value for money regnestykket på en bil til 800.000++.  ;D
Men Jaguar konkurerer vel greit prismessig mot Tesla X

Selv valgte jeg en HSE i Corris Grey med mørkt skinn og Light Oyster tak.
Selvfølgelig så er det fortsatt usikkerhet rundt den endelige spesifikasjonen, men for alle praktiske situsjoner de neste 2-3 årene så mener jeg at ladeløsningene vi har blitt presentert dekker mitt behov.
Skulle ønsket raskere hurtiglading, men det vil nok ta noe tid før infrastrukturen er på plass.

For meg personlig så er Tesla X for stor siden i-Pacen er ment som en bil nr 2 og derfor trenger jeg ikke 7 seter eller hengerfeste - til det så bruker jeg diesel dyret mitt (Landcruiser)  :D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA