Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvilken modell har du bestilt/skal du bestille?

Startet av Frank_M, onsdag 07. februar 2018, klokken 10:58

« forrige - neste »

Frank_M

Hvilken modell av I-Pace har du bestilt/kommer du til å bestille... eller er du usikker og avventer. Moro å få en oversikt over hva folk tenker og har tenkt  :)
--
2018 Jaguar I-pace HSE

ØRA

Bestilte First Edition i Corris Grey med Light Oyster interiør den 8/1. Blir min første elbil.
Den kommer til Stavangerområdet.

ludwig_holberg

Samme. Med hengerfeste  :+1:

(Ikke i Stavanger-området, da  :D)

Sitat fra: ØRA på onsdag 07. februar 2018, klokken 13:18
Bestilte First Edition i Corris Grey med Light Oyster interiør den 8/1. Blir min første elbil.
Den kommer til Stavangerområdet.

bmw2002

Snedig at så mange bestiller FE.  Ikke representativt ut i fra det jeg har hørt fra forhandler om bestillinger (Der er HSE med god margin mest populært)

ludwig_holberg

Ja, ikke rart. HSE har veldig mye matnyttig, FE er mest fancy-pantsy-saker. Men syntes det totalt sett var verdt kr. 50.000,-. Poenget med Jaguar er litt luksusen for min del. Er jo tross alt bare såvidt over prisen for autopilot på en Tesla :)

Counterpointer

Falt ned på HSE i dag i Silicon silver. Så på en som sto ved siden av en i Corris grey og da ble valget åpenbart.
Hadde planlagt FE pga dynamisk system mm. men prioriterte farge

Light oyster interiør med sort taktrekk.

Synes også HSE felgene er finere enn FE.

Er tydeligvis mange som venter med kontrakt for jeg «rykket frem» ca 7-800 plasser på å skrive kontrakt i dag.

Xander

#6
Sitat fra: knut.aulie på onsdag 07. februar 2018, klokken 15:56
Er tydeligvis mange som venter med kontrakt for jeg «rykket frem» ca 7-800 plasser på å skrive kontrakt i dag.
Hvordan forklarer du at du rykker frem i køen? Trodde at alle som hadde betalt inn reservsjonsgebyret hadde frem til 28 februar med å signere kontrakt og fortsatt beholde plassen i køen?

Nordlands

Fikk bekreftet med min selger at de har gått over til at køplass nå gis etter bestillingsdato pga. det er for mange som venter med å bestille. Importør skulle visst ha sendt ut informasjon om dette, men jeg har ikke fått noe. Jeg rykket da vel 100 plasser bak i køen med å bestille nå...
I-Pace HSE launch edition - Prod 30.08.18 - Levert 02.11.18

Tellus

Sitat fra: Nordlands på onsdag 07. februar 2018, klokken 17:24
Fikk bekreftet med min selger at de har gått over til at køplass nå gis etter bestillingsdato pga. det er for mange som venter med å bestille. Importør skulle visst ha sendt ut informasjon om dette, men jeg har ikke fått noe. Jeg rykket da vel 100 plasser bak i køen med å bestille nå...

Dette virker lite profesjonelt. Jeg er blant de første i Norge og har blitt forsikret om at plassen beholdes så fremt kontrakt er signert innen utgangen av februar. Blir mildt sagt irritert hvis de plutselig endrer på spillereglene.

Dette er i så fall en god oppskrift på å miste kunder til Audi.

Velger å tro at plassen min er fortsatt inntakt.

bmw2002

Hva med oss som bestilte tidligere? Håper vi beholder opprinnelige plass i køen? Bestilte etter en uke og sur dersom jeg rykker nedover fra plass 2x.

Xander

Sitat fra: bmw2002 på onsdag 07. februar 2018, klokken 18:20
Hva med oss som bestilte tidligere? Håper vi beholder opprinnelige plass i køen? Bestilte etter en uke og sur dersom jeg rykker nedover fra plass 2x.
Sur ville bare være forbokstaven >:(
Så amatørmessig kan vel ikke Jaguar være?

EinarM

HSE, Silicon Silver, lyst tak, svarte seter, HUD, 20'' sommer og vinter

Tormod_Aas

Synes også dette hørtes uproft ut. Forhandler har vært tydelige på fra dag 1 at bestilling innen 1 mars sikrer levering i juli eller august. Om man da rykker noen hundre plasser fram eller tilbake i køen burde da ikke ha noe å si siden 1000 biler skal leveres innen noen får sommeruker. ja, de har antagelig begynt å svette litt for at for få kontrakter er signert ift Jaguar Norges forventing (jeg kjøper ikke en bil til 800+ som jeg i det minste ikke har sett på bilde)

Counterpointer

Sitat fra: Xander på onsdag 07. februar 2018, klokken 16:06
Sitat fra: knut.aulie på onsdag 07. februar 2018, klokken 15:56
Er tydeligvis mange som venter med kontrakt for jeg «rykket frem» ca 7-800 plasser på å skrive kontrakt i dag.
Hvordan forklarer du at du rykker frem i køen? Trodde at alle som hadde betalt inn reservsjonsgebyret hadde frem til 28 februar med å signere kontrakt og fortsatt beholde plassen i køen?
Alle som har depositum beholder sin mulighet til å bestille før alle andre, men slik jeg forstår det så settes bilen nå i produksjonsrekkefølge. Det betyr at de som skriver kontrakt nå går foran i gruppa av de med depositum, det er egentlig slik alle merker gjør det. Audi kommer nok også til det.

EinarM

Kanskje ikke helt urimelig om de av oss som har inngått bindende avtaler og faktisk har kjøpt bilen prioriteres ifht levering

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA