Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Retrofit Dynamiske Baklys

Startet av sinhal, onsdag 07. februar 2018, klokken 07:40

« forrige - neste »

sinhal

Hei. Noe usikekr på om dette er spurt om tidligere, men jeg har fått ny e-Golf, uten de dynamiske baklysene og lurte på om noen her har erfaring med å ettermontere dette. Altså bytte ut de LED baklampene som fulgte med bilen med de noe kulere dynamiske? Er dette bare plug and play hvis man får tak i disse lampene eller må det kodes om på noen måte?

Takker for svar.

J.Lafton

Uten å si det for sikkert, må du nok kode om.
Men har du vært å hørt på pris på dem? Syntes du det er vert det?
2019 Tesla Model 3 LR
2018 Volkswagen E Golf SOLGT
2014 Nissan Leaf Tekna SOLGT

Mobileum

Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

sinhal

Fant pris på noen fra en vrakbil så da var det jo overkommelig.

Mobileum

Men du kan ikke bare skifte lykter. Du må skifte kontrollmodul og kabelsats, og bilen må kodes på nytt.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

sinhal

Huffda. Da blir det fort dyrt. Så jeg må bytte alt det selvom jeg har LED baklykter?

Mobileum

Ja, dessverre. Forøvrig har vel alle FL LED-baklys.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

4Matic Fanatic


gak

Sitat fra: 4Matic Fanatic på søndag 25. februar 2018, klokken 19:25
Sitat fra: Mobileum på onsdag 07. februar 2018, klokken 20:15
Forøvrig har vel alle FL LED-baklys.
Alle eGolf har LED-baklys
Ikke at det har noe å si, men jeg tror ikke alle usa-importerte e-golfer har ledlys bak. Denne f.eks. som er "kjøpt ny i norge". https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=113079022
Polo 2.5

Oddaa

Den så ikke veldig «kjøpt ny i Norge» ut...


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

petterlien

Sitat fra: gak på søndag 25. februar 2018, klokken 21:33
Sitat fra: 4Matic Fanatic på søndag 25. februar 2018, klokken 19:25
Sitat fra: Mobileum på onsdag 07. februar 2018, klokken 20:15
Forøvrig har vel alle FL LED-baklys.
Alle eGolf har LED-baklys
Ikke at det har noe å si, men jeg tror ikke alle usa-importerte e-golfer har ledlys bak. Denne f.eks. som er "kjøpt ny i norge". https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=113079022

De baklyktene har jeg aldri sett på e-Golf, kun vanlig Golf som hadde de lyktene i Norge så vidt jeg vet. Også var vell setetrekkene lysere på e-Golf i Norge?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Kav2

Faktisk helt utrolig at de skriver "kjøpt ny i Norge", når man kan søke seg til at den er importert. Da pusher man grensa for hva "kjøpt ny i Norge" betyr.

https://www.vegvesen.no/kjoretoy/Kjop+og+salg/Kj%C3%B8ret%C3%B8yopplysninger?registreringsnummer=EK15567
24 kwh Leaf 2014
Philips Barbermaskin

Amatøren

Går ikke det da under kategori svindel?

Eller slipper man unna når det er lett søkbart....
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

gak

Sitat fra: Kav2 på mandag 26. februar 2018, klokken 13:57
Faktisk helt utrolig at de skriver "kjøpt ny i Norge", når man kan søke seg til at den er importert. Da pusher man grensa for hva "kjøpt ny i Norge" betyr.

https://www.vegvesen.no/kjoretoy/Kjop+og+salg/Kj%C3%B8ret%C3%B8yopplysninger?registreringsnummer=EK15567
Den kan jo være kjøpt "ny" av en forhandler som har importert biler fra usa. Det er mange bruktimporterte e-golfer både fra usa og europa på finn.no. Felles for de fleste annonsene er at det er prøvd skjult eller ikke opplyst.
Polo 2.5

Kav2

Enig i at mange prøver å holde det skjult. Men dette er den første jeg ser som skriver "kjøpt ny i Norge". Det er løgn uansett hvordan du vender på det, for på statens vegvesen kan du lese at bilen hadde kjørt 12000km ved importdato.
24 kwh Leaf 2014
Philips Barbermaskin

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA