Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Konkurranse i premiumsegmentet....!

Startet av nien, onsdag 26. juli 2017, klokken 01:24

« forrige - neste »

Stikkkontakt

Sitat fra: JorEl på lørdag 17. februar 2018, klokken 20:42
Sitat fra: ludwig_holberg på torsdag 31. august 2017, klokken 11:19
Nå er prisen på X100D satt ned med 30.000 - og blir fort en valutajustering rundt samme størrelsesorden utover høsten. Prisen er nå 824k, og kan fort ligge under 800k når Audi skal prise seg inn. Så det presser forhåpentligvis Audi litt i riktig retning  :)
Kjekk tråd dette også.
Prisene på Tesla falt ifjor, i hvertfall om man tenker på utstyret som ble standard.(Luftfjæring og awd) I går var $1 verdt 7.76NOK dette er jo litt fint siden noen har sagt at (T$]Tesladollaren er ca 8.5NOK.
Tror Tesla kan komme til å svare på konkuranse fra de tyske merkene.

Ja, det gjør de nok mwd glede siden de hadde 22000 dollar i underskudd pr solgte bil i Q4 17.

JorEl

Jeg har forstått det slik at økonomien til Tesla vurderes ulikt. Tesla lager lange fremtidsplaner og man kan jo se på børsen at noen er positive andre er negative :) (Stormy in shortville : Musk  ;)

Kanskje Tesla nøyer seg med en flott rentekampanje igjen?
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Knut Røe

Sitat fra: JorEl på lørdag 17. februar 2018, klokken 20:42
Kjekk tråd dette også.
Prisene på Tesla falt ifjor, i hvertfall om man tenker på utstyret som ble standard.(Luftfjæring og awd) I går var $1 verdt 7.76NOK dette er jo litt fint siden noen har sagt at (T$]Tesladollaren er ca 8.5NOK.
Tror Tesla kan komme til å svare på konkuranse fra de tyske merkene.

Det mange ser ut til å glemme er at verken lange verkstedopphold, digre servicesenter med flust av folk, leiebiler i månedsvis eller stort ladenettverk er gratis.
Folk sier at ting som går istykker ikke er noe problem siden det blir fikset gratis. Vel, det er nok ikke helt sant, setter man seil med en skute som har lekk i skroget må man bare lappe underveis når man er midtveis over. Alle disse fiksene som gjøres hele tiden koster noe enormt. Fortsetter dette med den nye mindre modellen også kan ting komme helt ut av kontroll. Allerede i dag ser man ventetider på 3-4 måneder enkelte plasser.

JorEl

#63
Sant så sant. Tesla bekymrer meg der. Jeg venter på TM3, men handler ikke om dette fortsetter. Tror Tesla kommer til å forsøke å gjøre noe med disse problemene. Håper de får det til.

Edit; synes TM3 ser ut til å dette ut av premiumsegmentet...
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Stikkkontakt

Sitat fra: JorEl på lørdag 17. februar 2018, klokken 21:23
Jeg har forstått det slik at økonomien til Tesla vurderes ulikt. Tesla lager lange fremtidsplaner og man kan jo se på børsen at noen er positive andre er negative :) (Stormy in shortville : Musk  ;)

Kanskje Tesla nøyer seg med en flott rentekampanje igjen?

Selvsagt. Jeg vet at det enorme underskuddet skyldes store investeringer. Men det må snu før eller senere. Underskudd på 5-6 mrd NOK pr kvartal er ikke bærekraftig.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på fredag 18. august 2017, klokken 17:51Da er det hovedsaklig vekt der forskjellen kan være. Men en 90 kWh etron har ikke bare større batteri enn Tesla X75D, den benytter også NMC, som har lavere energitetthet enn teknologien til Tesla. På X100D er energitettheten ca 170 Wh/kg. Nye e-Golf ligger på rundt 110 Wh/kg og Ampera-e ligger på rundt 145 Wh/kg.

Veier batteriet i etron 600-700 kg, der batteriet i X75D veier ca 500 kg, så vil de måtte jobbe hardt for å få vekten under vekten til X75D (2350 kg). Så klart, de hjelpes litt av at bilen er mindre, men dette utgjør ikke så mye som man kunne tro.
Hadde glemt denne. Ser ut til at jeg treffer greit på batterivekten. 700 kg. https://www.dn.no/privat/2018/02/01/1932/Motor/audis-elbil-sjef-er-ganske-sikker-pa-at-han-klarer-a-levere-bilen-over-3000-nordmenn-star-i-ko-for
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA