Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Rekkevidde - praktisk erfaring

Startet av Bjoris, mandag 05. februar 2018, klokken 23:04

« forrige - neste »

Trond.m

Jeg har ikke sjekket det, men det var helt normal landeveiskjøring...70-90 km/t. Ikke forsøk på å spare strøm.

til

Kjørte 611km fra Vestby til Sykkylven, med ca 500m total stigning. 4 personer i bilen med fullt bagasjerom. Både med og motvind. Mye regn på siste del av turen,og mellom 3 og 10 grader. Måtte ha 3 hurtigladninger. Gjennomsnittshastighet 70 km/t og et snittforbruk på 14,7 kWh/100km. Synest dette er meget bra forbruk på en slik tur.

Løve

Tur retur Stavanger Bergen. Regn, rundt 10 pluss, 23 i kupeen, 17 tommer hjul og 18,4 i forbruk i snitt.

Dudi

Da var turen frem og tilbake Strømmen -> Nordseter unnagjort. 180Km frem på lørdag og retur samme vei søndag. Omtrent samme været begge veier. Startet med 100% batteri begge steder. Bilde "tur.jpg" er fra når vi ankom Nordseter. Bilde "retur.jpg" er fra når vi ankom Strømmen igjen. Det er tydelig at vi har hatt med en stigning til Nordseter å gjøre.

Dudi

GOM viste 15% ved ankomst Nordseter og 35% ankomst Strømmen.

EV-FTW

Hva var gjennomsnitt hastighet på ruta?
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Dudi

Jeg holdt trafikken på motorvei 90-110. Dette er et langt strekke. Sikkert 13Mil. Deretter sikkert 60-80 videre 4-5 Mil.

Hybrid-mannen

Sitat fra: til på søndag 30. september 2018, klokken 22:08
Kjørte 611km fra Vestby til Sykkylven, med ca 500m total stigning. 4 personer i bilen med fullt bagasjerom. Både med og motvind. Mye regn på siste del av turen,og mellom 3 og 10 grader. Måtte ha 3 hurtigladninger. Gjennomsnittshastighet 70 km/t og et snittforbruk på 14,7 kWh/100km. Synest dette er meget bra forbruk på en slik tur.
Omtrent som mi erfaring Oslo-Brattvåg. Går heilt fint!

til

Sitat fra: Hybrid-mannen på onsdag 03. oktober 2018, klokken 16:41
Sitat fra: til på søndag 30. september 2018, klokken 22:08
Kjørte 611km fra Vestby til Sykkylven, med ca 500m total stigning. 4 personer i bilen med fullt bagasjerom. Både med og motvind. Mye regn på siste del av turen,og mellom 3 og 10 grader. Måtte ha 3 hurtigladninger. Gjennomsnittshastighet 70 km/t og et snittforbruk på 14,7 kWh/100km. Synest dette er meget bra forbruk på en slik tur.
Omtrent som mi erfaring Oslo-Brattvåg. Går heilt fint!

Retur i dag. 611km 73 km/t i snitt og 14.0 kWh/100km

Trond.m

Ble positivt overrasket over rekkevidden i går. Kjørte fra Asker med 87 % opp til hytta på Dagalifjell (1070 moh). Ladet litt med AC fra 23-30 % på Rødberg før de bratte bakkene til fjells. 10 % rest ved ankomst, som betyr at jeg har brukt ca 85 %. Kjørte normal 70-90, normal kupetemperatur (antatt ca 21 grader...dvs at det dumme klimaanlegget må stilles på 16 grader  :o).
Nokian R3 med 260 trykk. Utetemperatur 9-5 grader. Synes det absolutt er godkjent med 185 km og 1000 meter stigning dvs. Rekkevidde på ca 22 mil.

Dudi

Nokian R3. Dvs vinterdekk på 16" felg?

Trond.m

Sitat fra: Dudi på fredag 05. oktober 2018, klokken 10:04
Nokian R3. Dvs vinterdekk på 16" felg?
Ja, vinterdekk er vel det eneste mulige 1100 moh   ;)

Joltus

Det må eg si var veldig positivt!

Kjørte opp ca 650 høydemeter forrige onsdag. Da var det enormt mye nedbør her på vestlandet. Endte med forbruk på 22,4kwh/100 når eg var kommet opp :p


Pneg

Oslo-Hamar t/r 90 km/t 3% rest. ca25mil. Rimelig fin motorvei CC.

Lillestrøm-Fageråsen i Trysil ca 21mil 50% motorvei. 17% rest ved ankomst Trysil men det går 10% på de siste 6km med 500meter høydestigning. Ca 6% igjen når jeg parkerer.

Dette er kjøring hvor jeg følger trafikken men med rekkevidde i tankene hele tiden siden jeg har erfart at det ikke er mye og gå på før man må lade.

Blandet kjøring i Oslo området ligger jeg på 0,14 i snitt
E-tron Fast Track (Solgt)
E-tron Advaced Sport 2020
2018 Leaf til salgs

hemi

"følger trafikken"

det er 110 sone mye av veien, sist jeg kjørte der fløt trafikken i ca 130 tidvis mer i venstre fil, ledet ann av en hiace?! av alle ting

høyre fil var 80-85 ledet av lastebiler.

leaf i 130 vs 80 er ganske stor forskjell på forbruk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA