Skrevet av Emne: Av­registrering av bensinbilen i periode  (Lest 280 ganger)

Daka

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
Av­registrering av bensinbilen i periode
« på: søndag 04. februar 2018, klokken 20:56 »
Etter innkjøp av ny elbil bruker jeg nesten ikke bensinbilen. Jeg tenker å levere skiltene inn til traffikkstasjonen i vinter og henter dem ut i sommer, fordi bilen har hengerfest og jeg trenger den for å kjøre hageavfall til gjennvinningstasjon. Det som jeg lurer på er hvor mange ganger man kan levere inn og hente ut skiltene i løpet ett år?

Jon65

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
Sv: Av­registrering av bensinbilen i periode
« Svar #1 på: søndag 04. februar 2018, klokken 23:50 »
Har aldri sett noe sted at det skal være noe begrensning på antall ganger?
Men du kunne jo evt sende en mail til SVV og spørre for å være på den sikre siden: firmapost-ost@vegvesen.no
Peugeot iOn 2014

Toalmar

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #2 på: mandag 05. februar 2018, klokken 00:01 »
Tror ikke det kan være noe antall på det. du kan antagelig gjøre det akkurat når du måtte ønske.
Litt usikker på hvor lenge de oppbevarer skiltene før de blir makulert. Sjekk det så slipper du noe problem med å få laget nye skilt før du skal kjøre igjen.

✅ BMW I3 - Fully Charged   - Capparisweiss     ✅ 2012 Mercedes S204 250cdi 4Matic
EQC Reservasjon betalt

elektrolux

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #3 på: mandag 05. februar 2018, klokken 07:35 »
Skiltene blir oppbevart i 6 måneder. Da må du enten ut på trafikkstasjonen og få dem til å flytte skiltene eller ta dem ut og levere tilbake om de ikke vil flytte dem.

Vi har praktisert innlevering av skilt lenge før det ble reelle fordeler med det slik som nå. Sparte litt på forsikringen, men det ble også en litt større barrière mot å starte opp dieseldyret.

Forhåpentligvis forenkles dette systemet til at en over nettet kan bestille oblat som viser når skiltet et gyldig. Tenker da på et klister med årets farge som viser at f.eks Mercen vår kan brukes 03/08 - 08/08 som er antatt første gang vi trenger den i år. Det ville forenklet alle sin jobb, og også skapt mye mindre unødvendig kjøring til og fra trafikkstasjonene rundt om i Norges land.
« Siste redigering: mandag 05. februar 2018, klokken 07:40 av elektrolux »
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://Elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El og Citroen AX elektro
Har for tiden VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model, Fiat 500 Microvetti, Buddy og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635

Daglig leder i elbilhjelpen.no AS. Utleievirksomhet via Nabobil.no, Leieting.no, Avamera.com og Air B&B i tillegg til privat og eget firma. Bytter hus via homeforexchange.com

Daka

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #4 på: mandag 05. februar 2018, klokken 14:16 »
Jeg har sendt eposten til vegvesen og skal legge deres svar her når det kommer.

DBR

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #5 på: mandag 05. februar 2018, klokken 14:59 »
Stemmer det Elektrolux sier.

Kan ta skilter inn/ut så mye du vil, såsant bilen er PPK-godkjent og årsavgift er betalt (dette er ikke et problem lengre fom 2018)
Må huske på å ha gyldig forsikring på bilen (ansvarforsikring) før du kan hente skilter.

Biltilsynet tar vare på skilter i 6måneder, og blir makulert etter det.
Da tar det 1uke å få nye og vil koste 160kr (mener jeg å huske) for 2 nye skilt.

Har selv vurdert å levere inn/ut skilt på Bensinbilen for banebruk nå som det er mer penger å spare (ikke bare forsikring)

PionerThink

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #6 på: mandag 05. februar 2018, klokken 15:43 »
Dette vil vel gjelde for MC også vil jeg tro?
Har en 1997 modell Honda VTR1000 som jeg tok skiltene av tidligere år, og satte på igjen i fjor etter 1.Juli for å slippe halv avgift da jeg skulle på tur og kjøre litt den sommeren!
Nå ble jo det bare med den ene turen og sommeren ble jo rævva for MC-kjøring, men den står jo fortsatt med skilter 8)
Heldigvis er jo forsikringen billig, men den andre avgiften(som er urettmessig høy for 2-hjuling :(), den svir jo mye mer :o
Grå BMW i3 I01 2014-modell i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012-modell, gått 53 500 km, solgt
Grå Think 2001-modell, USA-utgave, solgt.

Daka

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #7 på: onsdag 07. februar 2018, klokken 21:06 »
Takker for alle innspill og råd.
Fikk i dag svar fra vegvesen at Det var i utgangspunktet ikke begrensninger i antall ganger skiltene kunne leveres til trafikkstasjonen. Men de oppfordret til å avklare det med trafikkstasjonen når man leverer eller henter skiltene.