Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Av­registrering av bensinbilen i periode

Startet av Daka, søndag 04. februar 2018, klokken 20:56

« forrige - neste »

Daka

Etter innkjøp av ny elbil bruker jeg nesten ikke bensinbilen. Jeg tenker å levere skiltene inn til traffikkstasjonen i vinter og henter dem ut i sommer, fordi bilen har hengerfest og jeg trenger den for å kjøre hageavfall til gjennvinningstasjon. Det som jeg lurer på er hvor mange ganger man kan levere inn og hente ut skiltene i løpet ett år?

Jon65

Har aldri sett noe sted at det skal være noe begrensning på antall ganger?
Men du kunne jo evt sende en mail til SVV og spørre for å være på den sikre siden: firmapost-ost@vegvesen.no

Toalmar

Tror ikke det kan være noe antall på det. du kan antagelig gjøre det akkurat når du måtte ønske.
Litt usikker på hvor lenge de oppbevarer skiltene før de blir makulert. Sjekk det så slipper du noe problem med å få laget nye skilt før du skal kjøre igjen.

Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

elektrolux

#3
Skiltene blir oppbevart i 6 måneder. Da må du enten ut på trafikkstasjonen og få dem til å flytte skiltene eller ta dem ut og levere tilbake om de ikke vil flytte dem.

Vi har praktisert innlevering av skilt lenge før det ble reelle fordeler med det slik som nå. Sparte litt på forsikringen, men det ble også en litt større barrière mot å starte opp dieseldyret.

Forhåpentligvis forenkles dette systemet til at en over nettet kan bestille oblat som viser når skiltet et gyldig. Tenker da på et klister med årets farge som viser at f.eks Mercen vår kan brukes 03/08 - 08/08 som er antatt første gang vi trenger den i år. Det ville forenklet alle sin jobb, og også skapt mye mindre unødvendig kjøring til og fra trafikkstasjonene rundt om i Norges land.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Daka

Jeg har sendt eposten til vegvesen og skal legge deres svar her når det kommer.

DBR

Stemmer det Elektrolux sier.

Kan ta skilter inn/ut så mye du vil, såsant bilen er PPK-godkjent og årsavgift er betalt (dette er ikke et problem lengre fom 2018)
Må huske på å ha gyldig forsikring på bilen (ansvarforsikring) før du kan hente skilter.

Biltilsynet tar vare på skilter i 6måneder, og blir makulert etter det.
Da tar det 1uke å få nye og vil koste 160kr (mener jeg å huske) for 2 nye skilt.

Har selv vurdert å levere inn/ut skilt på Bensinbilen for banebruk nå som det er mer penger å spare (ikke bare forsikring)

PionerThink

Dette vil vel gjelde for MC også vil jeg tro?
Har en 1997 modell Honda VTR1000 som jeg tok skiltene av tidligere år, og satte på igjen i fjor etter 1.Juli for å slippe halv avgift da jeg skulle på tur og kjøre litt den sommeren!
Nå ble jo det bare med den ene turen og sommeren ble jo rævva for MC-kjøring, men den står jo fortsatt med skilter 8)
Heldigvis er jo forsikringen billig, men den andre avgiften(som er urettmessig høy for 2-hjuling :(), den svir jo mye mer :o
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

Daka

Takker for alle innspill og råd.
Fikk i dag svar fra vegvesen at Det var i utgangspunktet ikke begrensninger i antall ganger skiltene kunne leveres til trafikkstasjonen. Men de oppfordret til å avklare det med trafikkstasjonen når man leverer eller henter skiltene.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA